Funkcja wyczekiwana przez fanów Wiedźmina 3 została opóźniona. CD Projekt Red zasmucił graczy i nie podał nowych konkretów
Wyczekiwana przez graczy konsolowych funkcja trafi do Wiedźmina 3 później, niż zapowiadano. Modów nie zainstalujemy w tym roku.

W maju tego roku, blisko dekadę po premierze niezwykle cenionego Wiedźmina 3, CD Projekt Red niespodziewanie zapowiedział, że produkcja otrzyma ważną funkcję, której brakowało do tej pory graczom konsolowym. Chodzi o oficjalną obsługę modyfikacji na PlayStation 5 i Xboxach Series X/S, które wciąż są tworzone przez utalentowanych fanów.
Niestety dziś dowiedzieliśmy się, że posiadacze konsol jeszcze przez jakiś czas będą musieli obchodzić się smakiem, uzbrojeni w kolejną porcję cierpliwości. Studio CD Projekt Red poinformowało bowiem o opóźnieniu premiery multiplatformowej obsługi modów, dzięki której możliwe będzie udostępnianie i pobieranie projektów na PC, PS5 i XSX/S za pośrednictwem mod.io.
Omawiana funkcja ma zostać udostępniona dopiero w 2026 roku. Nie wiemy, kiedy dokładnie to nastąpi, ale deweloperzy podadzą więcej informacji na ten temat bliżej premiery. Pierwotnie multiplatformowa obsługa modów miała trafić do Wiedźmina 3 w tym roku.
Przypomnijmy, że aktualizacja umożliwiająca obsługę modyfikacji na konsolach to niespodzianka przygotowywana z okazji 10-lecia „trójki”. Zarówno udostępnianie, jak i instalowanie fanowskich projektów poprzez nową platformę ma być zupełnie darmowe – mod.io umożliwi ich prostą obsługę na PC, PS5 i XSX/S. Deweloperzy zaznaczają, że korzystanie z funkcji będzie wymagało połączenia konta mod.io z profilem CD Projekt Red.
Należy nadmienić, że wszystkie mody przed trafieniem na omawianą platformę muszą przejść weryfikację pod względem oferowanej zawartości. „Największe szanse” na zatwierdzenie publikacji projektu na PS5 i XSX/X mają mieć modyfikacje stworzone za pośrednictwem REDkit.