Wiemy, dlaczego nie powstał filmowy BioShock. Poszło nie tylko o pieniądze

Filmowy BioShock jest już dziś niestety zaliczany do grona projektów pogrzebanych w trakcie produkcji, choć miał powstać, co potwierdza jego niedoszły reżyser, Gore Verbinski. Twórca wytłumaczył, co poszło nie tak.

filmomaniak.pl

Karol Laska

Wiemy, dlaczego nie powstał filmowy BioShock. Poszło nie tylko o pieniądze.
Wiemy, dlaczego nie powstał filmowy BioShock. Poszło nie tylko o pieniądze.
W SKRÓCIE:
  1. Gore Verbinski chciał 200 milionów dolarów na produkcję filmowego BioShocka, co przeraziło wytwórnię Universal;
  2. ta nie zgodziła się także na to, aby ekranizacja była tworzona z myślą o kategorii R – myślała tylko o PG-13.

Gore Verbinski, reżyser znany przede wszystkim ze swojej pracy nad serią Piraci z Karaibów, miał w pewnym momencie odpowiadać za ekranizację popularnej gry akcji pod tytułem BioShock. Niestety, projekt w pewnym momencie się posypał z paru różnych powodów. Serwis Collider przeprowadził wywiad ze wspomnianym twórcą, w którym ten podzielił się paroma zakulisowymi, przykrymi szczegółami na temat niedoszłej adaptacji:

W planach mieliśmy jeden film. Pamiętam moje dziwne, pierwsze spotkanie w wytwórni Universal na temat BioShocka. Siedziałem wtedy z paroma ludźmi w pokoju i stwierdziłem, że produkcja takowego dzieła wyniosłaby jakieś 200 milionów dolarów. I tak oto zapadła cisza. Pamiętam mojego agenta, który miał mi za złe, że powiedziałem to na głos. A dlaczego miałbym nie powiedzieć? Można mi zarzucić, że zabiłem film, jeszcze zanim zacząłem go kręcić czy nawet pisać scenariusz. Ale po prostu chciałem, aby wszystko było jasne. Każdy w studiu zapewne plątał się wtedy z myślami w stylu: „Hmm, okej, może. Wow, nie. To dużo pieniędzy”.

Verbinski zaznaczył w dalszej części wywiadu, że nie tylko wysokie koszty produkcji sprawiły, że Universal, jak to on ładnie ujął, stchórzyło. Wytwórnia nie chciała też się zgodzić na to, aby film tworzono z myślą o kategorii wiekowej R, czyli tej samej, którą otrzymały takie kinowe hity jak Deadpool czy Logan. Chciała wymusić na Verbinskim stworzenie dzieła PG-13 dla młodzieży. Na coś takiego reżyser po prostu się nie zgodził.

Winę za taki stan rzeczy ponosił według Verbinskiego między innymi wydany w 2009 roku film Zacka Snydera pod tytułem Watchmen. Mniej więcej wtedy pracowano nad ekranizacją BioShocka i widząc sukces wspomnianego filmu superbohaterskiego w kategorii PG-13, uznano iż nie ma co kombinować z „erką”, bowiem film z takową kategorią sprzedałby się po prostu gorzej. Może to nawet i dobrze, że film nie powstał na warunkach Universal i to po taniości. Przynajmniej dziś nie kojarzymy marki BioShock z kolejną słabą ekranizacją gry wideo, a być może w przyszłości uświadczymy godnej filmowej interpretacji tejże serii.

  1. Strona internetowa Universal Pictures
BioShock

BioShock

PC PlayStation Xbox Mobile
po premierze

Data wydania: 21 sierpnia 2007

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

8.7

Gracze

9.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

10

Karol Laska

Autor: Karol Laska

Swoją żurnalistyczną przygodę rozpoczął na osobistym blogu, którego nazwy już nie warto przytaczać. Następnie interpretował irańskie dramaty i Jokera, pisząc dla świętej pamięci Fali Kina. Dziennikarskie kompetencje uzasadnia ukończeniem filmoznawstwa na UJ, ale pracę dyplomową napisał stricte groznawczą. W GOL-u działa od marca 2020 roku, na początku skrobał na potęgę o kinematografii, następnie wbił do newsroomu, a w pewnym momencie stał się człowiekiem od wszystkiego. Aktualnie redaguje i tworzy treści w dziale publicystyki. Od lat męczy najdziwniejsze „indyki” i ogląda arthouse’owe filmy – ubóstwia surrealizm i postmodernizm. Docenia siłę absurdu. Pewnie dlatego zdecydował się przez 2 lata biegać na B-klasowych boiskach jako sędzia piłkarski (z marnym skutkiem). Przesadnie filozofuje, więc uważajcie na jego teksty.

Streamer zniszczył kartę Pokemon wartą 2 tys. zł

Następny
Streamer zniszczył kartę Pokemon wartą 2 tys. zł

Teardown odżywa po dodaniu wsparcia dla Steam Workshop

Poprzedni
Teardown odżywa po dodaniu wsparcia dla Steam Workshop

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl