FIFA 23 połączy tryby Volta i Wirtualne kluby systemem progresji

W grze FIFA 23 będziemy mogli zdobywać doświadczenie wspólnie dla trybów Volta i Wirtualne kluby, a do zdobycia będzie jeszcze więcej perków.

Jakub Błażewicz

FIFA 23 połączy tryby Volta i Wirtualne kluby systemem progresji.
FIFA 23 połączy tryby Volta i Wirtualne kluby systemem progresji.

Firma EA Sports nie daje nam zapomnieć o „ostatniej” odsłonie serii FIFA. Deweloper udostępnił kolejny materiał wideo i wpis na oficjalnym blogu marki poświęcony FIF-ie 23. Tym razem Shelden Rogers, menadżer serii ds. kontaktów ze społecznością, oraz inni twórcy skupili się na dwóch trybach rozgrywki: ulicznej Volcie oraz Wirtualnych klubach.

FIFA 23 a system postępów

Zacznijmy od najważniejszego: FIFA 23 połączy Voltę i Wirtualne kluby systemem progresji. Oba tryby mają opierać się na wspólnej zabawie ze znajomymi, dlatego też EA Sports zdecydowało się pozwolić graczom na robienie postępów w obu z nich jednocześnie. Innymi słowy, mecze Volty pozwolą zdobywać doświadczenie w Wirtualnych klubach, a za te drugie nagrodą będą również monety Volty.

Oczywiście taka zmiana musiała pociągnąć za sobą kolejne. Maksymalny poziom sezonowej progresji został zwiększony z 25 do 100. Może to dziwić, bo EA Sports przyznaje, że już w FIF-ie 22 gracze narzekali na zbyt wolny rozwój w Wirtualnych klubach. Na szczęście „fuzja” z Voltą to nie jedyne ułatwienie w zdobywaniu doświadczenia szykowane przez twórców.

Choć liczba poziomów zwiększy się, każdy z nich będzie wymagał mniej punktów doświadczenia. Co więcej, wszystkie perki (w tym cztery nowe) odblokujemy już na 25. poziomie, co pozwoli nam szybciej zacząć z nimi eksperymentować. Po tym do odblokowania będą tylko punkty umiejętności (łącznie 185) oraz dodatkowe miejsca na perki.

Dodatkowo w FIF-ie 23 powrócą gry treningowe. W nowej odsłonie będziemy mogli zabrać swojego wirtualnego awatara, by spróbować swych sił w sześćdziesięciu sześciu wyzwaniach. Każda z nich będzie miała też osobny ranking, co pozwoli nam rywalizować ze znajomymi oraz – znów – zdobyć więcej doświadczenia.

Personalizacja (prawie) wspólna

Nie wszystkie elementy systemu progresji będą wspólne dla Volty i Wirtualnych klubów. Tak, punkty sezonowe i wirtualne monety pozwolą odblokować nowe przedmioty dla obu trybów. Niemniej część elementów kosmetycznych kupowanych w sklepie Volty nie będzie dostępna w Wirtualnych klubach.

Autorzy obiecują, że w tym roku gracze będą mieli ogromny wybór w zakresie zmiany wyglądu swojego awatara, a każdy sezon przyniesie ze sobą nowe przedmioty.

FIFA 23 – inne zmiany

Rzecz jasna Volta i Wirtualne kluby pozwolą też cieszyć sie usprawnieniami dla całej gry. Dotyczy to m.in. technologii realistycznych animacji HyperMotion 2 oraz powtórek AR. Volta odświeży też gry zręcznościowe, przy okazji dodając kilka nowych.

FIFA 23 wprowadzi też ważną zmianę w meczach Drop-in (tutejszym odpowiedniku szybkiej gry): czas połowy zostały skrócony z sześciu do czterech minut. Poza tym EA Sports wspomniała też o ogromnych stadionach i pokazała nowy ekran podsumowania meczu, na którym wybrani zawodnicy zostaną wyróżnieni za różnie osiągnięcia w trakcie gry (np. najwięcej strzelonych goli lub przechwyconych piłek).

FIFA 23 połączy tryby Volta i Wirtualne kluby systemem progresji - ilustracja #1
FIFA 23 wyróżni po meczach najbardziej aktywnych zawodników.

FIFA 23 zadebiutuje 30 września na PC oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5 i Xbox Series X|S. Gra zmierza także do usługi Google Stadia i na Nintendo Switcha (w tzw. Edycji Legacy, a więc bez wielu zmian w porównaniu do FIF-y 22). Parę dni wcześniej dostęp do gry zyskają nabywcy wydania Ultimate – będą mogli rozpocząć zabawę 27 września.

FIFA 23

FIFA 23

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 30 września 2022

Informacje o Grze
7.0

GRYOnline

4.4

Gracze

5.7

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

4

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

GTA 6 podniesie poprzeczkę dla całej branży gier, twierdzi szef Take-Two

Następny
GTA 6 podniesie poprzeczkę dla całej branży gier, twierdzi szef Take-Two

Lootboxy nie zniknęły z Belgii; to porażka nowych przepisów

Poprzedni
Lootboxy nie zniknęły z Belgii; to porażka nowych przepisów

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl