Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 stycznia 2009, 12:28

autor: Dorota Drużko

F.E.A.R. 2 bez wsparcia DirectX 10. Podano wymagania rekomendowane

W serwisie PCGamesHardware możemy znaleźć wywiad z Johnem O'Rorke, jednym z twórców F.E.A.R. 2: Project Origin, którego głównym tematem były techniczne aspekty gry. Choć jak wiemy tym razem konsolowa wersja produkcji ma być znacznie bardziej podobna do komputerowej w porównaniu z pierwszym F.E.A.R.-em, to jednak posiadacze blaszaków będą mogli zagrać w wyższej rozdzielczości, a co za tym idzie cieszyć się lepszym wyglądem środowiska, niż właściciele PS3 i Xboxa 360.

W serwisie PCGamesHardware możemy znaleźć wywiad z Johnem O'Rorke, jednym z twórców F.E.A.R. 2: Project Origin, którego głównym tematem były techniczne aspekty gry. Choć jak wiemy tym razem konsolowa wersja produkcji ma być znacznie bardziej podobna do komputerowej w porównaniu z pierwszym F.E.A.R.-em, to jednak posiadacze blaszaków będą mogli zagrać w wyższej rozdzielczości, a co za tym idzie cieszyć się lepszym wyglądem środowiska, niż właściciele PS3 i Xboxa 360.

Okazuje się również, że nowe dzieło ekipy Monolith Productions nie będzie posiadało wsparcia dla bibliotek DirectX 10, gdyż po prostu twórcom nie starczyło czasu na dodanie obsługi najnowszego DX. Mimo to John twierdzi, że i tak udało im się przygotować dokładnie taką grę jaką wcześniej zaplanowali, a do uzyskania wszystkich nowych efektów graficznych wystarczył DX 9.

W połowie grudnia poznaliśmy już minimalne wymagania sprzętowe F.E.A.R. 2: Project Origin. Teraz natomiast dowiedzieliśmy się jaka konfiguracja pozwoli nam nie tylko na uruchomienie gry, ale także umożliwi uzyskanie przyzwoitych efektow graficznych. Poniżej wymagania rekomendowane tytułu:

  • Procesor: Core 2 Duo 2,2GHz lub Athlon 64 X2 4400+ (wymóg konieczny, jeżeli chcemy, aby nasz komputer służył jako host dla rozgrywek sieciowych),
  • karta graficzna: GF 8600 GTS, Radeon 2900 XT lub lepsza w pełni zgodna z Direct X9, posiadająca przynajmniej 512MB pamięci i obsługująca Shader Model 3.0,
  • RAM: 1.5GB,
  • miejsce na HDD: 12GB,
  • system operacyjny: Windows XP z SP3 lub Vista z SP1,
  • karta dźwiękowa: kompatybilna z DX9.0c,
  • Internet: szerokopasmowe łącze (768kbit/sec jeżeli chcemy być hostem dla 16 graczy).

Jak widać zalecane wymagania jak na dzisiejsze standardy do szczególnie wysokich nie należą. Przede wszystkim można zauważyć, że w zalecanej konfiguracji jednordzeniowy procesor P4 2,8 GHz (lub Athlon 64 3000+), wystarczający podobno do uruchomienia gry, został zastąpiony przez dwurdzeniowe CPU. We wspomnianym wcześniej wywiadzie John O'Rorke wspomniał, iż można będzie zauważyć wzrost wydajności po przesiadce z jednordzeniowego procesora na dwurdzeniowca. Z kolei różnica pomiędzy dwu, a czterordzeniowym CPU będzie już niewielka.

Więcej na temat F.E.A.R. 2: Project Origin możecie dowiedzieć się z naszych zapowiedzi i oficjalnej strony produkcji. Przypomnijmy jeszcze, że gra powinna ukazać się za niespełna miesiąc, a dokładniej 10 lutego. W Polsce dystrybucją pecetowej edycji zajmie się firma CD Projekt, a konsolowej Cenega Poland.