Firma Slitherine i studio Owned by Gravity zapowiedziały Fantasy General II, czyli kontynuację klasycznej turowej strategii z lat 90. ubiegłego wieku. Ruszyły już zapisy na beta-testy, a autorzy udostępnili wymagania sprzętowe gry.

Firma Slitherine sprawiła nam sporą niespodziankę, zapowiadając grę Fantasy General II, czyli kontynuację turowej strategii z 1996 roku autorstwa studia Strategic Simulations, która była spin-offem marki Panzer General. Produkcja zmierza wyłącznie na PC i ukaże się w tym roku. Sprzedawana będzie m.in. w serwisach Steam i GOG.com.
Projekt powstaje w studiu Owned by Gravity. Autorzy mają w planach obszerną betę. Jeśli jesteście zainteresowani wzięciem udziału w testach, to powinniście udać się na oficjalną stronę i zarejestrować się. Zanim to zrobicie, warto zaznajomić się z wymaganiami sprzętowymi.
Gra ponownie przeniesie nas do fantastycznej krainy Aer. Akcja rozpocznie się trzysta lat po wydarzeniach z pierwszej części. Wcielimy się w syna wodza jednego z plemion barbarzyńców. Będziemy musieli udowodnić swoje talenty wojenne ojcu oraz radzie klanów, walcząc z armiami Imperium, wspomaganymi przez siły ciemności.
Tak jak pierwowzór, Fantasy General II skoncentruje się na turowych bitwach toczonych w dużej skali. Gracze będą mogli dowodzić ponad 75 typami jednostek, wśród których pojawią się zarówno zwykłe oddziały, jak i potężni bohaterowie dysponujący wieloma unikalnymi zdolnościami. Na przebieg potyczek wpłyną takie elementy jak ukształtowanie terenu, morale armii i jej wyposażenie oraz magia.
W trakcie kampanii nasi podwładni będą gromadzili doświadczenie. Dlatego kluczowym elementem ma być ograniczanie strat podczas potyczek, gdyż poległych weteranów zastąpią znacznie mniej skuteczni nowicjusze. W naszej armii znajdą się zarówno ludzie, jak i fantastyczne istoty. Istotną rolę odegra także wykorzystywanie zaklęć i magicznego ekwipunku.
Gracze
8

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.