Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość Pliki do gier 15 września 2025, 23:57

autor: Adrian Werner

Fani sami dokończyli Sphinx and the Cursed Mummy dzięki modyfikacji Sphinx and the Shadow of Set

Gdy ponad dwie dekady temu Sphinx and the Cursed Mummy debiutowało na rynku gra byłą mocno niekompletna. Grupa fanów odtworzyła jednak oryginalną wizję autorów.

Źródło fot. THQ Nordic
i

Sphinx and the Cursed Mummy nie jest zapewne produkcją, którą pamięta większość graczy. Ta trójwymiarowa platformówka zadebiutowała w 2003 roku na konsolach PlayStation 2, Xbox i Gamecube, aby czternaście lat później doczekać się lekko odświeżonej konwersji na PC. Wydanie pecetowe niestety miało sporo problemów, których twórcy nigdy nie naprawili. Grupa fanów postanowiła więc, że zrobi to za nich i od sześciu lat rozwija modyfikację Sphinx and the Shadow of Set.

Projekt poprawia praktycznie wszystkie niedoróbki odnalezione w pecetowej wersji gry. Autorzy jednak na tym nie poprzestali. Konsolowy pierwowzór ukazał się bowiem w mocno okrojonej wersji. Pierwotnie miała to być znacznie bardziej obszerna produkcja, ale deweloperzy nie dostali wystarczająco dużo czasu na realizowanie tych ambicji i przed premierą musieli wyciąć masę nieukończonych elementów. Mod Sphinx and the Shadow of Set je przywraca, bazując na tym, co odnaleziono w plikach gry oraz startych materiałach z produkcji.

W rezultacie z modyfikacją gra zyskuje m.in. o cały dodatkowy region w podwodnym mieście, dżunglę Sakkara, północną i południową część Abydos, twierdzę Uruk, dodatkowe jaskinie w Heloopolis oraz dwa dodatkowe poziomy. W praktyce otrzymujemy długie godziny dodatkowej zawartości, a wszystko to zrealizowano w jakości, która nie odstaje od tego, co oferowuje podstawowa wersja gry.

Dzięki Sphinx and the Shadow of Set ta platformówka 3D wreszcie ralizuje cały swój potencjał i mod jest pozycją obowiązkową dla każdego, kto zechce dzisiaj zagrać w Sphinx and the Cursed Mummy.

  1. Sphinx and the Shadow of Set - pobierz modyfikację z naszego FTP (autorzy udzielili nam zgody na hostowanie mirrora)

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej