futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 20 października 2021, 13:11

Facebook planuje zmienić nazwę

Pojawiła się niepotwierdzona informacja, jakoby Facebook chciał dokonać rebrandingu. Jeśli to prawda, niedługo powinniśmy poznać więcej szczegółów. Może to mieć związek z rozwojem w kierunku metaverse.

W SKRÓCIE:
  • Facebook i zmiana nazwy? Wyobrażacie to sobie? Ale jak plotka głosi – to jest możliwe.

Pojawiła się niepotwierdzona informacja, jakoby Facebook planował zmianę nazwy swojej firmy. Rebranding ma być związany z ukierunkowaniem rozwoju na metaverse. Nowa nazwa mogłaby rzucić nowe światło na portal Facebook – pomóc w odebraniu go jako coś więcej niż tylko medium społecznościowe. Możliwe, że Mark Zuckerberg potwierdzi tę plotkę na nadchodzącej, corocznej konferencji Connect 28 października.

Metaverse to wirtualne światy, w których ludzie mają spędzać więcej czasu, a nawet w nich pracować. Obecnie jest to główny element planów Facebooka, który chce być jednym z filarów tworzenia tej rzeczywistości. Aby stało się to możliwe, gigant planuje zatrudnić 10 tys. osób w Europie (także w Polsce). Metaverse kładzie nacisk na rozszerzoną rzeczywistość, a producent zestawów VR Oculus to także marka Facebooka.

Przestaniemy być postrzegani jako firma zajmująca się przede wszystkim mediami społecznościowymi, a staniemy się firmą zajmującą się metaverse – Mark Zuckerberg.

Nowa nazwa, jeśli w ogóle istnieje, jest pilnie strzeżoną tajemnicą. Serwis The Verge w swojej informacji domniemywa, że może ona mieć związek z platformą VR Horizon Worlds, tworzoną przez zespoły Facebooka i Oculusa. To jednak tylko przypuszczenia. Na potwierdzenie musimy poczekać jeszcze parę dni.

Nowa nazwa połączona ze zmianą kierunków rozwoju lub charakteru firmy nie jest niczym szczególnym. W 2015 roku Google zjednoczyło swoje spółki pod Alphabet Inc. Być może coś podobnego planuje Facebook – połączyć swoje pozostałe marki, jak Instagram, WhatsApp i Oculus, pod jedną wspólną nazwą. Rebranding bywa też dobrym sposobem rozmycia złego PR, którego ostatnio Facebookowi nie brakuje.

Wystarczy wspomnieć o aktualnej aferze związanej z osobą byłego pracownika portalu Frances Haugen i zarzutami o „zamiatanie pod dywan” problemów ze złym wpływem Instagrama na nieletnich, a także podsycanie negatywnych nastrojów społecznych. Facebook jest też na celowniku wielu organizacji antymonopolowych.

Arkadiusz Strzała

Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

więcej