Na PlayStation 5 i Xboksa Series X/S zapowiedziano edycję Console Enhanced gry MMORPG The Elder Scrolls Online. Przyniesie ona liczne ulepszenia graficzne i szybsze loadingi, a dostępna będzie za darmo dla posiadaczy ESO w wersjach na starsze konsole.
ZeniMax Online Studios zapowiedziało natywne wersje gry MMORPG The Elder Scrolls Online dla konsol Xbox Series X/S oraz PlayStation 5. Posiadacze tych platform mogą już bawić się w ten tytuł korzystając z wstecznej kompatybilności, ale dedykowane wydanie zaoferuje sporo ulepszeń, na które pozwala moc next-genów.
Wersja na konsole nowej generacji nazwana została Console Enhanced i ukaże się 8 czerwca tego roku. Będzie dostępna za darmo dla osób, które kupiły ESO na PS4 i Xboksa One. Zaoferuje dwa tryby graficzne. W stawiającym na wydajność Performance Mode otrzymamy 60 klatek na sekundę, podczas gdy w Fidelity Mode będziemy bawili się w 4K, ale tylko w 30 fpsach.
Next-genowa wersja gry przyniesie również wiele ulepszeń graficznych. Silnik będzie generował obiekty na dwukrotnie dłuższych dystansach od postaci gracza, pozwalając nam sięgnąć wzrokiem znacznie dalej. Otrzymamy ładniejsze cienie (w tym upiększoną okluzję otoczenia) i odbicia, tekstury w wyższej rozdzielczości, oraz bardziej zaawansowane efekty głębi pola widzenia i antyaliasingu oraz poprawione oświetlenie. Ponadto loadingi mają być o połowę krótsze niż na XONE i PS4.
Warto dodać, że zapowiedź edycji Console Enhanced to nie jedyna atrakcja, którą autorzy przygotowali dla graczy. ESO właśnie wzbogaciło się o nową darmową przygodę nazwaną Blackwood Prologue, opracowaną jako wstęp do rocznego eventu Gates of Oblivion, który zaoferuje jedną wielką historię opowiadaną za pomocą dodatków oraz aktualizacji.
Ponadto właśnie wystartował darmowy okres próbny The Elder Scrolls Online, który potrwa do 13 kwietnia, więc macie dużo czasu na sprawdzenie gry bez płacenia. W zabawie mogą wziąć udział zarówno gracze konsolowi, jak i pecetowcy oraz użytkownicy Google Stadia.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
22

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.