Zadebiutował projekt The Lord of the Rings: Total War (Remastered), czyli odświeżenie ambitnego tolkienowskiego moda do strategii Total War: Rome Remastered.
Ukazała się pierwsza wersja moda The Lord of the Rings: Total War (Remastered), czyli wielkiej totalnej konwersji, która przenosi strategię Total War: Rome Remastered w realia Tolkienowskiego Śródziemia.
Projekt koncentruje się na odtworzeniu wojen i bitew z trylogii Władcy Pierścieni, a autorzy wzorowali się na filmowej serii Petera Jacksona podczas tworzenia wyglądu jednostek i map. Twórcy przygotowali nową mapę strategiczną obejmującą całe Śródziemie, masę nowych frakcji oraz kampanię dla pojedynczego gracza. Nie zabrakło także samodzielnych potyczek „historycznych” i scenariuszy. Ponadto deweloperzy mocno przerobili mechanizmy rozgrywki, tak aby oddawały zmienione realia.
Zgodnie z tytułem, projekt bazuje na klasycznej modyfikacji The Lord of the Rings: Total War wydanej w 2005 roku do Rome: Total War.
W porównaniu z pierwowzorem wprowadzono masę zmian. Gruntownie odświeżono większość elementów graficznych, dodano nowe modele, tekstury oraz efekty wizualne. Mocnej rozbudowie uległa również zawartość moda. Skalę zmian najlepiej oddaje fakt, że pliki modyfikacji w wersji Remastered zajmują dwudziestokrotnie więcej miejsca na dysku niż w przypadku oryginalnego projektu do Rome: Total War.
The Lord of the Rings: Total War (Remastered) to wyśmienity mod, który spokojnie może zastąpić oficjalne egranizacje tej marki. Jest to o tyle ważne, że profesjonalni deweloperzy nie kwapią się do tworzenia strategii na tej licencji. Ostatnią godną uwagi produkcją tego typu było wydane szesnaście lat temu The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth II, więc w praktyce mody są jedynym sposobem na strategiczną zabawę w realiach Śródziemia. Fani utrzymują również przy życiu starsze gry tego typu.
Inne godne polecenia projekty tego typu to:
Więcej:Ubisoft mógł wyjawić okno premiery Assassin's Creed: Black Flag Remake
Gracze
Steam
OpenCritic
21

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.