Epic Games o spadkach przychodów Fortnite - to „niedokładne” dane

Firma Epic Games skrytykowała grupę SuperData za doniesienia na temat przychodów Fortnite. Spółka kwestionuje dane podawane przez analityków, mimo że powoływała się na nie w poprzednim miesiącu.

Jakub Błażewicz

Epic Games ma zastrzeżenia co do ostatniego raportu firmy SuperData. - Epic Games o spadkach przychodów Fortnite - to „niedokładne” dane - wiadomość - 2020-02-28
Epic Games ma zastrzeżenia co do ostatniego raportu firmy SuperData.

Niedawny raport grupy analitycznej SuperData wspominał o gorszej kondycji Fortnite. W styczniu produkcja odnotowała najniższy przychód od listopada 2017 roku, czyli drugiego miesiąca po premierze Fortnite: Battle Royale. Taki wniosek najwyraźniej nie przypadł do gustu Epic Games i firma podzieliła się swym niezadowoleniem w komunikacie dla serwisu Gamesindustry.biz. Spółka wyraziła swoje rozczarowanie SuperDatą w związku z „wielokrotnym publikowaniem wielce niemiarodajnych raportów w oparciu o wątpliwą metodologię”. Nie odniesiono się konkretnie do ostatniej publikacji, natomiast zapewniono, że grupa nigdy nie miała dostępu do danych na temat przychodów Fortnite’a. W odpowiedzi SuperData zaręczyła, że jest pewna co do weryfikacji i wiarygodności swoich danych.

Tego typu „sprzeczki” nie są niczym nowym, jednak w tym przypadku sytuacja jest dość kuriozalna. Otóż zaledwie miesiąc temu Tim Sweeney chwalił się na Twitterze wynikami Epic Games Store, które miało dotrzeć do 17% użytkowników komputerów osobistych. Sęk w tym, że szef Epic Games powoływał się na… raport grupy SuperData. Tej samej, której teraz firma zarzuca niemiarodajność i wątpliwą metodologię, co najwyraźniej nie przeszkadzało w tamtym czasie. Złośliwi mogliby też wskazać, że dyskusję można by uciąć w bardzo prosty sposób: wystarczyłoby, żeby Epic Games udostępnił własne dane – choćby mocno uproszczone – na temat przychodów Fortnite w styczniu. Tak się jednak nie stało.

Fortnite

Fortnite

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
po premierze

Data wydania: 26 września 2017

Informacje o Grze
7.0

GRYOnline

3.0

Gracze

8.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

15

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2020-02-28
16:16

A.l.e.X Legend

A.l.e.X
😜

tim inteligencją przerasta motłoch dlatego go nie rozumieją, ot i cała prawda :)

Komentarz: A.l.e.X
2020-02-28
18:42

Krothul Generał

Krothul

Gdyby ludzie mocno korzystali z ich platformy to cyferki byłyby publicznie dostępne dla każdego. Nawet jeśli się tam gra sprzeda to nie żyje zbyt długo pewno teraz w Borderlands 2 gra więcej ludzi na steamie niż w B3 na epicu :)

Komentarz: Krothul
2020-02-29
13:26

kaszanka9 Legend

kaszanka9

I kolejna sprawa byle mu dowalić, cokolwiek powie, zero myślenia jakiegokolwiek.

Fakty są takie, że jeden dobry raport nie oznacza, że każdy taki jest, szczególnie jeżeli dotyczą zupełnie innych spraw, więc ja nie widzę żadnej sprzeczności w powoływaniu się na jeden raport danej firmy, a jednocześnie krytykowania innego.

To nie jest sytuacja czarno biała, rzadko która taka jest, żadna w tym hipokryzja.

Swoją drogą epic raczej nie jest w stanie wyliczyć dokładnie jaki mieli zasięg względem innych platform wiec nie mogli tego zbytnio podważyć, liczba fajnie wyglądała to przytakiwali, ale wyniki superdata i tak są pewno napompowane tym co i tak się nie liczy, czyli rozdawaniem darmowych gier, skoro steam ma 2 razy tyle zasięg, a epic miałby mieć już połowę i to tam gdzie to się liczy, czyli zasięg, który generuje zysk? Dobre sobie.

Przy fortnite sytuacja jest zupełnie inna, bo epic doskonale wie ile zarabia na tej grze, estymacje superdata nie mogą być tak dokładne.

Ale w sumie mnie to wisi, czy oni na tym zyskują czy tracą.

Komentarz: kaszanka9
2020-02-29
13:31

zanonimizowany668247 Legend

😂

Niech do Epic Games wróci w końcu Cliff Bleszinski i zamknie spowrotem tego "geniusza" do szafy czy gdzie tam siedział wcześniej, zanim dostał swobodny dostęp do internetu.

Komentarz: zanonimizowany668247
2020-03-01
10:00

hemik9 Pretorianin

A ilu procentom graczy Epic Store sprzedało grę? Bo dotarcie na zasadzie dania prezentu, to moim zdaniem żaden sukces. To trochę tak jak rozsypać pieniądze na ulicy i chwalić się, że ludzie je podnoszą.

Komentarz: hemik9

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl