Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 czerwca 2019, 11:48

Epic Games było blisko skasowania Fortnite'a

Rod Fergusson, były szef produkcji w firmie Epic Games, ujawnił, że tuż przed swoim odejściem w 2012 roku próbował skasować grę Fortnite - projekt, który według niego nie rokował wówczas dobrze na przyszłość.

Czy ktoś za tą grą przepada, czy też nie cierpi jej z głębi serca, jedno trzeba przyznać – Fortnite to absolutny fenomen interaktywnej rozrywki. Bez eksplozji popularności tego darmowego battle royale branża z pewnością wyglądałaby dziś nieco inaczej… a niewiele brakowało, by tak właśnie było. Rod Fergusson – były szef produkcji w studiu Epic Games – ujawnił w rozmowie z serwisem Game Informer, że tuż przed swoim odejściem z firmy próbował skasować ten projekt.

  1. Niesamowite fakty i historie z Fortnite – największa darmowa gra i jej kulisy
Były szef produkcji w Epic Games był o krok od skasowania gry, która dziś przynosi firmie dochody liczone w miliardach dolarów. - Epic Games było blisko skasowania Fortnite'a - wiadomość - 2019-06-15
Były szef produkcji w Epic Games był o krok od skasowania gry, która dziś przynosi firmie dochody liczone w miliardach dolarów.

Przypomnijmy, że choć nagły wzrost zainteresowania Fortnitem przypadł na połowę 2017 roku, kiedy to dodano darmowy tryb battle royale, po raz pierwszy o grze usłyszeliśmy niemal sześć lat wcześniej. W pierwotnej wersji rozgrywka skupiała się na zabawie w kooperacji, walce z hordami zombie i budowaniu fortów, ale w takiej formie nie wzbudziła wielkiego zainteresowania zarówno u graczy, jak i u niektórych wyżej postawionych deweloperów. Jednym z nich był właśnie Rod Fergusson, który w 2012 roku porzucił Epic Games na rzecz krótkiego epizodu z Irrational Games, a następnie został zatrudniony przez Microsoft jako szef nowo powstałego studia The Coalition.

Gdybym został w Epic Games, skasowałbym Fortnite’a. Zanim odszedłem, próbowałem go skasować. Jako Save the World (podtytuł oryginalnej wersji – przyp.) ten projekt miał swoje trudności. Byłem wówczas szefem produkcji i ta gra nie przekonałaby mnie, że to coś, co powinniśmy kontynuować. Kiedykolwiek ktoś pyta mnie, czy nie czuję się źle, że odszedłem przed sukcesem Fortnite’a, odpowiadam: „Nie, ale wy powinniście się czuć bardzo dobrze, bo tytuł, który kochacie, sensacja na światową skalę, nie istniałby, gdybym został w Epic Games”.

Rod Fergusson, szef studia The Coalition

Fortnite stał się fenomenem w połowie 2017 roku, kiedy na fali popularności PlayerUnknown’s Battlegrounds deweloperzy postanowili dodać do gry tryb battle royale i udostępnić go za darmo. Produkcja szybko zdobyła serca gigantycznej liczby graczy (w marcu było ich niemal 250 milionów) i uczyniła swoich twórców krezusami. Dziś to znaczący element popkulturowej rzeczywistości, w który zagrywają się wszyscy – od dzieci po celebrytów. Ciężko sobie wyobrazić, jaka przyszłość czekałaby Epic Games i sam gatunek battle royale, gdyby Fergusson przed odejściem postawił na swoim i skasował Fortnite’a… ale biorąc pod uwagę to, jak skrajne reakcje wywołuje ten tytuł, z pewnością znajdzie się sporo graczy, którzy zdecydowanie woleliby taki scenariusz.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Fortnite
GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.