Elden Ring otrzymał patch 1.04. Łatka zwiększa prędkość ataku wielkich broni, dodaje opcję włączania i wyłączania automatycznego obracania kamery, a także wprowadza masę zmian w balansie czarów, inkantacji oraz popiołów wojny.
FromSoftware nie spieszy się zanadto z kolejnymi aktualizacjami do Elden Ring, ale jak już się jakaś pojawi, to wprowadza znaczące zmiany do rozgrywki. Podobnie jest z wydanym dziś patchem 1.04, który zawiera dokładnie 164 nowości i/lub poprawki (tyle samo, ile wynosi liczba bossów i minibossów w grze – przypadek?). Pobranie „łatki” jest konieczne, by móc kontynuować zabawę w trybie online.
Przy tak wielu zmianach trudno wskazać tę najważniejszą – generalnie można stwierdzić, że najistotniejsze jest dostosowanie gameplayu pod mniej popularne „buildy” postaci. Przez niecałe dwa miesiące od premiery Elden Ring najczęściej wybieranym typem oręża były katany – głównie przez dość wysoką prędkość wyprowadzanych nimi ataków, relatywnie duże obrażenia, ale przede wszystkim nakładany na wrogów efekt krwawienia. Korzystanie z innych rodzajów broni, np. z wielkich mieczy, na dłuższą metę było więc niezbyt opłacalne.
Tymczasem patch 1.04 zwiększył prędkość ataku wszystkich wielkich (kolosalnych) narzędzi mordu – od włóczni i halabard, przez miecze i topory, aż po młoty. Zmiana ta nie obejmuje jedynie ciosów z wyskoku. Powinna ona zachęcić graczy do eksperymentowania z różnego rodzaju „buildami” postaci.
Elden Ring zebrał od krytyków niemal same „dychy”, co zresztą uwieczniliśmy na grafice. Naszą recenzję gry – autorstwa Karola Laski – znajdziesz pod poniższym linkiem.
Tym bardziej, że aktualizacja zmieniła również balans kilkudziesięciu czarów, inkantacji i popiołów wojny – co istotne, w większości na plus, a nie minus. Poprawki rzutują głównie na szybkość korzystania z poszczególnych umiejętności oraz czas ich odnawiania się. Niekiedy zmniejszają też liczbę punktów wytrzymałości lub koncentracji niezbędną do użycia danej zdolności. W niektórych przypadkach wpływają również na zadawane obrażenia, zasięg czy tzw. hitboxy.

To jednak nie koniec zmian. Fani najeżdżania światów innych graczy z pewnością ucieszą się na wieść, że poprawiona została stabilność trybu multiplayer. Bardzo przydatna – zwłaszcza na kontrolerach (padach) – powinna być stricte techniczna opcja, umożliwiająca włączenie lub wyłączenie automatycznego obracania się kamery, gdy namierzymy wroga – kto przez jej brak nigdy nie spadł w przepaść lub nie zginął w walce z bossem, niech pierwszy rzuci kamień.
Ostatnie, lecz nie najmniej ważne rzeczy, na które warto zwrócić uwagę, to rozbudowanie wątku Łaty (Patchesa) o kilka nowych etapów (czyżby jego zadanie w końcu miało zakończenie?), a także wyeliminowanie kilkudziesięciu małych i dużych błędów. Najbardziej doceniona przez społeczność wydaje się możliwość zostania najechanym przez NPC Edgar the Revenger oraz Festering Fingerprint Vyke, gdy pokonaliśmy wszystkich bossów w Jeziornej Liurnii.
Ze wszystkimi 164 zmianami zapoznacie się np. tutaj. Patch 1.04 jest dostępny na wszystkich platformach, na których ukazał się Elden Ring, czyli PC, PS4, PS5, XOne i XSX|S.
Więcej:Gracze ARC Raiders są mocno podzieleni. Wszystko przez znaczące osłabienie zabezpieczonych skrytek
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
21

Autor: Hubert Śledziewski
Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.