Eksperci zdradzili, która generacja konsol była najbardziej rewolucyjna. „Dzisiaj nie można sobie tego wyobrazić”

Eksperci zdradzili, która ich zdaniem generacja konsol zapewniła największy przeskok technologiczny. Odpowiedź nie zdziwi nikogo, kto jest fanem gamingu.

futurebeat.pl

Zbigniew Woźnicki

Eksperci zdradzili, która generacja konsol była najbardziej rewolucyjna. „Dzisiaj nie można sobie tego wyobrazić”, źródło grafiki: CARTIST; Unsplash.com; 2020.
Eksperci zdradzili, która generacja konsol była najbardziej rewolucyjna. „Dzisiaj nie można sobie tego wyobrazić” Źródło: CARTIST; Unsplash.com; 2020.

Obecna generacja konsol wydaje się oferować najmniej względem swoich poprzedniczek. Ten trend wydaje się postępować wraz z kolejnymi konsolami, ale nie zawsze tak było. Eksperci z Digital Foundry niedawno odpowiedzieli na pytanie, która ich zdaniem generacja zaoferowała największy przeskok technologiczny. Ich odpowiedź wydaje się oczywista i została również uzasadniona.

Generacja PlayStation 2 odmieniła konsole

Zdaniem ekspertów z Digital Foundry najbardziej rewolucyjna była 6. generacja konsol z PS2 na czele, która zaczęła się wraz z premierą Dreamcasta w 1998 roku. Zmieniło się wszystko pod kątem graficznym i to w tak dużym stopniu, że według prowadzących trudno to sobie wyobrazić w dzisiejszych czasach, co wyjaśnił biorący udział w programie John Linneman:

Dostaliśmy czterokrotnie większą rozdzielczość z dwukrotnie większym klatkażem, co doprowadziło do płynniejszych animacji oraz oświetlenia. Do tego pojawiły się poligony z większą ilością detali, bo postacie były wcześniej wykonane z jakichś 400 poligonów, a przeszliśmy do 10 000.

Linneman dodał, że nigdy później już nie zobaczyliśmy takiej zmiany. Zgodzili się z tym pozostali uczestnicy dyskusji i za przykład podali 7. generację konsol, która miała już widoczne kompromisy. Gry wyglądały jeszcze lepiej, ale płynność znacznie spadła i „mieliśmy szczęście, jeśli gra działała w 30 klatkach na sekundę”. Mimo wszystko ta generacja była także ciekawa, ponieważ była ostatnią, gdy konsole różniły się w swojej architekturze od komputerów.

Ta granica pomiędzy konsolami a pecetami ciągle się zaciera. Dowodem na to są kolejne sprzęty, jak Steam Machine będąca hybrydą różnych platform oraz niezapowiedziany jeszcze Xbox Magnus. Nie wiadomo jeszcze, jakie plany ma Sony, ale wygląda na to, że jedynie Nintendo w największym stopniu pozostało wierne konsolowym korzeniom.

Podobało się?

0

Zbigniew Woźnicki

Autor: Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

„Gra działa jak PowerPoint”. Fani Europy Universalis 5 sądzą, że rozgrywka powinna kończyć się wcześniej niż założyli twórcy

Następny
„Gra działa jak PowerPoint”. Fani Europy Universalis 5 sądzą, że rozgrywka powinna kończyć się wcześniej niż założyli twórcy

Ten element powinien trafić do ARC Raiders zdaniem większości fanów. Speranzę moglibyśmy zobaczyć na własne oczy

Poprzedni
Ten element powinien trafić do ARC Raiders zdaniem większości fanów. Speranzę moglibyśmy zobaczyć na własne oczy

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl