filmomaniak.pl Newsroom Filmy Seriale Obsada Netflix HBO Amazon Disney+ TvFilmy
Wiadomość filmy i seriale 30 listopada 2020, 13:52

autor: Adrian Werner

Ekipa Mandalorian tłumaczy fanom zmiany w projekcie Ahsoki

Projektant postaci z LucasFilm wytłumaczył fanom, dlaczego w The Mandalorian zmieniono niektóre elementy wyglądu Ahsoki Tano w porównaniu z wersją animowaną.

Udostępniony kilka dni temu piąty odcinek drugiego sezonu serialu The Mandalorian zachwycił fanów. Najwięcej emocji wzbudziła Ahsoka Tano, która do tej pory znana była tylko z produkcji animowanych. Wygląd wersji aktorskiej jest jednak w pewnych aspektach inny niż w przypadku pierwowzoru i jeden z artystów zaangażowanych w projekt wyjaśnił, co wymusiło te zmiany.

Główną różnicą były tzw. lekku, czyli głowoogony. W wersji aktorskiej są one znacznie krótsze niż te, którymi dysponowała Ahsoka pod koniec Star Wars: Clone Wars oraz w Star Wars Rebels. Ma to znaczenie, gdyż rosną one z wiekiem, a akcja The Mandalorian toczy się po tych serialach animowanych. Zapytany o to przez fana Brian Matyas (odpowiedzialny za projekty postaci w studiu Lucasfilm) wyjaśnił, że zmianę wymusiły powody praktyczne.

Podczas prac nad aktorską wersją Ahsoki ekipa produkcyjna rozważała wiele projektów, ale ostatecznie zdecydowano się na skrócenie głowoogonów, gdyż to zapewniło aktorce większą swobodę ruchów i ułatwiło kręcenie scen walki, których w tym odcinku nie brakowało.

Reakcje na aktorską Ahsokę były w większości bardzo pozytywne, chociaż są również fani, którzy głośno wyrażają swoje niezadowolenie z powodu zmiany. Część z nich argumentuje, że w takim wypadku głowoogony powinny być wykonane jako CG, a nie efekty praktyczne. Zachwycona jest za to Ashley Eckstein, która udzielała głosu postaci w serialach animowanych.

Przypomnijmy, że drugi sezon The Mandalorian ruszył pod koniec ubiegłego miesiąca w serwisie Disney+ i zamknie się w ośmiu odcinkach. W planach jest już trzecia seria, którą najpewniej obejrzymy w 2021 r.

  1. Strona internetowa Disney+

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej