Edytor REDkit do gry Wiedźmin 2 trafia w ręce graczy
Rozpoczęły się otwarte beta-testy zestawu modderskiego REDkit. Dzięki niemu posiadacze gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów mogą za darmo zabrać się za tworzenie własnych przygód w świecie produkcji studia CD Projekt RED.
Łukasz Szliselman
Studio CD Projekt RED oddało w ręce graczy REDkit, czyli zestaw narzędzi modderskich do gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Edytor wszedł właśnie w fazę otwartych beta-testów i jest dostępny zupełnie za darmo, pod warunkiem, że posiadamy legalną kopię gry. By rozpocząć kreację własnych przygód w świecie wiedźmina, wystarczy pobrać odpowiedni plik z oficjalnej strony i zaktualizować grę do wersji 3.3.
REDkit umożliwa tworzenie skomplikowanych modyfikacji, obejmujących kształtowanie terenu, budowanie tętniących życiem osiedli, czy projektowanie nieliniowych misji. Jednocześnie autorzy zapewniają, że jest on prosty w obsłudze. Zestaw pozwala skorzystać z ogromnej bazy obiektów, ale gdyby okazała się ona niewystarczająca, zawsze da się wykreować własne przedmioty. Dzięki edytorowi fani cyklu mogą wreszcie zrealizować swoje pomysły na ciekawe wiedźmińskie historie lub własnoręcznie przenieść opowiadania Sapkowskiego na ekran komputera. Adam Badowski, szef CD Projekt RED cieszy się z przekazania odpowiednich narzędzi w ręce graczy:
Dla nas RPG to przede wszystkim budowanie opowieści. Chcemy dać graczom takie same możliwości tworzenia nieliniowych, wielowątkowych historii, z których sami korzystaliśmy w czasie prac nad drugim Wiedźminem i które przysporzyły serii Wiedźmin tak dużej popularności. Fani pomagają nam od lat dzieląc się licznymi komentarzami na temat naszych gier. Dzięki REDkit cała społeczność wiedźmińska ma szansę nie tylko sugerować te zmiany, ale samodzielnie wprowadzić je w życie i dzielić się nimi z innymi graczami.
Jeśli akurat brakuje Wam natchnienia twórczego, zawsze możecie zapoznać się modyfikacjami innych graczy. Godną polecenia jest przygoda wykreowana przez Philippa Webera z Niemiec, uczestnika zamkniętej bety REDkit i zwycięzcy konkursu na najlepszą fanowską przygodę w świecie wiedźmina. Znaleźć ją można na oficjalnej stronie edytora.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
The Witcher 2: Assassins of Kings
Data wydania: 17 maja 2011
GRYOnline
Gracze
Steam
- Wiedźmin 2
- CD Projekt RED
- mody / fanowskie projekty (gry)
- gry RPG
- PC
Komentarze czytelników
Bezi2598 Legend
Pieknie. Z tym, że byle nooob się tym nie pobawi.
Program jest dość intuicyjny i każdy będzie potrafił coś zrobić.
jaalboja Generał
Chodzi mi po krótce o to, ze to nie jest narzędzie dla każdego. Zobaczcie wiki jak to wygląda. To nie jest sims ze sobie klikniesz i wstawisz co chcesz, potem klikniesz i zrobi sie reszta sama.
X@Vier455 Senator

I to lubię :) Ahh pamiętam te czasy gdy do gier wychodziło wiele fanowskich modów, a teraz może choć czar tego powróci. Nie sądzę aby zdecydowały się na to inne firmy - w końcu mogą wydać kolejnych 10 płatnych DLC .
nikt11 Konsul
No i teraz każdy będzie mógł stworzyć w wiedźminie to samo co w simach ;P
Meno1986 Senator

@X@Vier455 zauważ, że CDP wypuściło narzędzia do dwójki, kiedy pracują już nad W3. Obecnie kto miał kupić W2 już go kupił, cena gry jest bardzo przystępna, a i nieraz była jeszcze niższa dzięki różnego rodzaju promocjom. Dzięki tym narzędziom CDP chce sprzedać jeszcze kilka kopii W2 przed premierą trójki. Inni producenci zazwyczaj nie wypuszczają takich narzędzi, bo musieliby nad nimi popracować - są zbyt skomplikowane. CDP z tego co pamiętam miał od początku wersje dla laików.