Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 stycznia 2022, 20:04

„Błąd ludzki” i przeprosiny - EA o włamaniach na konta graczy FUT w FIFA 22

Przeprosiny i zapowiedź zmian – oto odpowiedź firmy Electronic Arts po dochodzeniu w sprawie włamań na konta czołowych streamerów i handlarzy kart FUT w grze FIFA 22.

W SKRÓCIE:
  1. firma Electronic Arts wydała drugie, dłuższe oświadczenie w sprawie włamań na konta największych kolekcjonerów i handlarzy kart FUT w grze FIFA 22;
  2. wydawca przeprosił za całą sytuację i zapowiedział przywrócenie dostępu do kont i ich zawartości prawowitym właścicielom, a także zmiany w obsłudze klientów w podobnych sprawach.

Firma Electronic Arts opublikowała komunikat w sprawie niedawnych doniesień o włamaniach na konta największych kolekcjonerów i handlarzy kart FIFA Ultimate Team. Dotychczas wydawca serii FIFA odniósł się do całej afery tylko w bardzo krótkim oświadczeniu dla serwisów branżowych z informacją o rozpoczęciu śledztwa.

Jak czytamy na oficjalnej stronie EA, dochodzenie dalej trwa, ale potwierdzono kradzieże kont przez hakerów podszywających się pod inne osoby. Poprzez groźby i inne „socjotechniki” oszuści, cytujemy, „byli w stanie wykorzystać błąd ludzki w dziale obsługi klienta i ominąć dwuetapową weryfikację logowania”.

EA szacuje, że w ten sposób włamano się na mniej niż 50 kont, i pracuje nad zidentyfikowaniem ich prawowitych właścicieli. Użytkownicy odzyskają nie tylko dostęp do nich, ale też ich zawartość, a więc najpewniej wszystkie stracone karty i monety FIFA.

Firma przyznała też, że musi się „bardziej postarać” w kwestii ograniczenia wpływu „błędu ludzkiego” na sprawy związane z bezpieczeństwem kont. W praktyce przełoży się to na nowe szkolenia grupowe i indywidualne pracowników działu pomocy asystujących przy problemach z kontami, dodatkowe kroki przy weryfikowaniu tożsamości właścicieli oraz aktualizację oprogramowania związanego z obsługą klienta.

Electronic Arts przeprosiło też za całe zamieszanie oraz chłodno przyjęte pierwsze oświadczenie z zeszłego tygodnia. Brakowało w nim bowiem jakichkolwiek konkretnych informacji, co miało wynikać z przeprowadzania dokładnego dochodzenia przez firmę:

Chcielibyśmy przeprosić za niedogodności i frustrację wynikłe z tej sytuacji oraz za to, że nie mogliśmy podzielić się dodatkowymi szczegółami w naszym pierwszym komunikacie z zeszłego tygodnia, ponieważ prowadziliśmy wnikliwe śledztwo. Dziękujemy całej społeczności za cierpliwość, podczas gdy nadal zajmujemy się tą sprawą i staramy się naprawić sytuację.

Komunikat EA spotkał się z pozytywną reakcją graczy, aczkolwiek niektórzy uznali to za sukces mediów i społeczności, a nie pokaz inicjatywy samego wydawcy (doniesienia o tej „luce” rzekomo pojawiały się od dłuższego czasu, aczkolwiek nie na taką skalę jak w ostatnich tygodniach). Nadal pozostaje też problem de facto wycieku danych poszkodowanych osób, w tym adresów e-mail, numerów telefonu itd.