Duże zmiany w oblężeniach w strategii Total War: Warhammer 3. Jedna z nich ma szczególnie mocno zwiększyć immersję
Creative Assembly zaprasza graczy do udziału w otwartych beta-testach nowej aktualizacji do Total War: Warhammer 3. Główne zmiany skupiają się na oblężeniach.

Creative Assembly ogłosiło beta-testy najnowszej aktualizacji do Total War: Warhammer 3. Potrwają one od 24 lipca do 7 sierpnia, a gracze będą mogli wypróbować szereg zmian – przede wszystkim związanych z mechaniką oblężeń.
Naszym celem jest po prostu uczynienie oblężeń fajniejszymi, a Wasze opinie są dla nas kluczowe, aby to osiągnąć. Nie wprowadzimy żadnych zmian w podstawowej wersji gry, dopóki nie będziemy w pełni zadowoleni z reakcji graczy – tłumaczy Steve Coleman, starszy menedżer społeczności Total War: Warhammer 3.
W obszernym wpisie szczegóły aktualizacji przedstawił Milcho Vasilev, szef zespołu odpowiedzialnego za bitwy. Jak zaznaczył, owe zmiany to „pierwsze kroki w kierunku osiągnięcia zamierzonego celu w zakresie oblężeń”. Największą nowością jest usunięcie tzw. „drabin kieszonkowych”, czyli możliwości błyskawicznego rozkładania drabin oblężniczych przez jednostki piechoty.
Vasilev podkreślił, że mechanika ta odbierała sens strategicznemu podejściu do walki i psuła immersję. Jednocześnie zaznaczył, że jeśli gracze preferują bardziej chaotyczny styl, przywrócenie drabin będzie możliwe.
Ich brak twórcy chcą jednak graczom wynagrodzić – dostępem do większej liczby wież i taranów, które będą skuteczniejsze i mniej kosztowne. Co więcej, zmęczenie oblężeniem będzie teraz rosło liniowo w atakowanym zamku z każdą kolejną turą.
Niemniej obrońcy również doczekają się zmian. Wznoszone przez nich wieże będą skuteczniejsze, choć ich zasięg zostanie zmniejszony. Bramy z kolei staną się bardziej odporne na standardowe ataki, ale bardziej podatne na taranowanie.
To nie koniec – Creative Assembly rozpoczyna bowiem przerabianie starych map oblężniczych. Na początek przekształceniu poddane zostaną trzy z nich, ale z czasem deweloperzy wezmą się za kolejne. Naprawiono też ponad 50 błędów związanych ze sztuczną inteligencją w trakcie oblężeń.
Studio ogłosiło również, że pracuje nad dodatkowymi usprawnieniami. Na jego liście znajduje się m.in.:
- wprowadzenie drabin jako osobnego wyposażenia oblężniczego;
- zbalansowanie garnizonów i dostępnych jednostek frakcyjnych;
- zmiana sposobu budowania wież i barykad;
- dalsze usprawnienia AI podczas bitew.
Niektóre ze wspomnianych zmian będzie można zobaczyć „w akcji” już jutro, 17 lipca o godzinie 16:30 czasu polskiego, podczas specjalnej transmisji na żywo na kanale Total War na Twitchu.
Przypomnijmy na koniec, że studio Creative Assembly niedawno ogłosiło opóźnienie premiery kolejnego dodatku do Total War: Warhammer III – Tides of Torment. Dokładna data debiutu rozszerzenia nie jest znana. Wiadomo jedynie, że ma się ono ukazać w tym roku.