Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 lipca 2025, 05:30

autor: Kamil Kleszyk

Duże zmiany w oblężeniach w strategii Total War: Warhammer 3. Jedna z nich ma szczególnie mocno zwiększyć immersję

Creative Assembly zaprasza graczy do udziału w otwartych beta-testach nowej aktualizacji do Total War: Warhammer 3. Główne zmiany skupiają się na oblężeniach.

Źródło fot. Sega
i

Creative Assembly ogłosiło beta-testy najnowszej aktualizacji do Total War: Warhammer 3. Potrwają one od 24 lipca do 7 sierpnia, a gracze będą mogli wypróbować szereg zmian – przede wszystkim związanych z mechaniką oblężeń.

Naszym celem jest po prostu uczynienie oblężeń fajniejszymi, a Wasze opinie są dla nas kluczowe, aby to osiągnąć. Nie wprowadzimy żadnych zmian w podstawowej wersji gry, dopóki nie będziemy w pełni zadowoleni z reakcji graczy – tłumaczy Steve Coleman, starszy menedżer społeczności Total War: Warhammer 3.

W obszernym wpisie szczegóły aktualizacji przedstawił Milcho Vasilev, szef zespołu odpowiedzialnego za bitwy. Jak zaznaczył, owe zmiany to „pierwsze kroki w kierunku osiągnięcia zamierzonego celu w zakresie oblężeń”. Największą nowością jest usunięcie tzw. „drabin kieszonkowych”, czyli możliwości błyskawicznego rozkładania drabin oblężniczych przez jednostki piechoty.

Vasilev podkreślił, że mechanika ta odbierała sens strategicznemu podejściu do walki i psuła immersję. Jednocześnie zaznaczył, że jeśli gracze preferują bardziej chaotyczny styl, przywrócenie drabin będzie możliwe.

Ich brak twórcy chcą jednak graczom wynagrodzić – dostępem do większej liczby wież i taranów, które będą skuteczniejsze i mniej kosztowne. Co więcej, zmęczenie oblężeniem będzie teraz rosło liniowo w atakowanym zamku z każdą kolejną turą.

Niemniej obrońcy również doczekają się zmian. Wznoszone przez nich wieże będą skuteczniejsze, choć ich zasięg zostanie zmniejszony. Bramy z kolei staną się bardziej odporne na standardowe ataki, ale bardziej podatne na taranowanie.

To nie koniec – Creative Assembly rozpoczyna bowiem przerabianie starych map oblężniczych. Na początek przekształceniu poddane zostaną trzy z nich, ale z czasem deweloperzy wezmą się za kolejne. Naprawiono też ponad 50 błędów związanych ze sztuczną inteligencją w trakcie oblężeń.

Studio ogłosiło również, że pracuje nad dodatkowymi usprawnieniami. Na jego liście znajduje się m.in.:

  1. wprowadzenie drabin jako osobnego wyposażenia oblężniczego;
  2. zbalansowanie garnizonów i dostępnych jednostek frakcyjnych;
  3. zmiana sposobu budowania wież i barykad;
  4. dalsze usprawnienia AI podczas bitew.

Niektóre ze wspomnianych zmian będzie można zobaczyć „w akcji” już jutro, 17 lipca o godzinie 16:30 czasu polskiego, podczas specjalnej transmisji na żywo na kanale Total War na Twitchu.

Przypomnijmy na koniec, że studio Creative Assembly niedawno ogłosiło opóźnienie premiery kolejnego dodatku do Total War: Warhammer IIITides of Torment. Dokładna data debiutu rozszerzenia nie jest znana. Wiadomo jedynie, że ma się ono ukazać w tym roku.

Kamil Kleszyk

Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

więcej