Drukarki HP przestały działać po nowej aktualizacji; Polska na mapie usterek
Firma HP w pośpiechu próbuje naprawić problem spowodowany przez najnowszą aktualizację, która uziemiła drukarki biurowe w wielu krajach. Nie będzie to jednak zadanie łatwe.

Serwis Bleepingcomputer donosi, że firma HP stara się naprawić problem z drukarkami, spowodowany przez wadliwą aktualizację oprogramowania. Z tego powodu wiele urządzeń przestało funkcjonować, utrudniając działanie firm na niemal całym świecie. Na ten moment producent nie rozwiązał jeszcze błędu.
Należy tu wyjaśnić, że kilka tygodni wcześniej producent udostępnił biurowym drukarkom nową aktualizację oprogramowania systemowego. Otrzymały go m.in. takie modele jak: HP OfficeJet Pro 9022e, HP OfficeJet Pro 9025e, HP OfficeJet Pro 9020eAll-in-One oraz HP OfficeJet Pro 9025e All-in-One Printer.
Drukarki wyłączone przez aktualizację
Szybko jednak okazało się, że zamiast usprawniać działanie sprzętu, aktualizacja całkowicie go uziemiła. Użytkownicy zaczęli zgłaszać pojawiające się błędy wyświetlane na wbudowanych ekranach, które uniemożliwiały korzystanie z urządzeń. Problem dotknął właścicieli drukarek z praktycznie całego świata, w tym w dużej części również z Polski, zaś liczba pojawiających się w sieci zgłoszeń zaczęła lawinowo rosnąć. Klienci kontaktujący się ze wsparciem technicznym odchodzili jednak z kwitkiem, gdyż producent nie miał dla nich żadnego rozwiązania.

Co gorsza, problemu trudno było uniknąć, ponieważ drukarki aktualizują się automatycznie i jedyne co można było zrobić, to odłączyć je od sieci. W wielu przypadkach było już na to za późno.
Niestety nie jest to jedyny przypadek wadliwej aktualizacji udostępnionej przez producenta, który miał miejsce w ostatnim czasie. W ubiegłym tygodniu informowaliśmy, że podobny numer wyciął użytkownikom routerów ASUS, utrudniając dostęp do sieci. Na szczęście udało się już znaleźć rozwiązanie.
Więcej:Jest nieźle, ale cena nie zachęca nikogo do zakupu. Pierwsze recenzje ROG Xbox Ally trafiły do sieci