Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 kwietnia 2018, 10:59

autor: Adrian Werner

Dragon Quest XI na PC nie będzie prostym portem

Przedstawiciel firmy Square Enix zdradził, że pecetowa wersja Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age nie będzie prostym portem i zaoferuje dodatkowe opcje. Będzie także wspierała rozdzielczość 4K. Ponoć robotę twórcom ułatwia napędzająca grę technologia Unreal Engine... która jednocześnie jest przyczyną kłopotów, gdy przychodzi do przenoszenia tego tytułu na Nintendo Switch.

Gra trafi na pecety we wrześniu tego roku. - Dragon Quest XI na PC nie będzie prostym portem - wiadomość - 2018-04-11
Gra trafi na pecety we wrześniu tego roku.

Pod koniec marca firma Square Enix sprawiła nam miłą niespodziankę, zapowiadając pecetową wersję Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age. Będzie to pierwsza główna odsłona tego cyklu, która zawita na PC, więc wiele osób zastanawia się, czego możemy spodziewać się po tym wydaniu. Odpowiedzi na część z pytań fanów udzielił asystent producenta Hikari Kubota w wywiadzie z serwisem USGamer.

Stwierdził w nim, że pecetowa wersja Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age nie będzie czystym portem i zaoferuje dodatkowe funkcje oraz opcje, które powinny zadowolić graczy komputerowych. To wydanie posiadać ma także wsparcie dla rozdzielczości 4K.

Hikari Kubota podkreślił, że firma nie chce powtórzyć błędów Nier: Automata, którego wersja pecetowa pozostawiała sporo do życzenia. Warto jednak pamiętać, że ten port opracowało studio PlatinumGames. Natomiast Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age przenosi na PC wewnętrzny zespół firmy Square Enix, która ostatnio zachwyciła nas doskonałą jakością konwersji Final Fantasy XV.

Kubota przyznaje, że w konwertowaniu Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age na PC pomaga to, że gra jest już ukończona. Japońska premiera na PlayStation 4 i Nintendo 3DS odbyła się bowiem w lipcu ubiegłego roku. Pracę deweloperów ułatwia również fakt, że tytuł zbudowano na silniku Unreal Engine.

Wykorzystanie tej technologii ma jednak również niekorzystne konsekwencje. Hikari Kubota stwierdził, że wersja silnika obecna w grze nie jest dopasowana do możliwości Nintendo Switch i to jest powodem dłuższego cyklu deweloperskiego. Sprawia też, że wydanie na tę konsolę wciąż jest na dosyć wczesnym etapie produkcji i sporo jeszcze na nie poczekamy.

Z kolei anglojęzyczne wersje Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age na PlayStation 4 i PC mają ukazać się we wrześniu tego roku. Warto wspomnieć, że nie ma w planach wydania poza Japonią edycji na Nintendo 3DS.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej