W niniejszym poradniku opisujemy krok po kroku, jak zażegnać problemy z połączeniem zegarka Garmin i telefonu. Poza tym pochylamy się nad ich potencjalnym powodem.
Spis treści:
Zarówno smartwatche, jak i zegarki sportowe, mają to do siebie, że funkcjonują nie tylko jako samodzielne urządzenia, ale też jako „przedłużenia” smartfonów. W przypadku tych drugich stabilne połączenie między urządzeniami noszonymi na ręku i w kieszeni jest o tyle ważne, że umożliwia ono synchronizację naszych treningów z aplikacjami sportowymi.
Jako że użytkownicy zegarków Garmin często zgłaszają problemy z łącznością, w niniejszym artykule pochylam się nad tym zagadnieniem, podsuwając ich rozwiązania. Nim jednak przejdę do głównego tematu, zachęcam Was do zapoznania się z innymi artykułami na temat Garminów. Dowiecie się z nich między innymi, gdzie są ustawienia w tych zegarkach, a także jak połączyć ekosystem Garmina ze Stravą.
Zacznijmy od tego, że zegarki Garmina łączą się ze smartfonami poprzez moduły Bluetooth. Co za tym idzie – nim dojdzie do połączenia między tymi dwoma urządzeniami, najpierw należy je ze sobą sparować, co robimy podczas pierwszej konfiguracji zegarka i aplikacji Garmin Connect.
Jeżeli nasze urządzenia zostały sparowane i/lub wcześniej współpracowały bez zarzutu, a teraz sprawiają problemy, możemy spróbować uporać się z nimi na szereg sposobów.
Najpierw upewnijmy się, że moduły Bluetooth w telefonie i zegarku są aktywne. Później rzućmy okiem na ustawienia oszczędzania baterii i trybu wykrycia w zegarku; niektóre modele wyłączają bowiem moduły łączności bezprzewodowych po przejściu w te tryby.
Dalej nie pozostaje nam nic innego, jak wyłączyć moduły Bluetooth w telefonie i zegarku, odczekać chwilę oraz ponownie je aktywować. Proces wyłączania modułu Bluetooth w zegarku różni się, w zależności od modelu. Przykładowo w Garminie Forerunner 265 polega na przytrzymaniu przycisku Light i wybrania stosownej opcji z szybkiego menu.

Jeśli to nie pomoże, możemy spróbować uruchomić ponownie telefon i zegarek.
Kolejnym krokiem jest aktualizacja aplikacji Garmin Connect – czasami niektóre jej wersje zawierają błędy, które są szybko naprawiane przez producenta.
Kiedy wszystko inne zawiedzie, nie pozostaje nam nic innego, jak usunąć Garmina z pamięci telefonu i aplikacji Garmin Connect oraz ponowne sparowanie go z telefonem. W tym celu trzeba:

Jak wynika z moich obserwacji, problemy z połączeniem na linii zegarek Garmin-telefon nie są tak częste, jak mogłoby się wydawać, przeglądając wypowiedzi użytkowników w mediach społecznościowych. W chwili pisania tych słów swojego Forerunnera 265 intensywnie użytkuję od blisko trzech miesięcy i jak dotąd nie dały mi się one we znaki.
Tymczasem Polar Vantage M2, który był moim wcześniejszym zegarkiem sportowym, regularnie wymuszał na mnie restart modułu Bluetooth w telefonie. Oddając mu jednak sprawiedliwość – w jego przypadku pomogła zmiana telefonu na nowszy, po której problemy w zasadzie całkowicie ustały.
Zaryzykowałbym zatem stwierdzenie, że szukając winnego ewentualnych problemów z połączeniem zegarka z telefonem, powinniśmy przyjrzeć się z bliska właśnie smartfonowi; możliwe bowiem, że zegarek nie ma z nimi nic wspólnego.
Polecamy Twojej uwadze również następujące artykuły:

Autor: Krystian Pieniążek
Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.