W ciągu kilku tygodni po targach E3 studio Arkane sypnęło garścią dodatkowych informacji na temat Dishonored 2 – zapowiedzianej przez Bethesdę w Los Angeles kontynuacji przebojowego miksu skradanki i gry akcji z widokiem FPP z 2012 roku. Twórcy rzucili więcej światła na takie elementy jak fabuła, umiejętności bohaterów i ich rozwój czy sztuczna inteligencja NPC.
Choć Dishonored 2 było jedną z większych zapowiedzi niedawnych targów E3, pokazano i powiedziano niewiele w temacie tej gry. Na szczęście deweloperzy ze studia Arkane w kolejnych tygodniach okazali się skorzy ujawnić dodatkowe informacje (choćby na łamach Game Informera), rzucając więcej światła na kontynuację pierwszoosobowego miksu skradanki i gry akcji, który w 2012 roku nieoczekiwanie urósł do rangi jednej z ważniejszych perełek w ofercie firmy Bethesda Softworks.
Choć do wyboru mają być dwie grywalne postacie, przygodę rozpoczniemy jako cesarzowa Emily Kaldwin. Prolog będzie dynamiczną sekwencją, w której władczyni zostanie pozbawiona tronu na rzecz kolejnego uzurpatora, a następnie opuści miasto Dunwall jako wyrzutek i uda się do Karnaki, stolicy wyspiarskiego Serkonos na południu. Dopiero wtedy staniemy przed wyborem, czy chcemy kontynuować zabawę w ciele kobiety, czy wolimy wrócić do Corvo Attano, bohatera pierwszego Dishonored.
Bohaterowie będą różnili się używanymi mocami. W przypadku Emily otrzymamy nowe zdolności o nazwach takich jak Far Reach, Shadow Walk i Mesmerize. Na razie poznaliśmy działanie pierwszej z wymienionych – będzie ono analogiczne do Blink z repertuaru Corvo, lecz z taką zasadniczą różnicą, że na czas szybkiego przemieszczania się we wskazane miejsce bohaterka nie zostanie ukryta przed oczami wrogów (innymi słowy, przybierze to raczej formę przypominającą skok na wystrzeliwanej linie z kotwiczką niż teleportację). Ponadto żeńska postać otrzyma możliwość wytwarzania znanych z poprzedniej części kościanych amuletów (bone charms), występujących w ponad 400 tysiącach kombinacji różnych właściwości.

Wybór jednego z bohaterów będzie ostateczny – nie otrzymamy możliwości przełączania się między nimi w trakcie przygody. Obie postacie zostaną postawione przed tymi samymi misjami, lecz każda z nich spojrzy na wydarzenia z innej perspektywy. Na razie nie wiadomo, co to dokładnie znaczy, ale można spodziewać się przynajmniej drobnych różnic wśród celów do wykonania i/lub dostępnych ścieżek w obrębie lokacji. Możemy też oczekiwać, że wystąpią różnice w rozmowach, gdyż zarówno Emily, jak i Corvo zostaną obdarzeni nagranymi kwestiami dialogowymi.
Ponadto twórcy znacznie usprawnili stronę technologiczną gry. Dotyczy to nie tylko warstwy audiowizualnej, ale również sztucznej inteligencji NPC. Przykładowo, przerobiono schematy przeszukiwania terenu przez strażników – teraz będą oni bardziej nieustępliwi, ponadto nieraz zdarzy się, że podzielą się, by przeszukiwać różne partie obszaru.
Na koniec przypominam, że Dishonored 2 ma zadebiutować wiosną 2016 roku na pecetach oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Większej ilości informacji – a zwłaszcza pierwszych materiałów pokazujących grę w akcji – powinniśmy doczekać się najpóźniej na targach gamescom 2015, które odbędą się w dniach 5-9 sierpnia.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Krzysztof Mysiak
Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.