Discord ma wprowadzić reklamy jeszcze w tym tygodniu

Spokojnie, póki co nie będą nas atakowały reklamowe paski z zakamarków Discorda. Platforma doda nowe aktywności sponsorowane, które będą dobrowolne, więc nie będziemy musieli w nich uczestniczyć.

futurebeat.pl

Arkadiusz Strzała

Discord ma wprowadzić reklamy jeszcze w tym tygodniu, źródło grafiki: Discord.
Discord ma wprowadzić reklamy jeszcze w tym tygodniu Źródło: Discord.

Discord to popularny program, który do poziomu uniwersalnej platformy społecznościowej wyewoluował z niszowego komunikatora dla graczy. Jason Citron, CEO firmy od początku wypowiadał się przeciwko modelowi czerpania zysków z reklam poupychanych w aplikacji. Dlatego Discord do tej pory nie atakował nas ofertami suszarek itp. z zakamarków. Niestety wszystko wskazuje na to, że to się zmieni i to już w przyszłym tygodniu.

Discord z reklamami

Starszy menedżer ds. komunikacji produktu na Discordzie, Swaleha Carlson, potwierdziła w rozmowie z Ars Technica, że Discord już w przyszłym tygodniu rusza z kampanią, dodającą pewien rodzaj reklam. Chodzi w tym przypadku o tzw. „Sponsored Quests”, czyli zadania, w których transmisje (streamy) z danej gry mogą skutkować dla graczy nagrodami. W ich trakcie mogą być wyświetlane reklamy z dolnym rogu ekranu. Takie kampanie to nowość w Discordzie, choć warto mieć na uwadze, że nie są obowiązkowe. Nikt nas nie zmusi do uczestnictwa w tych „Sponsorowanych misjach”.

Użytkownicy mogą jednak nadal widzieć te zadania, jeśli przejdą do swojego ekwipunku prezentów (i) lub przez kontekstowe punkty wejścia, takie jak aktywność znajomych użytkownika. Będą mieli również możliwość ukrycia promocji w aplikacji dla konkretnego zadania lub gry, którą nie są zainteresowani – Swaleha Carlson.

Nowe Zadania sponsorowane w Discordzie. Źródło: TechSpot - Discord ma wprowadzić reklamy jeszcze w tym tygodniu - wiadomość - 2024-04-02
Nowe Zadania sponsorowane w Discordzie. Źródło: TechSpot

Nowe opcje wystartować mają w przyszłym tygodniu. Wydaje się, że reklamy pojawią się w Discordzie, ale będą miały na razie mało inwazyjną formę. To jednak pierwszy krok dla zmiany wstrzemięźliwego nastawienia dla kampanii reklamowych, który może nas nieco zaniepokoić. Być może przychody z subskrypcji nie są wystarczające i platforma szuka nowych sposobów finansowania. Oby tylko to nie było test serwowany użytkownikom, który jest preludium do zastosowania bardziej uciążliwych form pozyskiwania dodatkowych zysków.

Podobało się?

0

Arkadiusz Strzała

Autor: Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl