Newsroom Wiadomoci Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomo gry 19 padziernika 2018, 13:52

autor: Aquma

DICE ma problemy? W tym roku odesz這 przesz這 40 pracownik闚

W bie蕨cym roku ze studia DICE odesz這 przesz這 40 pracownik闚. To ponad 10% dotychczasowej si造 roboczej. Przyczyn jest przede wszystkim ostra konkurencja na rynku pracy jednak nie bez znaczenia by造 tak瞠 kontrowersje wok馧 Star Wars Battlefront 2.

Ze studia DICE odchodz ludzie. - DICE ma problemy? W tym roku odesz這 przesz這 40 pracownik闚 - wiadomo - 2018-10-19
Ze studia DICE odchodz ludzie.

W SKR笏IE:

  1. z DICE w ci鉚u roku odesz這 ponad 40 pracownik闚;
  2. przyczyn jest konkurencja na szwedzkim rynku pracy, a tak瞠 zesz這roczna, k這potliwa premiera Battlefronta 2;
  3. 13 pracownik闚 przesz這 do otworzonego niedawno, sztokholmskiego oddzia逝 Ubisoftu, dowodzonego przez by貫go szefa DICE, Patricka Bacha. Osiem os鏏 wybra這 Paradox Interactive;
  4. DICE wci嘀 jest jedn z najpopularniejszych firm rozpatrywanych jako miejsce pracy przez szwedzkich student闚 (w rankingu plasuje si za Google, IKEA, Spotify, Tesl, Microsoftem i Apple, jednak przed Volvo, ICA i Tetra Pak).

Szwedzki portal Digital.di donosi, 瞠 ze studia DICE stoj鉍ego m.in. za zbli瘸j鉍ym si Battlefieldem V w ostatnim czasie regularnie odchodz pracownicy. Jeszcze na pocz靖ku tego roku deweloper zatrudnia oko這 700 os鏏 (co czyni這 z niego najwi瘯sz firm szwedzkiego gamingu), przy czym mowa nie tylko o ludziach pracuj鉍ych nad samymi grami, ale te programistach rozwijaj鉍ych silnik Frostbite, tzw. grupie deweloperskiej SEED, dzia豉j鉍ym w G飆eborgu studiu Ghost oraz lokalnym personelu Electronic Arts. W tzw. rdzennym DICE pracowa這 oko這 400 ludzi. Obecnie liczba ta jest mniejsza o co najmniej 40 (mo積a wi璚 m闚i o 10% spadku), cho wewn皻rzne r鏚豉 przekonuj, 瞠 odchodz鉍ych mo瞠 by w rzeczywistoci jeszcze wi璚ej m.in. dlatego, 瞠 niekt鏎zy rzucili papierami, ale nie zako鎍zyli jeszcze okresu wypowiedzenia.

Co ciekawe, niekt鏎e z pozosta造ch, wymienionych oddzia堯w firmy zwi瘯szaj zatrudnienie, ale nie zmienia to faktu, 瞠 w豉ciwe studio DICE kurczy si i to w do szybkim tempie. Warto te odnotowa, 瞠 cz z odchodz鉍ych sp璠zi豉 przesz這 dekad pracuj鉍 dla szwedzkiego dewelopera. Czemu nie chc tego robi dalej? Jedn z najczciej cytowanych przyczyn jest bardzo du瘸 konkurencja na szwedzkim rynku pracy.

Patrick Bach  nowy oddzia Ubisoftu pod jego przewodnictwem kusi pracownik闚 DICE. r鏚這: Ubisoft.
Patrick Bach nowy oddzia Ubisoftu pod jego przewodnictwem kusi pracownik闚 DICE. r鏚這: Ubisoft.

W ostatnim czasie swoje biura w Sztokholmie otwar造 takie firmy, jak Epic Games (autorzy m.in. wiatowego megahitu Fortnite) czy Ubisoft (serie Assassins Creed, The Division czy Rainbow Six). Drugi z podmiot闚 okaza si dla (by造ch ju) pracownik闚 DICE szczeg鏊nie atrakcyjny, przyci鉚aj鉍 do siebie 13 os鏏 by mo瞠 dlatego, 瞠 szwedzki oddzia przewodzony jest przez dawnego szefa DICE, Patricka Bacha. Tw鏎cy Battlefielda trac si喚 robocz tak瞠 na rzecz innych firm cho熲y Paradox Interactive (przesz這 tam 8 os鏏) oraz King.

Nie bez znaczenia by豉 r闚nie zesz這roczna, ci篹ka premiera Battlefronta 2 to druga z najczciej wymienianych przyczyn odejcia. Kontrowersje, kt鏎e wybuch造 wok馧 tego tytu逝 zmusi造 studio do jak najszybszego poprawienia wielu element闚 gry to za skutkowa這 uci嘀liwym crunchem.

Kontrowersje wok馧 Star Wars Battlefront 2 o co posz這?

DICE ma problemy? W tym roku odesz這 przesz這 40 pracownik闚 - ilustracja #3

Wydany w zesz造m roku Star Wars Battlefront 2 zawiera w momencie premiery kontrowersyjny system progresji, w kt鏎ym osi鉚ane przez gracza post瘼y by造 uzale積ione w du瞠j mierze od szczcia sprz皻 i zdolnoci bohater闚 zdobywa這 si wygrywaj鉍 paczki z losowymi kartami, a ich rozwijanie wymaga這 d逝gotrwa貫go grindu. Co gorsza, fortunie mo積a by這 pomaga, obsypuj鉍 j ci篹ko zarobionymi banknotami paczki z kartami da這 si kupi w sklepie wewn靖rz gry. Nawet wyk豉daj鉍 dodatkowe pieni鉅ze, bylimy jednak skazani na uci嘀liwy, w du瞠j mierze losowy system. Gracze, delikatnie m闚i鉍, nie byli zachwyceni. Battlefront 2 sprzeda si zauwa瘸lnie gorzej ni zak豉dano (nawet pomimo wyprzeda篡 nied逝go po premierze) i sta si jednym z tytu堯w, kt鏎e rozpocz窸y wielk afer lootboksow w bran篡. Pytania o podobie雟two niekt鏎ych modeli mikrop豉tnoci do hazardu pojawiaj si do dzi i by mo瞠 doprowadz do zmian w prawie w wielu pa雟twach na wiecie.

Warto odnotowa, 瞠 pomimo ostatnich problem闚, studio DICE pozostaje si鏚mym najpopularniejszym miejscem pracy w oczach szwedzkich student闚. W rankingu wyprzedza m.in. Volvo, ICA i Tetra Park, ale jest postrzegane gorzej od Google, IKEI, Spotify, Tesli, Microsoftu i Apple.

  1. DICE strona oficjalna
GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomoci, ale i szereg mi造ch dodatk闚.

Star Wars: Battlefront II

Star Wars: Battlefront II