Fani Diablo 4 mogą mieć powody do radości. Oprócz zapowiedzi nowego sezonu rankingowego, twórcy ogłosili zmianę, której gracze domagali się od dnia premiery.
Pomimo solidnej konkurencji w postaci Baldur’s Gate 3 i nadchodzącego Starfielda, o Diablo 4 wciąż jest głośno. Czy to za sprawą różnych afer lub udanych aktualizacji. Ostatnio fani uznali jednak, że najnowsza odsłona serii stała się już nudna i domagali się od deweloperów informacji na temat dalszego rozwoju gry. Blizzard nie skomentował tych zarzutów, ale odpowiedział w niespodziewanym stylu.
Pierwszy dzień Gamescomu był udany dla fanów Blizzarda. Deweloper zapowiedział drugi sezon rankingowy w Diablo 4 – Sezon Krwi. Oprócz klimatycznego zwiastuna, deweloperzy podzielili się ze swoimi fanami szczegółami na temat nadchodzących zmian. Te zaś opublikowali na Twitterze.
Wszystko wskazuje na to, że Blizzard uważnie słuchał uwag graczy i nowy sezon rankingowy poprawi to, na co fani od dawna narzekali. Pierwszą zmianą ma być aż 5 nowych i powracających bossów, które są odpowiedzią na uwagi graczy dotyczące ich małej różnorodności. Oprócz tego zmiany dotkną efekty i statusy oraz przechowywanie klejnotów w ekwipunku.
To, co jednak najbardziej przykuło uwagę graczy to zmiana Punktów Sławy, które od Sezonu Krwi będą przechodzić na następne sezony. Już w dniu premiery gry, ta funkcja była niezwykle kontrowersyjna i fani narzekali, że wraz ze startem pierwszego sezonu będą musieli zdobywać punkty od początku, co dla wielu z nich było niezwykle nużące. Wszystko za sprawą tego, że wraz ze zdobywaniem Sławy, gracze musieli wykonywać cały szereg często powtarzalnych misji, które niekoniecznie dawały satysfakcję z rozgrywki.
Tym samym, informacja o zmianie zasad związanych z Punktami Sławy od razu wywołała burzę, w mediach społecznościowych. Decyzję Blizzarda postanowił skomentować jeden z użytkowników Reddita, który w obszernym poście zwrócił uwagę, że ruch dewelopera jest bardzo dobry i wreszcie nie będzie trzeba będzie farmić Sławy od zera. Nie obyło się jednak bez starć z innymi użytkownikami.
Dzięki Bogu. To dramatycznie dobra decyzja.
Edit: Do wszystkich, którzy twierdzą, że tego nie usunęli. Wyraźnie napisałem "Grindowanie Sławy" (a nie po prostu "Sława"), co oznacza, że nie musisz już farmić jej co ***** sezon. Trzeba ją zdobyć raz. Wierzę, że większość graczy zdobyła większość z punktów podczas pierwszego sezonu.
Edit2: niektórzy ludzie są tacy dziwni.... Jak można twierdzić, że to zabije przyjemność na poziomie 1-50? Może, tylko może, powinniśmy oczekiwać, że będziemy cieszyć się zawartością sezonową podczas levelowania? Naprawdę uwielbiasz robić wszystkie sub questy i dungeony co sezon? Czy nie byłoby lepiej, gdybyśmy mogli cieszyć się unikalną rozgrywką SEZONOWĄ podczas levelowania? Osobiście wykonałem wszystkie 213 sub questów przed sezonem i żadna siła w tym uniwersum nie zmusi mnie do ponownego wykonania któregokolwiek z nich.(…)
– International-One7144
Wielu komentujących zgadza się z autorem i dodaje, że zmiany zapowiedziane przez deweloperów są naprawdę dużym krokiem w dobrą stronę pod względem rozwoju gry.
Tak, to jest ogromnie uciążliwe. Wreszcie też poprawa odporności i osobna zakładka dla klejnotów. Powoli, ale stopniowo gra wychodzi z bety
– Danoniero
Chociaż na samą realizację obietnic musimy jeszcze trochę poczekać, to już teraz otrzymaliśmy potwierdzenie, że wbrew wielu głosom Blizzard słucha graczy i realizuje ich poszczególne oczekiwania. Jak ostatecznie wypadną zaplanowane zmiany przekonamy się już 17 października wraz ze startem Sezonu Krwi.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Michał Serwicki
Niedoszły fizyk, który został dziennikarzem. Współpracę z GRYOnline.pl nawiązał jesienią 2021 roku. W pracy dziennikarskiej lubi rolę człowieka orkiestry i sam podejmuje się różnych tematów i zagadnień. Gry towarzyszą mu od dzieciństwa. Wychował się na Heroes III, a w przerwach od budowania kapitolu przechodził kolejne generacje Pokémonów, zarywając noce z handheldami. W grach ceni przede wszystkim dobrą historię oraz emocje. Obok wirtualnej rozrywki, grywa w fabularne gry RPG, gdzie jako mistrz gry prowadzi przygody w licznych systemach, na czele z Dungeons & Dragons. Czas wolny od gier spędza przy komiksach Marvela i DC Comics. Jest wielkim fanem twórczości Stephena Kinga i sam próbuje swoich sił w pisaniu.