Patch do Diablo 4 zwiększył otrzymywane doświadczenie, ale nikt nie spodziewał się, że aż o tyle

Zgodnie z zapowiedziami, Diablo IV otrzymało poprawki zapewniające m.in. efektywniejsze „boostowanie” PD w Podziemiach Koszmarów. Niektórzy gracze uważają jednak, że twórców RPG-a za bardzo poniosła wyobraźnia.

Kamil Kleszyk

Patch do Diablo 4 zwiększył otrzymywane doświadczenie, ale nikt nie spodziewał się, że aż o tyle, źródło grafiki: Blizzard Entertainment.
Patch do Diablo 4 zwiększył otrzymywane doświadczenie, ale nikt nie spodziewał się, że aż o tyle Źródło: Blizzard Entertainment.

Diablo IV zadebiutowało na rynku na początku tego miesiąca i spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem zarówno branżowych krytyków, jak i zwykłych graczy. Dobry start nowej odsłony serii nie oznacza jednak, że gra jest wolna od wad. W opinii społeczności przed szereg wysuwało się m.in. niedostateczne nagradzanie punktami doświadczenia graczy przemierzających Podziemia Koszmarów.

W odpowiedzi na głosy fanów kilka dni temu Blizzard wprowadził do Diablo IV aktualizację 1.0.3, która miała m.in. naprawić ten problem. Co ciekawe, w tej kwestii „Zamieć” okazała się bardzo hojna. W sieci zaczęły się pojawiać komentarze graczy mówiące, że teraz ich postacie otrzymują blisko o 80% więcej PD.

Czy to źle? Na forum poświęconym „Diabełkowi” zdecydowana większość użytkowników cieszy się z owej zmiany. Inni zaś – choć są to raczej pojedyncze przypadki – twierdzą, że gra stała się dzięki temu zbyt łatwa.

Poniżej możecie zapoznać się z kilkoma przykładowymi opiniami.

Myślę, że dzięki zmianom w Podziemiach Koszmarów więcej graczy może uwierzyć, iż 100. poziom jest teraz bardziej osiągalny – unexpectedreboots.

Lol, uwielbiam, jak endgame nie polega na graniu w grę, a po prostu relaksie – evonebo.

[…] chociaż jest o wiele więcej do zrobienia w tej grze, patch sprawił, że jest o wiele przyjemniejsza – LucywiththeDiamonds.

Nie mogę się doczekać postów w przyszłym tygodniu: „Zdobycie 100. poziomu było zbyt szybkie, nie mam teraz nic do roboty". One przyjdą, wiem to – Last_Judicator.

Warto wspomnieć, że aktualizacja naprawiła znacznie więcej bolączek „czwórki”. Patch opatrzony numerem 1.0.3 to chociażby także zmiany w balansie, które dotyczą m.in. legendarnych aspektów konkretnych klas postaci. Po więcej szczegółów odsyłam tutaj.

Diablo IV

Diablo IV

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 6 czerwca 2023

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

6.2

Gracze

7.1

Steam

8.8

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

4

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2023-06-29
16:25

nechrist Legionista

😈

Gram na konsoli po to, żeby się wyłożyć plackiem na kanapie i solidnie zrelaksować. Poza tym, D4 ma też dużo innych zalet ]:->

Komentarz: nechrist
2023-06-29
17:40

HumanGhost Generał

HumanGhost

Szkoda, że nie zwiększyli zdobywanych PD w normalnej grze, za bicie mobów. Choćby o te 10%.

Komentarz: HumanGhost
2023-06-29
18:03

Bezi2598 Legend

Buffy dla doświadczenia mają poważny problem. Mianowicie chodzi o level scalling. Już teraz od pewnego momentu potwory rosną w siłę szybciej niż gracz. Z buffami do doświadczenia każdy będzie levelowal szybciej, ale zdobędzie o wiele mniej gearu, a potwory razem z graczem leveluja o wiele szybciej.

Zupełnie nieprzemyślana zmiana która długofalowo spowoduje dużo problemów.
Ale tak to jest jak się bezmyślnie słucha społeczności nie patrząc na konsekwencje. Buffy do doświadczenia są potrzebne, ale razem z nimi muszą się pojawić zmiany w level scallingu.

Buffnac XP o 80% kiedy cała trudność gry zbalansowana jest wokół level scallingu? To tylko pokazuje jacy ludzie pracują nad grą, sami nie rozumieją systemu jaki stworzyli.

Komentarz: Bezi2598
2023-06-29
18:53

John_Wild Senator

John_Wild
😉

Teraz potrzebny jest patch zwiększający maksymalny poziom postaci :)

Komentarz: John_Wild
2023-06-29
23:23

BloodPrince Senator

BloodPrince

Mam wrażenie, że gdyby w grze było co robić to ludzie by tak nie narzekali na proces levelowania...

Komentarz: BloodPrince

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl