Patch do Diablo 4 zwiększył otrzymywane doświadczenie, ale nikt nie spodziewał się, że aż o tyle
Zgodnie z zapowiedziami, Diablo IV otrzymało poprawki zapewniające m.in. efektywniejsze „boostowanie” PD w Podziemiach Koszmarów. Niektórzy gracze uważają jednak, że twórców RPG-a za bardzo poniosła wyobraźnia.

Diablo IV zadebiutowało na rynku na początku tego miesiąca i spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem zarówno branżowych krytyków, jak i zwykłych graczy. Dobry start nowej odsłony serii nie oznacza jednak, że gra jest wolna od wad. W opinii społeczności przed szereg wysuwało się m.in. niedostateczne nagradzanie punktami doświadczenia graczy przemierzających Podziemia Koszmarów.
W odpowiedzi na głosy fanów kilka dni temu Blizzard wprowadził do Diablo IV aktualizację 1.0.3, która miała m.in. naprawić ten problem. Co ciekawe, w tej kwestii „Zamieć” okazała się bardzo hojna. W sieci zaczęły się pojawiać komentarze graczy mówiące, że teraz ich postacie otrzymują blisko o 80% więcej PD.
Czy to źle? Na forum poświęconym „Diabełkowi” zdecydowana większość użytkowników cieszy się z owej zmiany. Inni zaś – choć są to raczej pojedyncze przypadki – twierdzą, że gra stała się dzięki temu zbyt łatwa.
Poniżej możecie zapoznać się z kilkoma przykładowymi opiniami.
Myślę, że dzięki zmianom w Podziemiach Koszmarów więcej graczy może uwierzyć, iż 100. poziom jest teraz bardziej osiągalny – unexpectedreboots.
Lol, uwielbiam, jak endgame nie polega na graniu w grę, a po prostu relaksie – evonebo.
[…] chociaż jest o wiele więcej do zrobienia w tej grze, patch sprawił, że jest o wiele przyjemniejsza – LucywiththeDiamonds.
Nie mogę się doczekać postów w przyszłym tygodniu: „Zdobycie 100. poziomu było zbyt szybkie, nie mam teraz nic do roboty". One przyjdą, wiem to – Last_Judicator.
Warto wspomnieć, że aktualizacja naprawiła znacznie więcej bolączek „czwórki”. Patch opatrzony numerem 1.0.3 to chociażby także zmiany w balansie, które dotyczą m.in. legendarnych aspektów konkretnych klas postaci. Po więcej szczegółów odsyłam tutaj.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
nechrist Legionista
Gram na konsoli po to, żeby się wyłożyć plackiem na kanapie i solidnie zrelaksować. Poza tym, D4 ma też dużo innych zalet ]:->
HumanGhost Generał

Szkoda, że nie zwiększyli zdobywanych PD w normalnej grze, za bicie mobów. Choćby o te 10%.
Bezi2598 Legend
Buffy dla doświadczenia mają poważny problem. Mianowicie chodzi o level scalling. Już teraz od pewnego momentu potwory rosną w siłę szybciej niż gracz. Z buffami do doświadczenia każdy będzie levelowal szybciej, ale zdobędzie o wiele mniej gearu, a potwory razem z graczem leveluja o wiele szybciej.
Zupełnie nieprzemyślana zmiana która długofalowo spowoduje dużo problemów.
Ale tak to jest jak się bezmyślnie słucha społeczności nie patrząc na konsekwencje. Buffy do doświadczenia są potrzebne, ale razem z nimi muszą się pojawić zmiany w level scallingu.
Buffnac XP o 80% kiedy cała trudność gry zbalansowana jest wokół level scallingu? To tylko pokazuje jacy ludzie pracują nad grą, sami nie rozumieją systemu jaki stworzyli.
John_Wild Senator

Teraz potrzebny jest patch zwiększający maksymalny poziom postaci :)
BloodPrince Senator

Mam wrażenie, że gdyby w grze było co robić to ludzie by tak nie narzekali na proces levelowania...