Z przeprowadzonej na Reddicie ankiety wynika, że społeczność Diablo 2 zdecydowanie chce wprowadzenia większej liczby zmian w remasterze, aniżeli ma zamiar zaimplementować w Diablo 2: Resurrected studio Vicarious Visions.
Diablo 2: Resurrected zadebiutuje w tym roku i jak dowiedzieliśmy się podczas zapowiedzi, remaster nie wprowadzi zbyt wielu zmian w mechanice gry, co spotkało się z pozytywnym odbiorem ze strony społeczności. Jednak czy faktycznie gracze chcą, by odświeżona wersja gry była identyczna z oryginałem?
Dwa tygodnie temu na Reddicie pojawiła się ankieta, w której fani serii Diablo mogli udzielić odpowiedzi na kilkanaście pytań. Użytkownik Chrompower miał na celu dowiedzieć się, czy społeczność czekająca na Diablo 2: Resurrected chce zmian w mechanice gry. Jeśli tak, to jakich. Kilkanaście godzin temu opublikowano wyniki ankiety, w której udział wzięły 4352 osoby, z czego 99% miało do czynienia wcześniej z Diablo 2. Możemy więc potraktować wnioski z ankiety za głos najbardziej oddanej grupy fanów serii.
Wyniki będą dla wielu zaskakujące. Przez lata utarło się, że najbardziej hardkorowa grupa graczy z niechęcią patrzy na jakiekolwiek zmiany wprowadzane przy odświeżaniu gier. W przypadku Diablo 2: Resurrected na 23 zadane pytania w aż 20 odpowiedzi wskazują na chęć zmian. Jeśli chcecie poznać dokładny rozkład głosów w każdym z pytań, zapraszamy do PDF-a z wynikami. Poniżej przedstawiamy wyniki ankiety.

Z ankiety wynika więc, że najbardziej konserwatywne podejście wychodzi w przypadku ewentualnych zmian sezonów online, co nie powinno dziwić, gdy w grę wchodzi element rywalizacji. Bardziej liberalne podejście pojawia się w momencie, w którym ludzie będą cieszyli się Diablo 2: Resurrected grając samemu, dla przyjemności.
Nie ukrywam, że część zmian, które pojawiły się w ankiecie chętnie przywitałbym w remasterze i będę trzymał kciuki, aby po premierze deweloperzy rozważyli dalsze wspieranie gry zgodnie z prośbą społeczności. A jak Wy zapatrujecie się na wyniki tej ankiety?
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
61

Autor: Paweł Musiolik
Pisać o grach zaczynał na łamach serwisu SquareZone. Później pisał i szefował na nieistniejącym PSSite.com, zaś aktualnie prowadzi swojego bloga o grach. Nie napisał jeszcze tekstu, z którego byłby w 100% zadowolony. Przygodę z grami zaczął w wieku 3 lat, gdy udało mu się namówić ojca na kupno komputera C64. Rozbudzona przez Flimbo's Quest miłość do elektronicznej rozrywki rozkwitła podczas pierwszych przygód z Heroes of Might & Magic, osiągając apogeum po zakupie pierwszego PlayStation. Wraz z rosnącym wiekiem zaliczał kolejne kontakty z konsolami przenośnymi Nintendo, wrócił też na łono PC jako dodatkowej platformy do grania. Kolekcjonuje gry, jest fanem emulacji.