Deweloper Cyberpunk 2077: „Gra jest inna niż to, co pokazaliśmy rok temu"

Hiszpański serwis AreaJugones przeprowadził wywiad z Mateuszem Tomaszkiewiczem ze studia CD Projekt RED, dzięki czemu poznaliśmy szereg kolejnych szczegółów na temat Cyberpunka 2077 i dowiedzieliśmy się, że w obecnej postaci gra mocno różni się od tego, co zobaczyliśmy rok temu.

Bartosz Świątek

Mateusz Tomaszkiewicz z CD Projekt RED opowiada o Cyberpunku 2077. - Deweloper Cyberpunk 2077: „Gra jest już inna niż to, co pokazaliśmy rok temu" - wiadomość - 2019-04-23
Mateusz Tomaszkiewicz z CD Projekt RED opowiada o Cyberpunku 2077.

W wywiadzie dla hiszpańskiego serwisu AreaJugones, Mateusz Tomaszkiewicz ze studia CD Projekt RED podzielił się kilkoma nowymi informacjami na temat Cyberpunka 2077. Okazuje się, że w obecnej postaci gra różni się znacząco od tego, co deweloperzy pokazali w czasie zeszłorocznych targów E3.

Nieustannie dopracowujemy i zastanawiamy się, jak urozmaicić grę, jak sprawić, by rozgrywka była fajniejsza, a demo pokazane w zeszłym roku było tylko małym fragmentem całej produkcji. Nie było jasnego obrazu tego, jak wszystko pasuje do otwartego świata i jak działa w kontekście naszego szerszego projektu gry. Jest więc wiele rzeczy, których jeszcze nie pokazaliśmy i wiele takich, nad którymi wciąż pracujemy. Powiedziałbym, że gra jest zupełnie inna niż to, co pokazaliśmy w zeszłym roku, ale jest wiele szczegółów, nad którymi obecnie pracujemy – stwierdził Mateusz Tomaszkiewicz.

Co ważne, ogólna koncepcja Cyberpunka 2077 nie uległa żadnym drastycznym zmianom – wciąż mamy do czynienia z futurystyczną grą RPG, która jest osadzona w otwartym świecie i kładzie nacisk na opowiadanie dojrzałej historii oraz oferowanie graczom wyborów, które mają realny wpływ na fabułę oraz rozgrywkę.

Powiedziałbym, że Cyberpunk 2077 to produkcja z otwartym światem i mocnym elementem narracyjnym, która jest osadzona w mrocznej przyszłości. Jest to gra RPG kładąca nacisk na decyzje i konsekwencje, w której liczy się wszystko, co robisz. (...) Powiedziałbym, że istnieje wiele sposobów przechodzenia gry w zakresie mechaniki rozgrywki. Tytuł oferuje szeroki wachlarz opcji w zależności od tego, jak chcesz w niego grać i pozwala cieszyć się wybranym stylem gry. Myślę, że tak właśnie bym go opisał - czytamy dalej.

Choć gra ma kłaść nacisk przede wszystkim na fabułę, to walka również będzie miała duże znaczenie – zdaniem Tomaszkiewicza, strzelanie w pierwszej osobie wzbogaca ją, wpływając zarówno na akcję, jak i szeroko rozumianą rozgrywkę.

Nasza gra to głównie RPG, a walka z perspektywy pierwszej osoby jest czymś dodanym do tego gatunku. Dzięki temu Cyberpunk oferuje wiele sposobów przechodzenia misji i myślę, że to największa zmiana, ponieważ wpływa to na coś więcej niż tylko akcję – liczy się też to, jak włączasz ten aspekt rozgrywki w swój własny styl gry. Mamy sporo mechanik, które są oparte na tej koncepcji, których jeszcze nie pokazaliśmy, więc bądźcie czujni – czytamy w wywiadzie.

Sama walka ma być czymś pomiędzy zręcznościówką a symulatorem – nie powinniśmy spodziewać się ani skrajnego realizmu, ani kompletnego szaleństwa pokroju Bulletstorm czy serii Borderlands. Także w tym wypadku duże znaczenie mają jednak wybory podejmowane przez gracza – np. dobór sprzętu. Niektóre bronie będą nadawały się znacznie lepiej do dynamicznej, zręcznościowej zabawy. Selekcja dostępnego ekwipunku ma być przy tym spora i naprawdę zróżnicowana – część z przedmiotów będzie korzystała z unikatowych mechanik.

Myślę, że to coś pomiędzy, ponieważ jest to RPG - mamy statystyki, wyświetlanie obrażeń i tak dalej. I jak wiesz, wrogowie również mają statystyki, więc to nie jest super realistyczny system, jak w przypadku jakiegoś tytułu w czasach II wojny światowej, gdzie otrzymanie trafienia oznacza bycie martwym. Ale powiedziałbym, że gra nie jest tak zręcznościowa (arcade'owa - przyp. red.) jak produkcje, o których wspominałeś (Borderlands i Bulletstorm). Tutaj trzeba szukać osłon, nie można po prostu skakać i unikać wrogów. Chociaż istnieją sposoby, aby grać w nasz tytuł w ten sposób, używając na przykład broni do walki w zwarciu, którą widzieliśmy w zeszłym roku - katany. Jeśli pójdziesz w tym kierunku, dostaniesz bardziej zręcznościową rozgrywkę.

Pracujemy nad stworzeniem dobrej i zabawnej mechaniki walki i myślę, że mamy szeroką gamę broni, które wyróżnią naszą grę. Nie wiem, czy pamiętasz, w poprzednim demie były inteligentne karabiny i to jest coś, czego nie widziałem w zbyt wielu obecnych FPS-ach. Ponadto, jeśli chodzi o gameplay, mamy pewne pomysły i rzeczy, które nie są jeszcze gotowe i które staramy się wdrożyć, ponieważ będą bardzo dobre – czytamy.

Przypominamy, że Cyberpunk 2077 zadebiutuje na PlayStation 4, Xboksie One oraz komputerach. Tytuł nie ma na razie wyznaczonej daty premiery, ale wiemy, że zostanie zaprezentowany w czasie tegorocznych targów E3. Zdaniem niektórych analityków, polska produkcja może być najbardziej dochodową grą w historii.

  1. CD Projekt RED – strona oficjalna
  2. Cyberpunk 2077 – strona oficjalna
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 10 grudnia 2020

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

7.6

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

141

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
21

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2019-04-27
13:54

claudespeed18 Legend

claudespeed18

Inna ; oby lepsza niż to co pokazano rok temu.

Komentarz: claudespeed18
2019-04-27
19:53

Xand3rd Centurion

jeżeli ktoś myślał że gra wyjdzie w tym roku to ma odpowiedź...oczywiście mogą zrobić EA z masą błędów i zarabiać na tym do premiery....za to ich szanuje że chcą dopracować grę...ale płaczki się znajdą tak samo jak na premierę wieśka gdzie niby nie był dopracowany i zabugowany.... a jakoś przeszedłem całą kampanie na średnich detalach beż błędów na 7770 które w tamtym czasie można było wyrwać za 150-200zł zł

Komentarz: Xand3rd
2019-04-27
22:19

Kajzerken Konsul

Kajzerken

Gdyby tak jeszcze poszli po rozum do głowy i wydali grę w TTP ;/

Komentarz: Kajzerken
2019-04-28
18:51

Dragoon84 Generał

😁

Inna? Czyli coś w stylu updownmiddlegrade? xD

Komentarz: Dragoon84
2019-04-28
19:16

zanonimizowany528 Legend

😃

Byleby to nie była taka inność,

https://www.youtube.com/watch?v=-5jWtz3rzco

Komentarz: zanonimizowany528

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl