Deus Ex: Mankind Divided – pierwszy filmowy trailer. Gra korzysta z nowego silnika, DirectX 12 oraz technologii TressFX 3.0
Twórcy Deus Ex: Mankind Divided opublikowali właśnie pierwszy filmowy trailer produkcji. Potwierdzili również, że gra korzystać będzie z możliwości zupełnie nowego silnika graficznego Dawn Engine, który zaoferuje wsparcie dla DriectX 12 oraz technologii TressFX 3.0.
Michał Kułakowski
Zapowiedziany w tym tygodniu Deus Ex: Mankind Divided ucieszył fanów cyberpunkowej serii, której ostatnia pełnoprawna odsłona ukazała się prawie cztery lata temu. Twórcy przedstawili właśnie pierwszy filmowy trailer produkcji, który przybliża nam świat gry oraz jej fabułę. Przypomnijmy, że akcja rozgrywa się w 2029 roku, a więc w dwa lata po wydarzeniach przedstawionych w poprzedniej części. Gracze wcielają się ponownie w Adama Jensena, który tym razem pracuje dla specjalnego oddziału Interpolu. W trakcie przygody bohater trafia do różnych zakątków świata, w tym czeskiej Pragi, gdzie będzie musiał uporać się z widocznym na trailerze Victorem Marchenko, szefem organizacji terrorystycznej walczącej o prawa ludzi z cybernetycznymi udoskonaleniami ciała.
Kolejna gra z cyklu Deus Ex będzie także dużym technologicznym skokiem, ponieważ tytuł planowany był od początku z myślą o pecetach oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Twórcy potwierdzili, ze produkcję napędzać będzie nowy autorski silnik Dawn Engine, o którym usłyszeliśmy po raz pierwszy w grudniu ubiegłego roku. Dotychczas Eidos Montreal korzystał z istniejących już technologii i rozwiązań, ale z czasem okazało się, że nie są one sprostać oczekiwaniom deweloperów.
Dawn Engine bazuje na mocno zmodyfikowanym i udoskonalonym Glacier 2 Engine, stworzonym przez studio IO Interactive, które odpowiedzialne jest za serię Hitman. Dzięki nowemu silnikowi Deus Ex: Mankind Divided zaoferuje zaawansowane efekty świetlne, lepszą sztuczną inteligencję oraz kompleksowe animacje i interakcje z otoczeniem. Dodatkowo, twórcy potwierdzili, że gra będzie w pełni współpracowała z bibliotekami DirectX 12, które zgodnie z zapowiedziami Microsoftu mają znacząco zwiększać wydajność systemu. Dzięki współpracy z firmą AMD, tytuł posiadać będzie także najnowszą odsłonę technologii TressFX w wersji 3.0, pozwalającą na realistyczne odwzorowanie włosów postaci. Eidos korzystało już z tych rozwiązań w ostatnim Tomb Raiderze.
Ciekawostką, która pojawiła wraz z zapowiedzią Deus Ex: Mankind Divided jest tajemnicza mobilna aplikacja Deus Ex Universe, którą można pobrać z App Store oraz Google Play. Według opisu, pozwala ona zapoznać się graczom ze wszystkimi najważniejszymi szczegółami związanymi z uniwersum Deus Ex. Mają to być klipy wideo i audio, a także krótkie tekstowe notki oraz komiksy. Odblokowując kolejną zawartość będziemy zdobywać punkty, które najprawdopodobniej wykorzystamy w Deus Ex: Mankind Divided.
- Oficjalna strona studia Eidos Montreal
- Oficjalna strona serii Deus Ex
- Aplikacja Deus Ex Universe w Google Play

Deus Ex: Rozłam Ludzkości
Deus Ex: Mankind Divided
Data wydania: 23 sierpnia 2016
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Eidos Montreal
- trailery (gry)
- TressFX
- DirectX 12
- Dawn Engine
- cinematic trailer
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
kaszanka9 Legend

Kartom to dużo nie da, ale za to twórcom gier i cpu już zrobi dużą różnicę i dlatego to ma sens, aby nawet tak stare serie dostały aktualizację.
puci3104 Generał

I never asked for this, ale czekam z niecierpliwością. Oby tylko rzeczywiście ten DirectX 12 pozwalał na 2-3 razy większą płynność na wszystkich kartach z DX11, bo inaczej to pewnie mi nie pójdzie ta część.
pieterkov Senator

Tress Fx - dziękuję, postoję. HD 7850 - po włączeniu włosów lary z 60 klatek robiło się 25. "optymalizowano pod AMD" my ass
Harry M Legend

Daaaaaaaaaaamn! Czekam z niecierpliwością, bo poprzednia częśc Deus'a była jak dla mnie świetna.
zanonimizowany943726 Generał
Minie sporo czasu nim całkowicie gry będą wymagały DX12.
Nawet jeśli będą wymagały to teoretycznie GTX 4xx będzie w stanie je uruchomić.