W sieci pojawił się ciekawy materiał wideo, który porównuje pierwszą prezentację Days Gone z targów E3 2016 z wersją gry, która ostatecznie zadebiutowała na rynku.
Przedwczoraj na rynku zadebiutowało Days Gone, czyli gra akcji z otwartym światem, którą opracowało studio Bend. Na produkcję czekaliśmy długie lata, więc wielu graczy zastanawia się, jak zmieniła się jej oprawa graficzna w porównaniu z pierwszą prezentacją. Odpowiedzi na to pytanie udzielił kanał YouTube gagatunFeed.
Materiał trwa prawie osiemnaście minut i zestawia sceny z pierwszej prezentacji Days Gone, pokazanej podczas targów E3 2016, z analogicznymi sekwencjami z finalnej wersji gry. Możemy na nim zobaczyć, że autorzy obniżyli poziom detali w niektórych miejscach, ale trudno mieć im to za złe, gdyż jednocześnie wielokrotnie zwiększono liczebność hord zombiaków, a walka z nimi jest najbardziej charakterystycznym elementem tego projektu. Należy także wziąć pod uwagę różne pory dnia obu sekwencji, więc trudno ocenić jakie zmiany zaszły w systemie oświetlenia. Wyraźnie poprawiono za to wydajność.

Przypomnijmy, że Days Gone zadebiutowało 26 kwietnia. Gra dostępna jest wyłącznie na konsoli PlayStation 4 i oferuje pełną polską wersję językową.
Produkcja spotkała się z dosyć ciepłym przyjęciem, ale oczekiwania były większe. Gra posiada obecnie średnią ocen na poziomie 72% według serwisu Metacritic. Nie jest to zły wynik, ale gracze przyzwyczajeni są do wyższego standardu w przypadku projektów tworzonych przez zespoły będące własnością firmy Sony.
Bardziej entuzjastycznie Days Gone zostało przyjęte przez naszego redaktora, który wystawił grze notę 8.0/10. Spodobała mu się fabuła, postacie, sposób opracowania świata i kampania. Narzekał głównie na niedopracowanie techniczne oraz nie zawsze dobrze zrealizowane mechanizmy rozgrywki.
Warto na koniec wspomnieć, że autorzy zamierzają dalej rozwijać grę. W dniu premiery Days Gone otrzymało patch poprawiającego wydajność, a w planach są aktualizacje, które dodadzą tryb survivalowy oraz tygodniowe wyzwania.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
18

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.