Data premiery Stellar Blade na PC. Poznaliśmy też cenę i wymagania sprzętowe [Aktualizacja: demo już dostępne]
Za niespełna miesiąc Stellar Blade ukaże się na PC. Data premiery gry została oficjalnie potwierdzona. Jednocześnie ujawniono jej cenę, wymagania sprzętowe i datę debiutu wersji demo.
![Data premiery Stellar Blade na PC. Poznaliśmy też cenę i wymagania sprzętowe [Aktualizacja: demo już dostępne], źródło grafiki: Shift Up / PlayStation Publishing..](https://cdn.gracza.pl/i/h/22/486298730.jpg)
Aktualizacja #2 (30 maja, godz. 21:43)
Miła niespodzianka. Demo Stellar Blade na PC jest już dostępne. Pobierzecie je na Steamie (jego waga to 17 GB).
Aktualizacja #1 (30 maja, godz. 10:54)
31 maja, czyli już jutro, na Steamie będzie można pobrać demo gry Stellar Blade w wersji PC (via Genki).
Oryginalna wiadomość (15 maja, godz. 18:21)
Sony oficjalnie potwierdziło datę premiery Stellar Blade na PC, a także zawartość zmierzającej na PC i PS5 Complete Edition. Obie pozycje ukażą się 12 czerwca 2025 roku – równo z wybiciem północy (pełną mapkę z godzinami debiutu gry znajdziecie na końcu wiadomości).
Co więcej, wreszcie poznaliśmy cenę Stellar Blade na PC. Zarówno na Steamie, jak w i Epic Games Store za podstawową wersję gry zapłacimy 299 zł. Complete Edition to natomiast koszt rzędu 389 zł.
Ostatnia, lecz nie najmniej ważna rzecz – ujawniono wymagania sprzętowe Stellar Blade na PC. Biorąc pod uwagę, jak dobrze gra prezentuje się na „zwykłym” PlayStation 5, nie są one bardzo wysokie. Sprawdzicie je poniżej.
Stellar Blade – minimalne wymagania sprzętowe na PC (ustawienia grafiki „niskie”, 1080p, 60 fps)
- Procesor: Intel Core i5-7600K / AMD Ryzen 5 1600X
- Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 1060 (6 GB VRAM) / AMD Radeon RX 580 (8 GB VRAM)
- Pamięć RAM: 16 GB
- System operacyjny: Windows 10 (64-bit)
- Miejsce na dysku: 75 GB (SSD zalecany)
Stellar Blade – zalecane wymagania sprzętowe na PC (ustawienia grafiki „średnie”, 1440p, 60 fps)
- Procesor: Intel Core i5-8400 / AMD Ryzen 5 3600X
- Karta graficzna: Nvidia GeForce RTX 2060 Super / AMD Radeon RX 5700 XT
- Pamięć RAM: 16 GB
- System operacyjny: Windows 10 (64-bit)
- Miejsce na dysku: 75 GB (SSD)
Stellar Blade – zalecane wymagania sprzętowe na PC (ustawienia grafiki „wysokie”, 1440p, 60 fps)
- Procesor: Intel Core i5-8400 / AMD Ryzen 5 3600X
- Karta graficzna: Nvidia GeForce RTX 2070 Super / AMD Radeon RX 6700 XT
- Pamięć RAM: 16 GB
- System operacyjny: Windows 10 (64-bit)
- Miejsce na dysku: 75 GB (SSD)
Stellar Blade – zalecane wymagania sprzętowe na PC (ustawienia grafiki „bardzo wysokie”, 4K, 60 fps)
- Procesor: Intel Core i5-8400 / AMD Ryzen 5 3600X
- Karta graficzna: Nvidia GeForce RTX 3080 / AMD Radeon RX 7900 XT
- Pamięć RAM: 16 GB
- System operacyjny: Windows 10 (64-bit)
- Miejsce na dysku: 75 GB (SSD)
Więcej:Ubisoft ostrzegał, że w końcu wyłączy krytykowane demo Anno 117, a teraz podał ostateczny termin

GRYOnline
Gracze
OpenCritic
Komentarze czytelników
tynwar Senator
I twój argument się zesrał jeszcze przed wpisaniem. I po co było się ośmieszać i jeszcze przy tym twierdzić o tym, że inni mają śmieszny argument, jak własny argument jest niewiarygodnie żenujący? I jeszcze era światłowodu? O boziu, aż parsknąłem xD.
Owszem, może i światłowody są teraz popularne i coraz popularniejsze, ale co z tego jak w naprawdę wielu miejscach ludzie nie mają światłowodu, a ich połączenie internetowe jest nierzadko fatalne? Nie każdy mieszka w dużych miastach w lepszych dzielnicach i szczerze mówiąc tacy mieszkańcy to nawet nie jest większość, ba to jest malutka mniejszość, więc nawet nie jest ani trochę reprezentacyjna. Już nawet nie mówiąc, że chyba obecnie (tak teraz w 2025) światłowód ma ledwo połowa polski i teraz będzie powoli rozpowszechniać się i to długo się nie zmieni. Co więcej, nawet inne kraje europejskie też nie mają idealnego pokrycia światłowodowego, ba nierzadko pokrycie jest na poziomie mniej więcej 50%, a w niektórych przypadkach nawet grubo poniżej 50%.
Może byś tak najpierw zrobił jakikolwiek research co? Ale nie, lepiej od razu bez żadnej wiedzy pisać pierdoły, bo masz jakieś dziwne przekonanie, że jak ty masz to wszyscy inni też, nawet jeśli masz tylko i wyłącznie swoje przekonanie to i tak obowiązkowo napisać bzdurę jakby była w ogóle jakakolwiek wiedza.
Zresztą prędkość połączenia internetowego to nie jedyny problem, chodzi też o zajętość dysku. Niektórzy woleliby jeszcze nie usuwać czegoś z dysków, a skoro mogą ściągnąć lżejszą wersję to czemu nie, w końcu to też ułatwienie. I tobie nic do tego ani do tego co chcą ludzie.
ps. nie pisz o światłowodzie, naprawdę już dość się skompromitowałeś rażącą niewiedzą czy nawet ignorancją w tym temacie.
Link Senator

xKoweKx
Optymalizacja to prawie zawsze obniżenie jakości
Ale obniżenie jakości nie zawsze musi być widoczny. Da się zrobić. Na tym polega sztuka optymalizacja.
Na przykład:
- Nie ładujemy elementy graficzne, kiedy są poza zasięgu widzenia bohatera. A teraz? Wszystkie elementy graficzne zostały załadowane od razu. Dlatego w przeszłość były kiedyś "ekrany ładowania", albo "mgła" w grze Gothic 1-2 (akurat ta mgła tylko dodaje uroku, tak mi przyszło do głowy). Dead Space 1-3 są liniowe i też dobrze ukrywają ekrany ładowania i dlatego lepiej chodzą na słabsze sprzętów.
- Gra odczytuje tekstury o rozdzielczości 4K, kiedy gramy na 1080p. Dlatego nie widzimy różnicy graficzne pomiędzy High a Ultra w niektórych grach, np. Indiana Jones. Dlatego opcja Ultra nie zawsze jest opłacalna. To zależy od tytułu gry i jaki rozdzielczość używamy.
- Używamy zbędne elementy graficzne, co pochłaniają zbyt dużo mocy obliczeniowe, kiedy da się żyć bez tego. Najlepszy przykład jest RT, kiedy możemy zrobić "ręczne" cieni i światła. W grze Elden Ring nie było widać aż tak wielkiej różnicy w moim odczucie, w przeciwieństwie do Cyberpunk 2077.
- Bohaterka w grze Horizon 2 ma "włosy" na skórze. Serio? Ktoś musi na to zwracać uwagę w grze, gdzie dużo się dzieje? To tylko drobny drobiazg, który jednak też kosztuje mocy obliczeniowe.
- Unreal Engine 5 nie jest dopracowany silnik i ma za dużo "zbędne" skrypty, co tylko pochłania więcej mocy obliczeniowe CPU i GPU.
I mnóstwo przykładów.
Da się? Da się, ale to kosztuje dużo pieniędzy i czasochłonny, gdzie większości twórcy uznali to za nieopłacalny w dzisiejszych czasach.
Tak jak pisał xKoweKx, to zależy od sterownika. DLSS jako wersja 4 nie działa dobrze na starsze sterowniki. Jeśli grasz w nowe gry AAA, to niestety musisz zaktualizować sterowników. Nie widzę innego wytłumaczenia. Spróbuj.
DLSS 4 dla starszych gier też musisz zaktualizować za pomocą NVIDIA App, by móc podmieniać przestarzałe plików DLSS na nowsze, choć możesz to zrobić ręczne.
Aha! Jeszcze jedno! Już zauważyłem, że dla niektórych grach musiałem przełączyć "pełny ekranu w oknie bez ramki" na "pełny ekranu" (lub odwrotnie), by czcionki i elementy graficzne wyglądają lepiej i ostre. Sam to sprawdziłem w World of Tanks, World of Warships i mnóstwo gier. Tryb "pełny ekranu w oknie" nie zawsze działa perfekcyjnie, lub odwrotnie. To zależy od sterownika, monitora i system operacyjny. To też sprawdź.