Cyfrowa dystrybucja motorem napędowym amerykańskiego rynku gier

W raporcie zatytułowanym 2012 Games Market Dynamics: U.S., opublikowanym przez grupę analityczno-doradczą NPD, pojawiły się informacje dotyczące sytuacji amerykańskiego rynku gier wideo. Z przedstawionych danych wynika m.in., że gracze zza oceanu wydali w ubiegłym roku na gry przeszło 14 miliardów dolarów.

Michał Marian

Z opublikowanego raportu wynika, że cyfrowa dystrybucja rozwiją się w Stanach bardzo prężnie. - Amerykanie wydali ponad 14 miliardów dolarów na gry w 2012 roku - wiadomość - 2013-02-06
Z opublikowanego raportu wynika, że cyfrowa dystrybucja rozwiją się w Stanach bardzo prężnie.

Zajmująca się prowadzeniem analiz oraz doradztwem biznesowym grupa NPD opublikowała wczoraj (tj. 5 lutego) swój raport zatytułowany 2012 Games Market Dynamics: U.S.. Z zawartych w nim informacji, uzyskanych na podstawie śledzenia transakcji rynkowych oraz bezpośrednich danych od partnerów z branży, wynika, że w ubiegłym roku amerykanie wydali przeszło 14,08 miliardów dolarów (43,37 miliardów złotych) na gry wideo.

Jak wynika z ustaleń analityków NPD, ponad 63% całej kwoty (8,88 miliardów dolarów – 27,35 miliardów złotych) stanowią wydatki na produkty fizyczne – zarówno te nowe, używane, jak i wypożyczone. W tym segmencie rynku, w porównaniu z rokiem 2011, odnotowano 21% spadek z 11,25 miliardów dolarów w 2011 roku, do 8,88 w 2012. Tymczasem dystrybucja cyfrowa na terenie Stanów Zjednoczonych (gry, dodatki, opłaty abonamentowe, gry mobilne i społecznościowe) osiągnęła zawrotne 5,92 miliardów dolarów (18,30 miliardów złotych). To aż 16% wzrost sprzedaży, w porównaniu do 5,09 miliardów dolarów z 2011 roku.

Dobra kondycja dystrybucji cyfrowej nie wystarczyła jednak by uchronić cały rynek od wyraźnych spadków. Wspomniane 14,08 miliardów dolarów wydane na gry w USA podczas 2012 roku jest kwotą o 9% niższą niż ta, którą udało się osiągnąć w 2011 (16,34 miliarda dolarów – 50,50 miliardów złotych). Specjaliści uważają, że przyczyną takiego stanu rzeczy jest schyłek cyklu życia obecnych konsol. Już niebawem zawitać mają ich następcy przynosząc ożywienie rynku.

W komentarzu do przedstawionego raportu Liam Callahan, jeden z analityków NPD, stwierdził:

Wszystkie inne formy uzyskiwania przychodów w branży (dystrybucja cyfrowa, płatne dodatki, opłaty abonamentowe, gry mobilne, gry społecznościowe, używane gry, wypożyczanie gier – dop. autor), wyłączywszy sprzedaż nowych, fizycznych egzemplarzy gier, stanowią grupę przynoszącą przeszło dwa razy większe zyski niż dystrybucja standardowa.

W obliczu nadchodzących w najbliższym czasie wydarzeń, takich jak zapowiadane wielkie plany wydawnicze Nintendo na konsole Wii U, tudzież zbliżające się wielkimi krokami premiery PlayStation 4 i Xboksa 720, sytuacja na rynku gier wideo powinna ulec zdecydowanej poprawie. Rozwijająca się dynamicznie dystrybucja cyfrowa pozwala optymistycznie spoglądać w przyszłość.

Podobało się?

0

Plotki o Project Gotham Racing 5 i innych grach wyścigowych na konsole nowej generacji

Następny
Plotki o Project Gotham Racing 5 i innych grach wyścigowych na konsole nowej generacji

Sprzedano 4,5 miliona egzemplarzy gry NBA 2K13

Poprzedni
Sprzedano 4,5 miliona egzemplarzy gry NBA 2K13

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl