Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 kwietnia 2021, 14:01

autor: Adrian Werner

Cyberpunk 2077 - patch 1.2 mógł dodać elementy fabularnego DLC

Fan grzebiący w plikach Cyberpunka 2077 odkrył, że po patchu 1.2 pojawiło się w nim wiele nowych wzmianek o niedostępnych misjach. Prawdopodobnie dotyczą one niezapowiedzianego fabularnego DLC.

W SKRÓCIE:
  • fan odnalazł w plikach gry odniesienia do niedostępnych przygód,
  • oznaczone są one jako Epizod 1, co sugeruje, że chodzi o misje z niezapowiedzianego jeszcze dodatku DLC,
  • część z tych wzmianek pojawiała się już w wersji premierowej, ale liczba takich elementów mocno się zwiększyła po patchu 1.2

Pod koniec marca ukazał się potężny patch 1.2 do Cyberpunka 2077. Poprawił on wiele aspektów gry, ale okazuje się, że aktualizacja po cichu mogła wprowadzić również elementy nadchodzącego dodatku DLC.

Do takich wniosków doszedł fan o ksywce romulus_is_here. Od dłuższego czasu wykorzystuje on narzędzie CP77Tools do grzebania w plikach gry, a zwłaszcza w archiwach danych dotyczących przygód. Odkrył on, że po zainstalowaniu patcha 1.2 pojawiły się w nich wzmianki o nowych misjach wchodzących w skład tzw. Epizodu 1.

W rozmowie z serwisem Eurogamer romulus_is_here wytłumaczył, że questy w grze podzielone są na trzy kategorie – prolog, część pierwsza i epilog, obejmując zadania oznaczone numerycznie od q001 do q204. Udało mu się jednak odnaleźć również m.in. misję q301. Taka nazwa sugeruje, że istnieje ona poza dotychczasową strukturą przygód. Do tego ukryta jest w folderze z lokalizacjami i oznaczona jest jako „story-ep1”, co sugeruje pierwszy epizod nowego dodatku fabularnego.

Część z tych elementów była w grze obecna od dawna, ale ich liczba mocno podskoczyła po aktualizacji. W wersji 1.03 (premierowej) gry wyszukiwanie w danych oznaczenia „ep1” przynosi raptem pięć wyników, natomiast z patchem 1.2 jest ich aż 220. Wyraźnie pokazuje to, że CD Projekt RED po cichu kładzie fundamenty pod coś nowego i Epizod 1 w postaci dodatku DLC wydaje się najbardziej prawdopodobnym wytłumaczeniem.

Uwaga, spoilery!

Poniżej opisujemy fragmenty fabularne związane przygodami, które mogą pojawić się w DLC. Są to w sumie jedynie skrawki informacji, więc raczej nie popsują Wam zabawy, ale wolimy ostrzec osoby, które nie tolerują jakichkolwiek spoilerów.

Grzebiąc w tych plikach oznaczonych ep1 można odnaleźć teksty odwołujące się do misji, które obecnie nie są dostępne w grze. Wiele ma jedynie tymczasowe opisy, które nic nie znaczą, ale inne posiadają cele zadań oraz elementy ich tła fabularnego. Pojawia się w nich np. rozmowa dwóch postaci o osobie imieniem Wagner oraz wzmianka o incydencie z zakładnikami wziętymi przez grupę Kurtz Militia. Dokopano się także do fragmentów o bombie w basenie oraz zleceniu odnalezienia kryjówki netrunnerów.

Jedna z misji ma pełen opis. W niej gracz musi uratować Anthony’ego Andersona z rąk gangu Scavengers. W trakcie realizacji tego zadania odwiedzimy nową lokację znaną jako Newcomer Haven, będącą nieukończonym kościołem, który przerobiono na schronisko. Zlecenie to otrzymamy od fixera Mr. Handsa.

Romulus_is_here uważa, że miejscem akcji większości przygód wchodzących w skład Episodu 1 będzie Pacifica, a w wielu z nich kluczową rolę odegra właśnie Mr. Hands. Ponadto w plikach można znaleźć także elementy rozbudowujące przygody z głównej kampanii fabularnej.

Serwis Eurogamer porosił o komentarz studio CD Projekt RED, ale deweloper nie chciał się wypowiedzieć w tej sprawie. Dlatego do wszystkich tych informacji należy podchodzić z dużym dystansem do czasu oficjalnej zapowiedzi DLC. Biorąc jednak pod uwagę liczbę nowych wzmianek o ep1, które pojawiły się w patchu 1.2, coś jest zdecydowanie na rzeczy.

  1. Cyberpunk 2077 na PS4 to katastrofa. Miałeś spalić miasto, nie konsolę, samuraju (recenzja wersji na PlayStation 4)
  2. Recenzja gry Cyberpunk 2077 - samuraju, masz świetne RPG do ogrania (wersja PC)
  3. Cyberpunk 2077 - braki, niedociągnięcia i pomysły jak uratować grę
  4. Cyberpunk 2077 - poradnik do gry
  5. Cyberpunk 2077 – strona oficjalna

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej