Cyberpunk 2077 na Steam - sprzedaż i liczba graczy 8 dni po premierze
Skończyłem i pomijając bugi CUDO.
Ale może dlatego, że nie śledzę gdzie jadą NPC, nie chcę się z nimi wdawać z dyskusje filozoficzne czy tańczyć w wirtualnych klubach czy grać w kręgle...
Bo pomimo błędów to świetna gra jest która wciąga jak bagno. Jak połatają to będzie mega hit i pewnie płacz się skończy. Wiedźmina też łatali bo były błędy o których teraz już nikt nie pamięta. Dla mnie kandydat do gry roku.
Early accessy coraz popularniejsze.
Sama Polska to prawie 40 mln ludzi z czego połowa z PC w różnej formie. Nie chodzi o to że z tych 9 mld osób parę milionów kupi bo w rekordowo popularnych grach to się udaje jak najpopularniejsza w tym roku na PC cyberpunk.
Chodzi o to że kolejne dziesiątki milionów gra na piratach i nie pozwalają zarabiać branży tyle ile jest warta i produkować tyle gier oraz w takiej jakości ile trzeba. Bez zbędnych usług sieciowych dlc mikrotransakcji I innego guana. Gdyby wszyscy kupowali to na PC byśmy mieli rekordy sprzedaży i najpopularniejsze gry jak cyberpunk spokojnie by przekraczaly 100mln sztuk i to by było piękne i nic bym nie gadał a nawet pogratulował i się cieszył.
Cały czas rozchodzi mi się o tego raka na PC zwanego piractwo.
Zróbmy inaczej - gdyby wszyscy konsolowcy kupowali nowe gry, a nie używane w pudełkach, to wszystkie gry spokojnie miałyby 3x większe wyniki. Kupowanie używanych gier, to rak na konsolach, bo przecież twórcy nic z tego nie mają.
Na PC kupuje się gry, ale może nie w Polsce i innych biednych krajach. Na zachodzie ceny gier są te same a zarobki duże wyższe, mentalność też jest inna. Może GOL powinien zobaczyć kto teraz ciągnie na torrentach po IP które kraje dominują.
Na PC kupuje się gry, ale może nie w Polsce i innych biednych krajach.
Wedle tego Polska to siódmy NAJWIĘKSZY rynek gier PC. W innym raporcie, że pod względem rynku growego ogólnie Polska jest gdzieś 20.
https://www.stockwatch.pl/wiadomosci/parp-przychody-ze-sprzedazy-polskich-gier-przekroczyly-21-mld-zl-w-2019-r,akcje,274826
Aby ocenić, że w Polsce wiele osób kupuje gry na PC, wystarczy popatrzyć na to ile gier posiada polskie napisy. Praktycznie każda gra AAA (wyjątki jakie pamiętam, to Borderlands 3, z Microsoftem jest różnie i nie wiem jak to działa, bo Grounded w Early Access napisy ma, ale Gears Tactics już nie). Tu nawet wspomnę, że spolszczenia dostają nawet gry RPG z gigantyczną ilością tekstu (Pillars of Eternity 1/2, które początkowo były tylko na PC, Tyranny które jest tylko na PC, Torment, Bard's Tale, Wasteland). Gdyby w Polsce mało osób kupowało gry, to aż tylu polskich wersji byśmy nie wieli (tym bardziej nie mielibyśmy dubbingów jak choćby w Elex, DOOM (2016) i Eternal, Prey, Dishonored 2).
Piractwo przemija, a Polska jest większym rynkiem niż niektórym się zdaje.
Na świecie jest niecałe 8 mld ludzi a nie 9 musisz się douczyć.
Polska ma 36 miejsce według liczby ludności na świecie i 22 według PKB. Więc siłą rzeczy jesteśmy dużym i zamożnym rynkiem (jak na resztę świata a nie UE), omijanie Polski przy lokalizacji jest jak omijanie jakiejś platformy. Po prostu głupie i nieopłacalne.
właśnie nie będzie na pc nie bugów a jak zancznie małej liczbie pc to nie przestarzała konsola wrak która ledwo działa.
Nie będzie, albo będzie ich minimalna ilość. Na PC też zdarzają się błędy, ale nie w takiej ilości jak na PS4. Stare konsole są po prostu za słabe na tą grę.
właśnie nie będzie na pc nie bugów a jak zancznie małej liczbie pc to nie przestarzała konsola wrak która ledwo działa.
Polska trudna język.
Gracze PC są przyzwyczajeni do słabych optymalizacji i problemów na start gry. Co roku trafiają się słabo dopracowane produkcje na które się narzeka (przykład - premiera RDR2). Dla graczy konsolowych jest to chyba rzadkość, stąd u nich wielkie oburzenie, bo to oni zawsze są priorytetem. Nie bierzecie oczywiście moich słów jako usprawiedliwianie CDPR, bo zawalili tak czy inaczej.
kende_r11, wybacz ale Kuba ma rację. Zamiast się oburzać, przeczytaj i popraw zanim wyślesz następnym razem.
Czyli co na samym pc sprzedali ok. 12 mln, razem z konsolami 20 mln?
No to kurs akcji zaraz wróci na 400 zł
Zdecydowana większość problemów nie ma żadnego związku z mocą komputerów na których uruchamiana jest gra. O czym ty mówisz pisząc o słabych PC?
Sa wpisy programistów CP2077, gdzie wyjaśniają, że tego typu bugi i glicze występują wtedy, gdy procesor nie wyrabia z obliczeniami. Słaba optymalizacja to jedno ale czego można wymagać od 7 letnich konsol, które w dniu premiery miały parametry mocnego PC. Pctowi gracze skarżą sie na bugi ale nie występują one w takim natężeniu jak na konsolach
od 7 letnich konsol, które w dniu premiery miały parametry mocnego PC
Gdyby jeszcze mocnego, już na premierę był zarzut, że ile układ graficzny był niezły (choć nie wybitny) tak CPU było już wtedy poniżej przeciętnej. W grach korytarzowych to mało robi (temu gry od ND mogą być tak ładne), ale w strategiach, symulatorach czy grach z otwartym światem to spore ograniczenie.
1050ti, 8gb ram + jakiś i5 procek na ustawieniach high mam stabilne 30-40fps. Wymagania podane przez red'ów są mocno zawyżone. Wystarczy wyłączyć 3/4 chłamu (game launchery) i spokojnie można przesunąć każdy wskaźnik o jedno oczko wyżej :P Glitch'e? Może jeden, dwa raz na 20 minut z dłużej ładującą się teksturą, więcej ich w APEX spotykam...
Ja gram na 1660ti, 16GB RAM, i5-9600k i mam ustawienia na ultra a gra chodzi płynnie w 60 FPS fakt, że mam leciwy monitor, który obsługuje max 1080p ale mimo to gra wygląda niesamowicie i nawet bugów nie mam (czasami coś w powietrzu lata albo spodnie mi się nie wczytują xD) do tego tekstury mi się idealnie doczytują.
Szczerze szkoda mi konsolowców.
Bo poza serią bugów to nadal jest majstersztyk pod względem fabularnym.
Skończyłem i pomijając bugi CUDO.
Ale może dlatego, że nie śledzę gdzie jadą NPC, nie chcę się z nimi wdawać z dyskusje filozoficzne czy tańczyć w wirtualnych klubach czy grać w kręgle...
Czyli po skończeniu odłożysz i nie będziesz grał, bo co tam jest do roboty, gdy zrobisz fabułę?
Na dobrym PC ta gra działa znakomicie, nie mam z nią żadnych problemów. Czasem jakiś bug wyskoczy np. puszka wisi w powietrzu, albo baner reklamowy się zglitchuje, ale czy to jakoś przeszkadza? Nie. Świetna gra.
czyli po premierze niewielu klientów doszło
pewno jakby gra okazała się taka jaka miała być sprzedaż by była lepsza.
Większość to preordery.
8 mln było preorderów na wszystkie platformy. Tutaj mamy 10 mln tylko na steam. Doliczając goga i konsole (i nawet odliczając zwroty) należy się spodziewać 15-20 mln już teraz.
Chłopie, jaki RPG się sprzedał lepiej? Skyrim przekroczył 20 mln sprzedanych kopii po premierze wersji SE. Cyberpunk ma tyle na premierę.
Tutaj ciężko wykręcić lepszy wynik.
ah to ja zrozumiałem że te 8mln na samym stemie było, a to na wszystkie pc platformy
w sumie + konsole to i tak dobry wynik
60% z 8 mln to preordery na PC czyli jakieś ~5 mln więc po premierze wierząc tym danym wbicie drugiego tyle to jednak spore zaskoczenie. PC olali drobne bolączki i słusznie bo pod tą warstwą bugów jest dobry tytuł.
Drogie dziecko, bo post sugeruje raczej niski wiek, to, że ma prawie 10 lat to akurat raczej ułatwia nabicie wyniku sprzedaży czyż nie? Użylem przykladu Skyrima, bo to najlepiej sprzedejaca się gra RPG (choć elementy RPG to w nim kuleją) w historii. Z tego powodu jest to cel sprzedażowy dla CP2077. Nie ma co liczyć, że jego sprzedaż będzie konkurowac z popularnymi seriami strzelanek czy gier sportowych bo to dużo węższy target.
Porównywać sobie możesz, ale Skyrim VI - jak wyjdzie. Biorąc pod uwagę, ze do tej pory mielismy jedna cześc Skyrima (byla to piąta cześć serii TES) a Becia do tej pory nie powtorzyła tytułu i na to się nie zapowiada, to Skyrim VI top pewnie jakiś 2100 rok jak nie później :P
Niby jakie elementy RPG kuleją? Bo w CyberBugu 2007 to już wszystko kuleje, nie tylko elementy RPG.
Skyrim nie miał takiego marketingu i takiej inwestycji jak ten bubel, a i tak sprzedał się najlepiej xD
CDP od początku tak planował, że "będzie większa inwestycja w marketing i sprzedaż" niż W3. I na tym się głównie skupili. Zrobili to xD Tylko jakim kosztem? Jakimi nieetycznymi metodami?
Zamiast robić dobre gry, to oni robią dobry marketing xD
Morrowind VI już niedługo. Wczesniej niż ten Wiedzmin w 2177 xD
no właśnie o to chodzi. 20 mln kopi przez 10 lat a tu po tygodniu połowa tego na steam :D
Powinni dostać nagrodę za kiwanie graczy przed premierą, kłamanie, ukrywanie prawdy, dmuchanie balona, inwestowanie w marketing zamiast faktyczny produkt, który będą sprzedawać. Gra jest bardzo słaba. Ten fenomen przejdzie do historii, cos z czego dumnym być nie można. Wstyd! Produkt stał się memem w jeden dzień. Co to ma być ten sukces?
"Sprzedać można wszystko" Wystarczy dobrze opakować.
Jesli już to 30 mln do roku 2016.
Po roku 2016 nowych danych nie znalazłem.
Na PC chodzi wyśmienicie. Już poszedł głoś na grę roku dla CP2077. Rewelacyjny świat w którym samo spacerowania daje dużo frajdy.
Gra bez DRM i 10 mil sprzedanych kopii na samym steam? Nie możliwe, przecież gdyby nie DRM to na PC nie dało by się ani jednej kopii sprzedać.
Ciekawe statystyki większość użytkowników steam ma karty pokroju GTX1060 która się nadaje co najwyżej do średnich ustawień i 35-45 Fps w 1080p.
Dużo osób nie kupiło jeszcze gry wcziąż na 2 miejscu są karty pokroju 1050/ti nadające się na niskie ustawienia.
30% graczy na Steam ma kartę lepszą niż GTX 1060.
Jest też możliwe, wśród kupujących CP2077 nie ma zbyt wielu użytkowników Steama, którzy mają tylko ultrabooki z integrą.
Na GTXie 1060 wciąż da się komfortowo grać (i nie powiem, czerpię z tego masę przyjemności). Pewnie, nie jest to najlepsza optymalizacja w historii, ale... wciąż działa lepiej niż legendarne już GTA IV.
U mnie I7 8700K 1080TI 16GB RAM SSD i mam stałe 40-50fps przy 1440p i prawie wszystko na ultra.
Bugi - przez 40h może 20 ich było i wszystkie pokroju brakujący papieros czy ktoś przeszedł przez zamknięte drzwi.
Może to zasługa GeForce Now?
Na moim leciwym już kompie tj. karta GTX1070, dzięki GFN gram sobie w to na Ultra z wszystkimi bajerami. Koszt przedsięwzięcia to 25PLN/miesiac.
Fakt trzeba mieć dobrego neta.
Było 81% już jest 78% czyli nawet na Steam spada.
A miało być jeszcze lepiej od Wiedźmina 3, który ma 98% pozytywnych.
Przy 98% Wiedźmina te 78% to jest jak porażka po całości.
Prawda jest taka, że z każdym kolejnym patchem i dodatkiem średnia Cyberpunka będzie rosła.
To fajnie wzrosła od patcha 1.0.1 do patcha 1.0.4. Spadek dosłownie na wszystkich serwisach.
Patch 1.0.4 był jedynym patchem po premierze... tak z każdym kolejnym, no tym jednym :D
Pewnie już poszło 12 mln kopi na PC. Gra się zwróciła, wystarczyło by wydać na PC a w przyszłym roku na konsole obu generacji i wszystko było by ok
Wg prognozy niedźwiedziej miało być 13 mln a wg byka 30 mln, więc sądzę że masz rację. 10 mln potwierdzonych na Steamie.
Bo pomimo błędów to świetna gra jest która wciąga jak bagno. Jak połatają to będzie mega hit i pewnie płacz się skończy. Wiedźmina też łatali bo były błędy o których teraz już nikt nie pamięta. Dla mnie kandydat do gry roku.
Ja wiedzmina ogralem w pierwszych 2 tygodniach, 105h, zero bledow i bylo super na xbox one. Teraz myslalem, ze bedzie jeszcze lepiej, a ze przy rtx 3080 ma sie wymagania i patrzy sie na detale to wyszlo bardzo (gram w alfe) i za kzdym razem mowie sobie, dzis siade do CP i pogram to na sama mysl budzetowej produkcji ciezko mi usiasc i pograc, 3h poki co mam i dziesiatki bledow, czy rzeczy ktore nie sa bledem tylo zrobione na odwal sie, jak ta nieszczesna policja, ktora w gta 3 zachowywala sie lepiej
Kowalus20 to chyba w inną grę grałeś. Wcale nie było też różowo na xone. Zawiechy, doczytywanie terenu spadek FPS, blokujący koń i pojawiający z nikąd przed tobą. Itd
To jakis problem zdobyc dane z Gog? Bo Epic to wiem ze zawsze sciemnial. Ciekawe ile sie w sumie sprzedalo. Ja kiedys kupilem preorder na CDkeys za 150 i nawet nie spojrzalem na co. W dniu premiery okazalo sie ze padlo na Gog co mi akurat pasuje.
Dobra gra to się dobrze sprzedaje. Sam kupiłem 2x - kolekcjonerkę na PS4 i na PC.
Całkiem nieźle sprzedaje się ta gra o symulacji życia NPC
Hejterzy teraz--------------->
W CDPR pewnie teraz mają prawdziwy crunch !
Gra jest naprawde rewelacyjna , po ponad 100h nadal sie swietnie bawie robiac aktualnie drugie podejscie.
Oprawa audiowizualna tej gry miazdzy czache, gram w 1440p na ultra z RT i powiem wam ze jest to pierwsza gra w ktorej nie umiem obojetnie przejsc obok nie robiac co chwile screenshota.
Jest duzo glitchy graficznych to prawda ale nie natrafilem na nic co by mi przeszkodzilo w kontynuowaniu rozgrywki, jak dla mnie gra roku 2020 na PC oczywiscie bo wersja na konsole wola o pomste do nieba...
Widac ze albo nie wiesz o czym piszesz, albo lubisz spadki fps i jak szarpie orzy celowaniu, drewniany ruch postaci, brak podstawowej fizyki, zepsute AI i policj, ktora ma system spawnowania sie za graczem gdziekolwiek jestes, taka typowa budzetowa gra. Czesto nie doladowane textury i srednia jakosc z bliska, podobnoe jak desynchronizacja ust do wypowiadanych slow i tak mozna mnozyc
Audio jest spoko, to chyba jedna rzecz, ktora nie ma bledow, gra bardzo dobrze i dobre sa projekcje dzwieku zalezne od odleglosci
Kupilo 10mln gra 500tys :)
Swoja droga 24h gry w tydzien to gracze WoW mieli w pierwsze dwa dni, a po tygodniu to notowali 70h in game, przynajmniej jest co robic, mozna grac z innymi i nie graja w alfe
10mln wliczając wszystkie platformy.
500 tysięcy jedynie na Steam grających w tym konretnym czasie, gdy ktoś sprawdził.
Nie każdy przecież włącza grę o tej samej umówionej na całym świecie godzinie :)
Beka z tych co mowia, ze ps4 czy pro to wrak :)
A GTAV z lepsza fizyka smigalo jakos na ps3... szach mat pseudo gracze. Cp duzo lepiej nie wyglada od gtaV.
W tym wszystkim brakuje tyko GTAVI i mozna zapomniec o CP2077 i te kolejne rekordy, nawet jak to nie RPG to nawet lepiej dla wiekszosci.
CP2077 jest popularny bo oplaceni streamerzy musza grac, skonczy sie kampania i misje to o frze bedzie cicho i pewnie wypadnie szybko z top 20 twitch, jak zawsze przy nowych tytulach single player, a teraz covid ratuje sytuacje, bo byloby jeszcze gorzej
Mmo żyje i ma się dobrze, nie bez powodu wow był liderem w liczbie sprzedanych egzemplarzy w 24h po premierze, dnem to jest twój komentarz
Jeśli dane steam się potwierdzą to macie ok. 25-30 milionów kopii sprzedanych na premierę to daje o jakieś 100% wiecej niż otwarcie przy RDR2 ustawili by rekord większy nawet niż cod.
A ja sobie kupiłem w preorderze Nioha 2 a nie jakiegoś tam cyberpunka
Dziwne dlaczego tej informacji nie ma na żadnej stronę poświęconej giełdzie ? Czy to sprawdzona informacja.