Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 sierpnia 2021, 15:49

autor: Qskan

Gracz wskazał, jak naprawić krytyczny bug w CS:GO; Valve od miesięcy ignoruje temat

Jeden z użytkowników forum Reddit znalazł sposób na rozprawienie się z bugiem w CS:GO pogarszającym celność w trakcie kucania. Forumowicz postanowił publikować swój post co tydzień, by w końcu zwrócić uwagę Valve na problem.

W SKRÓCIE:
  1. Użytkownicy Reddita znaleźli potencjalne rozwiązania buga trapiącego CS:GO od lat.
  2. Rozwiązanie zostało przedstawione kilka miesięcy temu, a dalej nie doczekało się wdrożenia.
  3. Gracz Zoddom postanowił co tydzień przypominać o bugu w ramach protestu, czekając, aż Valve w końcu zrobi coś w tej kwestii.

Counter-Strike: Global Offensive, mimo ogromnej popularności i wielkiej sceny e-sportowej, pozostaje grą zabugowaną w wielu miejscach. Gra, nad którą pracuje obecnie podobno bardzo niewielki zespół, zawiera błędy, o których mówiło się, że są stare, już dobrych kilka lat temu. Przykładem takiego babola-starca jest mankament, o którym pisaliśmy na łamach naszego portalu pół roku temuglitch zmniejszający celność strzału podczas kucania. Jak się okazuje, użytkownik Reddita o pseudonimie Zoddom, wraz z innymi internautami, znalazł potencjalne rozwiązanie tego problemu. Stało się to jednak już kilka miesięcy temu, a Valve dalej pozostaje głuche. Gracz postanowił więc przypominać o możliwości pozbycia się buga raz w tygodniu.

Dla przypomnienia – błąd polega na gwałtownym spadku celności w momencie, kiedy gracz przechodzi z trybu chodzenia do pozycji kucania. Pierwsze pociski z karabinu w takim wypadku nie trafią nigdy w cel, a drugiej okazji do oddania celnej serii może już później nie być. Błąd szerszej opinii publicznej przedstawił redditowicz Birkir, a nieco później użytkownik Zoddom zebrał potencjalne rozwiązania w swoim filmie. W dużym uproszczeniu – w momencie przechodzenia z trybu chodzenia do kucania gra odbiera ten stan, jakby gracz znajdował się w biegu, podczas którego celność również drastycznie spada. Jednym z proponowanych rozwiązań jest oparcie celowania na prędkości poruszania się gracza zamiast na jego „trybie pozycji” (chodzenie/bieganie/stanie w miejscu/kucanie/skakanie).

Jakkolwiek pomysły te nie byłyby dobre i skuteczne, Valve cały czas zdaje się żyć w błogiej nieświadomości błędu, który określany był mianem starego już cztery lata temu. Być może deweloperzy hołdują tu maksymie „it’s not a bug, it’s a feature” (pol. „to nie błąd, to funkcja”), ale Zoddom wydaje się zdeterminowany, by coś zostało zrobione w tej sprawie, i dlatego uporczywie co tydzień przypomina o błędzie na forach. Z tego miejsca życzymy cierpliwości. Znając opieszałość Valve, będzie mu ona potrzebna.