CryEngine - silnik od maja dostępny za 9,90 euro miesięcznie dla niezależnych deweloperów
Firma Crytek ujawniła program Engine-as-a-Service (EaaS) skierowany do niezależnych deweloperów gier wideo. W jego ramach udostępniana będzie technologia CryEngine za 9,90 euro miesięcznie (cena za jednego użytkownika), bez pobierania dodatkowych opłat od sprzedaży ukończonych produkcji. Jednocześnie zapowiedziano, że niemiecki silnik wkrótce otrzyma wsparcie dla Mantle API.
Kamil Zwijacz

Niemiecka firma Crytek, znana głównie z popularnej serii strzelanek FPP Crysis, poinformowała, że wprowadza w życie program Engine-as-a-Service (EaaS), zapewniający dostęp do technologii CryEngine szerokiemu gronu osób. Za 9,90 euro miesięcznie (cena za jednego użytkownika) otrzymywać ma się wszystkie narzędzia pozwalające na stworzenie wymarzonej produkcji. Dodatkowo firma nie będzie pobierała marży od sprzedanych egzemplarzy gotowej gry i zapewni swoim klientom wszystkie najnowsze funkcje. Na Game Developers Conference zaprezentowano m.in. techniki Physically Based Shading, Geometry Cache czy też Image Based Lighting. EaaS nie jest jednak skierowany do dużych deweloperów, lecz do niezależnych zespołów. Premiera programu odbędzie się w maju, a wkrótce poznamy dalsze szczegóły na ten temat.
- Silnik od maja będzie udostępniany niezależnym deweloperom za 9,90 euro miesięcznie (cena za jednego użytkownika)
- Właściciele CryEngine, firma Crytek, nie będą pobierali opłat od sprzedaży ukończonych gier niezależnych, które napędza ich silnik
- Technologia ma zostać wkrótce dostosowana do obsługi środowiska Mantle
Przy okazji warto wspomnieć, że niemiecki deweloper rozpoczął współpracę z firmą AMD i wkrótce silnik CryEngine zapewni wsparcie dla technologii Mantle. Niestety, nie zapowiedziano żadnej gry, która miałaby wykorzystywać te rozwiązania, ale zapewne wkrótce dowiemy się i tego.
„Crytek szczyci się z zapewnienia silnikowi CryEngine najnowszych i najbardziej imponujących możliwości renderingu. Poprzez zaadaptowanie technologii Mantle silnik CryEngine otrzyma niskopoziomowy dostęp do sprzętu, co umożliwi uzyskanie niezwykłej efektywności, wydajności i kontroli nad nim” - powiedział Cevat Yerli, szef studia Crytek.
Przypominam także, że dziś na rynku zadebiutował silnik Unreal Engine 4 od firmy Epic Games. Technologia dostępna jest na nieco innych zasadach, niż CryEngine w programie EaaS. Właściciel oferuje dostęp do swoich rozwiązań za 19 dolarów miesięcznie i pobiera pięcioprocentową marżę od sprzedaży stworzonej produkcji. Szykuje się więc zażarta walka dwóch gigantów w tym segmencie rynku. Nie należy także zapominać o trzecim wielkim graczu – firmie Unity Technologies – który rozpoczął już przedsprzedaż silnika Unity 5.
Komentarze czytelników
zanonimizowany976174 Chorąży
Konkurencja dla UE4 się szykuje?
A tak w ogóle to jak z wydawaniem gier na nim? Bo na UE4 to 5% biorą, a tutaj?
kaszanka9 Legend

mblade [2]
Tylko że w UE4wystarczy jednorazowo zapłacić 20€ i można anulować subskrypcję
Taa, cebulaki polaki już rozkminiły, dla kogoś zajmującego się tym na poważnie 10 EUR/MTH to nic i nie będzie baczył na cenę przy takich stawkach tylko to co mu oferuje dane rozwiązanie.
Ale jak już o cenach wspominasz to EPIC bierze 5% od ceny BRUTTO gry na ue4, a crytek nic.
zanonimizowany453591 Senator
[3]
Brak słów po prostu. Czytaj coś więcej niż nagłówki to nie będziesz zadawał debilnych pytań.
UbaBuba Generał
Crytek tez moglby te 5% marzy dac, bo inaczej to wiele nie zarobia, czyli mniejsza kasa bedzie na rozwijanie silnika.
UE4 jest moim zdaniem idealnym strzalem w 10, z ich 5% marza.
No ale zobaczymy ile gier wyjdzie na tych silnikach, bo poki co to jest slabo, patrzac na to wczesniej co druga gra byla na UE3.
Teraz Ubisoft ma wlasny silnik - Snowdrop,
Bethesda - Creation Engine,
EA - Frostbite 3 i CE3 (z czego to FB3 bedzie masowo wykorzystywany w grach EA),
Square Enix - Luminous Engine,
Rockstar - tez wlasny (nie pamietam nazwy ;p).
Wiec EPIC ma male klopoty, bo juz nie bedzie wykupywania przez wielkie koncerny licencji na UE, skoro maja swoje silniki. Mogli by znow zaczac wydawac gry, z radoscia przytulilbym nowego UE czy GoW.
zanonimizowany976174 Chorąży
@meelosh
Kurna, nie zauważyłem XD