Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 20 marca 2014, 12:49

autor: Kamil Zwijacz

CryEngine - silnik od maja dostępny za 9,90 euro miesięcznie dla niezależnych deweloperów

Firma Crytek ujawniła program Engine-as-a-Service (EaaS) skierowany do niezależnych deweloperów gier wideo. W jego ramach udostępniana będzie technologia CryEngine za 9,90 euro miesięcznie (cena za jednego użytkownika), bez pobierania dodatkowych opłat od sprzedaży ukończonych produkcji. Jednocześnie zapowiedziano, że niemiecki silnik wkrótce otrzyma wsparcie dla Mantle API.

Technologia CryEngine dostępna za 9,9 euro miesięcznie. - CryEngine - silnik od maja dostępny za 9,90 euro miesięcznie dla niezależnych deweloperów - wiadomość - 2014-03-20
Technologia CryEngine dostępna za 9,9 euro miesięcznie.

Niemiecka firma Crytek, znana głównie z popularnej serii strzelanek FPP Crysis, poinformowała, że wprowadza w życie program Engine-as-a-Service (EaaS), zapewniający dostęp do technologii CryEngine szerokiemu gronu osób. Za 9,90 euro miesięcznie (cena za jednego użytkownika) otrzymywać ma się wszystkie narzędzia pozwalające na stworzenie wymarzonej produkcji. Dodatkowo firma nie będzie pobierała marży od sprzedanych egzemplarzy gotowej gry i zapewni swoim klientom wszystkie najnowsze funkcje. Na Game Developers Conference zaprezentowano m.in. techniki Physically Based Shading, Geometry Cache czy też Image Based Lighting. EaaS nie jest jednak skierowany do dużych deweloperów, lecz do niezależnych zespołów. Premiera programu odbędzie się w maju, a wkrótce poznamy dalsze szczegóły na ten temat.

CryEngine w skrócie:
  • Silnik od maja będzie udostępniany niezależnym deweloperom za 9,90 euro miesięcznie (cena za jednego użytkownika)
  • Właściciele CryEngine, firma Crytek, nie będą pobierali opłat od sprzedaży ukończonych gier niezależnych, które napędza ich silnik
  • Technologia ma zostać wkrótce dostosowana do obsługi środowiska Mantle

Przy okazji warto wspomnieć, że niemiecki deweloper rozpoczął współpracę z firmą AMD i wkrótce silnik CryEngine zapewni wsparcie dla technologii Mantle. Niestety, nie zapowiedziano żadnej gry, która miałaby wykorzystywać te rozwiązania, ale zapewne wkrótce dowiemy się i tego.

„Crytek szczyci się z zapewnienia silnikowi CryEngine najnowszych i najbardziej imponujących możliwości renderingu. Poprzez zaadaptowanie technologii Mantle silnik CryEngine otrzyma niskopoziomowy dostęp do sprzętu, co umożliwi uzyskanie niezwykłej efektywności, wydajności i kontroli nad nim” - powiedział Cevat Yerli, szef studia Crytek.

Przypominam także, że dziś na rynku zadebiutował silnik Unreal Engine 4 od firmy Epic Games. Technologia dostępna jest na nieco innych zasadach, niż CryEngine w programie EaaS. Właściciel oferuje dostęp do swoich rozwiązań za 19 dolarów miesięcznie i pobiera pięcioprocentową marżę od sprzedaży stworzonej produkcji. Szykuje się więc zażarta walka dwóch gigantów w tym segmencie rynku. Nie należy także zapominać o trzecim wielkim graczu – firmie Unity Technologies – który rozpoczął już przedsprzedaż silnika Unity 5.