Coraz więcej pogłosek na temat okularów VR dla PlayStation 4
Przygotowywane przez Sony okulary VR trafiły już w ręce pierwszych testerów. Prezentacja i ewentualna premiera sprzętu odbędą się najwcześniej w przyszłym roku.
Michał Orlikowski

Kilka dni temu media obiegła niepotwierdzona informacja na temat prac firmy Sony nad kompatybilnymi z PlayStation 4 okularami do rzeczywistości wirtualnej. Serwis gamesindustry.biz dotarł do pierwszych testerów sprzętu, którzy nieoficjalnie podzielili się dotychczasowymi spostrzeżeniami odnośnie działania urządzenia.
Okulary VR, podobnie jak kontrolery Move, będą ściśle współpracować z szykowaną dla PS4 PlayStation Camera. Powiązanie ze sobą obydwu urządzeń do śledzenia i odczytywania ruchów głowy ma sprawić, że technologia Sony stanie się najdokładniejszą w tym segmencie rynku. Jak donoszą testerzy, obecna wersja okularów ma przymocowane znane z Move „piłeczki ping-pongowe”, które stanowią punkt odniesienia dla kamery. Wygląd ten na pewno ulegnie zmianie do premiery urządzenia – prawdopodobnie zbliżony zostanie do projektora 3D Sony HMZ-T2.

Wcześniejsze pogłoski na temat rzekomej prezentacji okularów na tegorocznym Tokyo Game Show zostały określone przez testujących jako „mało prawdopodobne”. Sony nie chce rozpraszać uwagi potencjalnych nabywców PlayStation 4, a także nie zapewniło jeszcze oprogramowania do odpowiedniej prezentacji urządzenia. Według nieoficjalnych doniesień z wewnątrz firmy – okulary VR trafią na rynek dopiero jesienią 2014 roku.
Mimo braku jakichkolwiek informacji na temat zainteresowania firmy Microsoft wirtualną rzeczywistością, Sony nie będzie osamotnione w tym segmencie. W produkcji znajduje się już Oculus Rift, który z kickstarterowej idei przeistoczył się w wart 16 milionów dolarów projekt. Rift skupiać się ma jednak na rynku PC i gier mobilnych, obecnie bez planów wobec konsol. Firma Oculus nie udzieliła jeszcze komentarza na temat okularów Sony.
Więcej:AMD woli pracować z Sony niż z Microsoftem, bo Mark Cerny ma wizję i aktywnie działa przy PS6
Komentarze czytelników
X@Vier455 Senator
Mógłbym testować wszelkie nowinki technologiczne od sonego....dreams....
zanonimizowany935281 Konsul
[11]
kiedy Sony zrezygnowało z 3D czy z move?
Niestety ale jak się wprowadza nową technologię na rynek to albo uda się wypromować nowy standard (np. Blu-Ray) albo się nie uda (cell, magnetowid beta-max). Ryzyko zawsze jest - przepychanki międzykorporacyjne pochłaniają miliardy.
3D nadal jest - nikt z tego nie rezygnuje. Move nadal jest wspierany - Sony nawet nie myśli by go zarzucić.
Koktajl Mrozacy Mozg Legend
wysiak - mowilem na przykladzie T1 ktorego uzywalem pewien krotki czas, o T2 slyszalem ale sie nie interesowalem tematem. Waga waga ale trzeba sensownie rozlozyc ciezar, Oculus czy OpenDive korzystaja z chyba najlepszego sposobu do przyczepienia urzadzenia do glowy co tak samo zauwazyl Kazioo.
Moj lifehack T1 wygladal tak ze kupilem zwyczajny kask ochrony, podczepilem go do "okulary" i wygoda odrazu duzo lepsza bo calosc trzyma sie glowa a nie nosa
zanonimizowany881864 Generał
Tak jakby zrobili cos typu odciecie od rzeczywistosci :) I granie bez pada tylko same okularki czy cos w tym guscie to by bylo git :) I bez ruchów które widac jak anime art sword online ale nie wymagam takich gier :P bo na taka to pewnie i 200lat malo nie dozyje :D
yadin Legend
Primo, po pierwsze: gdyby nasi dziadkowie zobaczyli 40 lat temu taki sprzęt, to powiedzieliby, że to nowocześniejsze i bardziej nierealne, jak "Gwiezdne wojny" i miecze laserowe. Primo, po drugie: technologia wyjątkowo niekorzystna dla naszych oczu. Znając skłonność UE, okulary będą musiały przejść atest zdatności i będą z nim problemy.