Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 listopada 2013, 06:38

autor: Adrian Werner

Confederate Express – postapokaliptyczne kurierskie RPG odniosło sukces na Kickstarterze

Za pośrednictwem Kickstartera udało się zebrać środki na dokończenie produkcji Confederate Express. Będzie to pecetowe izometryczne RPG, w którym pokierujemy firma kurierską działającą w postapokaliptycznej przyszłości, zdewastowanej przez wybuch epidemii zombie.

Lista kickstarterowych sukcesów uległa wydłużeniu o kolejny projekt. Jest nim nietypowa pecetowa gra RPG Confederate Express, w której pokierujemy kurierami dostarczającymi przesyłki w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez żywe trupy. Cel minimalny ustalono na poziomie 10 tysięcy dolarów, a w chwili pisania tej wiadomości licznik na stronie pokazuje już kwotę 21 tys. Do końca zbiórki pozostały 18 dni, więc kwota ta bez wątpienia ulegnie jeszcze sporemu zwiększeniu.

  1. Confederate Express - strona Kickstartera
  2. Confederate Express – strona oficjalna gry

Akcja osadzona zostanie niedalekiej przyszłości. W 2064 roku na rynek wprowadzono chip H1, który po zainstalowaniu w ludzkim ciele zapewniał właścicielowi idealne zdrowie. Technologia błyskawicznie rozprzestrzeniła się po całym świecie. Niestety, szybko okazało się, że urządzenie utrzymuje funkcje ciała nawet po śmierci człowieka. Rządy próbowały zakazać instalacji H1, ale było już za późno i do 2068 roku epidemia zombie zniszczyła dużą część ludzkiej populacji.

Confederate Express – postapokaliptyczne kurierskie RPG odniosło sukces na Kickstarterze  - ilustracja #1

Gracze wcielają się w szefa niewielkiej firmy kurierskiej nazwanej Confederate Express. Nie zajmiemy się ratowaniem świata, a jedynie dostarczaniem przesyłek, choć jednocześnie od ich zawartości często zależeć będzie los całych grup ocalałych. Naszymi pracownikami będą głównie przestępcy, udostępnieni nam przez wciąż funkcjonujące resztki systemu penitencjarnego. Postaramy się ochronić ich przed śmiercią w trakcie wykonywania zleceń, ale cała gra zostanie tak zaprojektowana, że pełne uniknięcie strat będzie bardzo mało prawdopodobne. Zwłaszcza, że podczas wypraw zmierzymy się nie tylko z zombiakami.

Poza żywymi trupami na naszej drodze staną również ludzcy rebelianci, w których szeregach znajdziemy głównie osoby wygnane z wielkich miast. Ponadto nasze działania mogą doprowadzić do konfliktu z Armią Konfederatów, która ma prawo wykonać egzekucję na każdym, na kogo padnie raptem cień podejrzenia o używanie chipa H1. Żołnierzy Konfederacji wspierać będą potężne roboty bojowe, stanowiące najtrudniejszych przeciwników, z jakimi zmierzymy się w grze.

Confederate Express – postapokaliptyczne kurierskie RPG odniosło sukces na Kickstarterze  - ilustracja #2

Zadaniem gracza podczas większości misji będzie dostarczenie przesyłki i nie przypłacenie tego życiem kurierów. Paczki będą różniły się rozmiarami, wagą i wytrzymałością, co wpłynie na sposób ich transportu. Niektóre zlecenia wykonamy w kilkanaście minut, podczas gdy inne wymagać mają prawdziwych wypraw i przedzierania się przez całą serię niebezpiecznych lokacji. Przy każdym zleceniu mapa świata generowana będzie losowo. Teren podzielony zostanie na sektory, które musimy pokonać w drodze do celu. Każdy z nich będzie oddzielnym grywalnym poziomem, zapełnionym przeciwnikami, wydarzeniami fabularnymi (w tym misjami pobocznymi) oraz cennymi przedmiotami. Uzyskamy sporą swobodę wyboru drogi i metod realizacji zadań.

Przed rozpoczęciem misji wybierzemy ekipę do jej wykonania. Śmierć w grze będzie definitywna i nie pojawi się możliwość wskrzeszania podwładnych. Postacie podzielone zostaną na kilka klas, a ich umiejętności rozwiniemy dzięki gromadzonym punktom doświadczenia oraz zdobywaniu nowego ekwipunku. Nie zabraknie też opcji przerabiania uzbrojenia. Walka toczona będzie w czasie rzeczywistym, a wydawanie rozkazów ułatwi opcja aktywnej pauzy.

Confederate Express powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. Premiera gry zaplanowana została na czerwiec przyszłego roku.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej