Studio Sledgehammer Games wyjawiło nowe szczegóły dotyczące beta-testów Call of Duty: Vanguard. Posiadacze konsol PlayStation znów będą nieco uprzywilejowani – zaczną testy jako pierwsi w kolejności.
Sledgehammer Games zapowiedziało właśnie, czego gracze mogą oczekiwać po open becie Call of Duty: Vanguard, czyli najnowszej odsłony jednej z najpopularniejszej serii strzelanek. Jako pierwsi dostęp dostaną posiadacze konsol Sony – użytkownicy PS4 i PS5, którzy złożyli pre-ordery, będą mogli testować betę nowego CoD-a od 10 do 13 września. W następny weekend, tj. 16-17 września, do testów przystąpią wszyscy posiadacze PS4 i PS5, a także użytkownicy konsol Microsoftu oraz gracze pecetowi, którzy złożyli pre-order. Od 18 do 20 września testy będą już otwarte dla wszystkich użytkowników wspomnianych platform.
Deweloperzy podzielili się nie tylko datami, ale również szczegółami gameplayu i tym, co w becie ma ulec zmianie w stosunku do testów z końca sierpnia. Sledgehammer Games zdradziło, że udało im się naprawić sporo aspektów technicznych, m.in. usprawnić niektóre aspekty dźwięku oraz grafiki, które były problematyczne w wersji alfa. Poprawiono błędy związane ze spawnami i obiecano eliminację wielu bugów przed samą premierą gry.
Jeśli zaś chodzi o zawartość open bety, to w stosunku do sierpniowej alfy zwiększy się liczba dostępnych trybów gry. Oprócz trybu Champion Hill gracze będą mieli do dyspozycji również: Team Deathmatch, Domination, Kill Confirmed, Patrol (od soboty pierwszego weekendu), a także Search and Destroy (od drugiego weekendu).
Szczególną uwagę powinien przyciągnąć nowy tryb Patrol, opisywany przez twórców tymi słowami:
Poza Champion Hill Vanguard wprowadzi jeszcze jeden nowy tryb gry: Patrol. Oparty na Hardpoint, skupiony na celach tryb zawiera strefę punktacji w nieustannym ruchu; jeśli operatorzy chcą zbierać punkty dla swojej drużyny, powinni nadążać i poruszać się po mapie w obrębie tego punktu Patrolu.
W open becie w porównaniu do alfy dodane zostaną cztery mapy: Hotel Royal, Gavutu, Red Star oraz Eagle's Nest (od drugiego weekendu). Dostępna będzie również funkcja Combat Pacing, która określi liczbę graczy w danym lobby:
Combat Pacing to funkcja, która pozwala graczom wybrać intensywność rozgrywki. Liczba graczy jest określana przez wielkość mapy, aby osiągnąć intensywność opisaną w systemie Combat Pacing. Liczba graczy może się różnić.
Gracze dostaną możliwość toczenia mniejszych starć w formacie 6 vs 6, większe lobby, gdzie liczba graczy ma wahać się pomiędzy 20 – 28 osób, oraz duże starcia dla maksymalnie 48 osób.
Na koniec warto wspomnieć o dwóch nowych operatorach, którzy pojawią się w CoD: Vanguard. Na tę chwilę nie wiemy o nich zbyt dużo – znamy jedynie ich nazwiska: Daniel Takeyatsu oraz Roland Zeimet. Z pewnością w najbliższych dniach poznamy więcej szczegółów.
Przypomnijmy, że Call of Duty: Vanguard zadebiutuje 5 listopada na PC i konsolach PS4, PS5, Xbox One oraz Xbox Series X|S.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
11

Autor: Michał Ciężadlik
Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.