Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 marca 2021, 14:20

Rozbudowany system pojedynków wkrótce w Crusader Kings 3

Firma Paradox Interactive zaprezentowała kolejną nowinkę, która pojawi się w grze Crusader Kings 3 wraz z nadchodzącą aktualizacją 1.3. Będzie to rozbudowana opcja toczenia pojedynków między postaciami.

W SKRÓCIE
  1. Firma Paradox Interactive podała kolejną nowinkę, która pojawi się w CK3 wraz z aktualizacją 1.3.
  2. Będzie to rozbudowany system pojedynków, dzięki któremu dwóch bohaterów będzie mogło toczyć emocjonujące i dokładnie opisane starcia.
  3. Ponadto poznaliśmy kolejne pomniejsze elementy, które poprawi łatka.

Paradox Interactive nie przestaje podgrzewać atmosfery oczekiwania na kolejny duży patch do Crusader Kings III, który będzie nosił numer 1.3. W minionych tygodniach, w ramach cyklu dzienników deweloperskich, szwedzka ekipa poinformowała nas, że wraz z nadchodzącą aktualizacją w najnowszej odsłonie popularnego cyklu średniowiecznych strategii pojawią się między innymi zima oraz poezja. Na tym jednak nie koniec. Oto bowiem dowiedzieliśmy się, że trzecią i ostatnią dużą nowością, jaką zaoferuje łatka 1.3, będzie system pojedynków.

Co prawda pojedynki, które przecież w średniowieczu były dość powszechne, są w pewnym stopniu już obecne w Crusader Kings III (chociażby w trakcie bitew rycerze obu stron mogą się ranić lub zabijać), ekipa z firmy Paradox Interactive, na wzór poprzedniej odsłony swojego cyklu, postanowiła je mocno rozbudować. Podczas projektowania tej mechaniki postawiła sobie ona na cel sześć punktów. Zgodnie z nimi starcia mają być niebezpieczne, wielokrotnego użytku, różnorodne, oparte na charakterach postaci, uwzględniać doświadczenie i intuicję oraz dawać możliwość odgrywania postaci. Jak to, przynajmniej według opisu, ma wyglądać w praktyce?

Wszystkie pojedynki w grze będą odbywały się między dwiema postaciami domyślnie na przestrzeni maksymalnie czterech rund (choć pojawi się opcja łatwej zmiany tego parametru). Na początku każdej tury najpierw obrońca, a później atakujący, wybiorą ruch, jaki zechcą wykonać, z puli trzech dostępnych, za każdym razem losowanych na podstawie umiejętności danego śmiałka. Od czasu do czasu bohaterowie otrzymają także szansę wykonania akcji specjalnych, chociażby deprymującej przemowy do przeciwnika. Co jednak istotne, każdy czyn będzie posiadał pewną szansę na to, że ranę odniesie osoba go podejmująca. Ma ona rosnąć wraz z kolejnymi rundami starcia. Odpowiednia kalkulacja może okazać się zatem jednym z kluczy do zwycięstwa.

Podstawowym sposobem na zwycięstwo w pojedynkach będzie zebranie odpowiedniej liczby punktów tzw. Prawdopodobieństwa Sukcesu. Komputer zliczy je po niemal każdym ruchu. W przypadku remisu wygra bohater z większą wartością umiejętności Prowess. Gdy walka dobiegnie końca, ustalone zostanie, jak bardzo ranny jest pokonany i czy w ogóle jeszcze żyje.

Pojedynki mają być inicjowane w różnych momentach – w ramach wydarzeń, decyzji itp. Najbardziej oczywistym sposobem na zainicjowanie starcia jest po prostu rzucenie wyzwania rywalowi za pomocą odpowiedniej opcji interakcji, którą odblokujemy dzięki atutowi Stalwart Leader, jaki pojawi się w drzewkach walki wręcz na ekranie rozwoju postaci.

Twórcy mają nadzieję, że z czasem uda im się ulepszyć zaprojektowany przez nich system pojedynków. Według planów pojawią się w nim kolejne ruchy itp. Na nowości w starciach mają chociażby wpłynąć nadchodzące dodatki.

Ponadto w najnowszym dzienniku deweloperskim ekipa z Paradox Interactive pochwaliła się kolejnym małym spojrzeniem na kilka pomniejszych elementów nadchodzącego patcha 1.3 do Crusader Kings III. Poprawi on między innymi dziedziczenie pewnych cech wyglądu i szereg innych mniej lub bardziej irytujących błędów, a także wprowadzi kilka zmian w balansie, redukującym chociażby szansę na losowe zarażenie się syfilisem bądź opryszczką. Dodatkowe szczegóły znajdziecie tutaj.

Wciąż nie wiemy, kiedy aktualizacja 1.3, która ma towarzyszyć pierwszemu dużemu rozszerzeniu do Crusader Kings III, będzie miała swoją premierę. Wiele wskazuje jednak na to, że wszystko okaże się w najbliższą sobotę podczas transmisji Paradox Insider.

  1. Oficjalna strona gry Crusader Kings III
  2. Recenzja Crusader Kings 3 – ta gra nie ma konkurencji

Miłosz Szubert

Miłosz Szubert

Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.

więcej