Wiele z tych rzeczy może jeszcze ulec poprawie do dnia premiery… a przynajmniej taką nadzieję mają niezadowoleni z nowych wizualiów fani.
Nie ma takiej gry, która zdołałaby uniknąć narzekań – to prawda stara jak świat. Fani zawsze trafią na pewne mankamenty, a istnienie poprzednich części tylko potęguje ten problem. Widać to chociażby po nadchodzącej siódmej odsłonie Sid Meier’s Civilization, krytykowanej między innymi za uproszczenie ekranu negocjacji między przywódcami.
Wszystko wskazuje na to, że głosy dezaprobaty nie ucichną aż do lutego. Gdzie się nie obejrzymy, gracze wypominają Firaxis Games kolejne zmiany na gorsze – głównie w sferze wizualnej.
Po czwartkowym streamie przedstawiającym „siódemkę” w akcji wręcz roi się od negatywnie nacechowanych wpisów, przy czym wiele z nich dotyczy niestarannego wykonania. W świetle krytyki znalazły się między innymi zbyt „gładki” interfejs oraz stworzona z heksagonów minimapa, w której miasta są reprezentowane przez kwadraty.
Też uważam interfejs za najgorszy element prezentacji. To przeciwieństwo kompaktowości, ikonki i tekst są zbyt daleko od siebie, co utrudnia czytanie. Nawet prezenter miał problem z przeczytaniem ważnej wiadomości ukrytej pod warstwą „stylowego tekstu”. Mam nadzieję, że całkowicie go przerobią przez premierą.
Internauci nie pozostawiają suchej nitki także na przywódcach, których wygląd „przypomina grafikę z czasów PlayStation 3”. Różnica jest szczególnie widoczna w porównaniu z krajobrazami, zapowiadającymi się na najbardziej dopracowany element „siódemki” – niektórzy wręcz zarzucają deweloperom inspirację mobilnymi podróbkami.
Tu nie chodzi nawet o kierunek artystyczny. Nie potrzebuję modeli, które wyglądają jak The Last of Us, Cyberpunk czy God of War. Nie przeszkadzały mi modele z „szóstki”, chętnie zobaczyłbym je w nowej części. Mam tylko nadzieję, że zobaczyliśmy niedopieszczoną wersję przed renderowaniem, dla pokazania obecnego stanu gry.
Choć strona graficzna Civilization pozostawia wiele do życzenia, nie należy zapominać, że Firaxis wciąż pracuje nad grą, a wszystkie pokazane do tej pory fragmenty to wciąż WIP-y. Część graczy czuje się zobligowana do przypomnienia tego faktu reszcie społeczności.
Szczerze mówiąc byłem zachwycony i podekscytowany wczorajszym streamem. Jednocześnie nie przeszkadzają mi decyzje ludzi, których PRACA POLEGA NA PROJEKTOWANIU GIER, nawet jeśli w tym momencie nie do końca je rozumiem. Zaglądanie na to forum przypomina mi czytanie recenzji lokalnej placówki pocztowej w Google.
- WillingnessConstant8
Premierę Civilization 7 zaplanowano na szóstego lutego przyszłego roku. Jak myślicie, co twórcy mogliby zmienić w przedstawionych do tej pory elementach rozgrywki?
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
2

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.