Warstwa dźwiękowa ma być istotnym elementem żywego miasta Cities: Skylines 2, ale też poinformuje mieszkańców i graczy o katastrofach.
Twórcy Cities: Skylines 2 przedstawili, jak ożywią wirtualne miasta przy pomocy warstwy dźwiękowej. To przedostatni dziennik dewelopera poświęcony tej produkcji, nim kontynuacja popularnego city buildera zadebiutuje w przyszłym miesiącu.
Oprócz dwunastego wpisu (do przeczytania na Steamie oraz oficjalnej stronie wydawcy) studio Colossal Order udostępniło filmik streszczający informacje zawarte w artykule. Materiał możecie obejrzeć poniżej.
Udźwiękowienie CS 2 to nie tylko muzyka, którą skomponował Jonne Valtonen we współpracy z Janim Laaskonenem (aczkolwiek o niej twórcy też mocno się rozpisali).
To wszystko będzie składać się na warstwy, cytujemy, „podążające za kamerą”. By jednak zapobiec zalaniu uszu graczy miejską kakofonią, twórcy wprowadzili tzw. grupowanie dźwięku (audio grouping).

Przejrzystość i realizm warstwy dźwiękowej służą głównie do budowania klimatu, ale nie tylko. Warto zwrócić uwagę na dwie sieci radiowe, z których każda oferuje kilka stacji.

Letnia seria artykułów poświęconych Cities: Skylines 2 powoli dobiega końca.Źródło: Colossal Order / Paradox Interactive.
To wszystko sprawi, że warstwa dźwiękowa tchnie więcej życia w wirtualne metropolie, niż miało to miejsce w „jedynce”, a jednocześnie pozwoli graczom zorientować się w tym, jak (czy?) funkcjonuje ich miasto.
Jak wspomniano, to przedostatni wpis dotyczący zmian w nowym Cities: Skylines. Serię zwieńczy trzynasty dziennik dewelopera, który będzie poświęcony „kinowej kamerze” oraz trybowi fotograficznemu.
Cities: Skylines 2 ukaże się 24 października. Gra zmierza na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Będzie też od razu dostępna w usługach Xbox Game Pass oraz PC Game Pass.
Może Cię zainteresować:
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
5

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).