Nowe zasady wprowadzone przez Chińską Administrację Cyberprzestrzeni dotyczą donate'ów dawanych przez nieletnich i godzin ich uczestnictwa w transmisjach.
Fot. powyżej: Youtube, Bloomberg Quicktake: Originals
Chińska Administracja Cyberprzestrzeni ogłosiła nowe zasady dotyczące uczestnictwa młodych w streamach. Od teraz osoby poniżej 16. roku życia nie będą mogły dawać twórcom napiwków. Ponadto platformy, na których odbywają się streamy, będą musiały zadbać, by nieletni nie uczestniczyli w nich po godzinie 22:00.
Praktyka dawania tak zwanych donate’ów, czyli wirtualnych prezentów lub samych pieniędzy, którymi widzowie mogą wyrazić swoje wsparcie dla ulubionych twórców internetowych, jest popularna na całym świecie. Zdaniem Chińskiej Administracji Radia i Telewizji stanowi ona zagrożenie dla fizycznego i psychicznego zdrowia młodych.
Według statystyk z trzeciego kwartału 2019 roku w Chinach co trzecia osoba urodzona po 2000 roku korzystała z możliwości dawania napiwków podczas streama 1 do 3 razy dziennie, a prawie 4,5% takich widzów robiło to więcej niż 10 razy dziennie. W świetle nowych regulacji można zakładać, że zakaz znacząco odbije się na finansach twórców, których widownia w dużej części składa się z osób w tym przedziale wiekowym.

Kolejnym negatywnym efektem popularności transmisji na żywo ma być spędzanie zbyt dużej ilości czasu w Internecie w godzinach nocnych. Co ciekawe, to platformy, na których streamy się odbywają, zostały obarczone odpowiedzialnością za moderowanie wieku użytkowników i o zadbanie, by po 22:00 nie było w tym gronie osób poniżej 16. roku życia.
Najnowsze zasady ograniczające uczestnictwo młodych w transmisjach na żywo są następstwem wieloletniej walki Chin z zagrożeniami związanymi z Internetem i grami. Już w zeszłym roku w życie wszedł zakaz prowadzenia streamów przez osoby poniżej 16. roku życia, co może wydawać się absurdalne dla konsumenta zachodnich mediów, w których najmłodsi stanowią wśród streamerów niezwykle liczną grupę.
Wszystkie te regulacje są częścią 10-letniego planu rozwoju dzieci. Przed nami jeszcze 8 lat trwania tej inicjatywy.
Internet w swojej obszerności stanowi niewątpliwe zagrożenie dla młodych. Czy Zachód powinien wziąć przykład z Chin i spróbować zminimalizować dostęp osób poniżej 16. roku życia do niektórych treści czy może zasady te są jednak zbyt skrajne?
110

Autor: Sonia Selerska
Swoją przygodę z zawodowym pisaniem dla GRYOnline.pl rozpoczęła w 2022 roku, ale od zawsze interesowała się wszelkimi formami słowa pisanego. Studentka kierunku Film i Multimedia na specjalizacji Tworzenie Gier Wideo, głęboko śledzi zacierającą się granicę między tymi dwoma światami. Czasami wstydliwie docenia przerost formy nad treścią. W przypadku mediów częściej niż rzadziej wchodzi w skrajności; nigdy nie może wybrać między filmami dokumentalnymi i horrorami a cozy grami, symulatorami życia i animacjami. Częściej niż przy tytułach AAA znajdziecie ją przy oldskulowych konsolach i perełkach indie. Wolny czas poświęca swojej miłości do mody i szeroko pojętej sztuki. Uważa, że fabuła to najważniejszy element gry, a najlepsze historie to te, które czerpią z życia codziennego.