Chiny zakazują transmisji na żywo osobom poniżej 16. roku życia

Nowe chińskie regulacje mają uniemożliwić nieletnim prowadzenie transmisji na żywo, a także wprowadzają kolejne restrykcje w ramach troski o rozwój dzieci.

futurebeat.pl

Krystian Rzepecki

Chiny zakazują transmisji na żywo osobom poniżej 16. roku życia.
Chiny zakazują transmisji na żywo osobom poniżej 16. roku życia.

Chińskie władze nakładają kolejne ograniczenia na nieletnich graczy, argumentując swoje działania troską o rozwój dzieci i młodzieży. Osoby poniżej 16. roku życia nie mogą rejestrować się na stronach umożliwiających prowadzenie transmisji na żywo. Serwisy internetowe oferujące wszelkie usługi online, w tym m.in. gry wideo, live streaming, strumieniowanie filmów i muzyki, mają obowiązek ograniczania dzieciom czasu spędzanego online. Restrykcje nałożono także na zakupy dokonywane w sieci przez nieletnich, a operatorzy muszą wprowadzić odpowiednie mechanizmy kontroli.

Kolejne regulacje są konsekwentnie wprowadzane przez chińskie władze w ramach walki z uzależnieniem małoletnich od internetu; w sierpniu pisaliśmy o zaostrzeniu chińskiego prawa, w wyniku którego dzieci w tym kraju mogą grać trzy godziny tygodniowo. We wrześniu było głośno o ograniczeniu dostępu nieletnim do chińskiej wersji TikToka (Douyin).

Ilość czasu spędzana na graniu w ciągu tygodnia. Źródło: statista.com

Nowe przepisy mają służyć wdrożeniu ujednoliconego systemu uwierzytelniania tożsamości elektronicznej nieletnich w całych Chinach. System ma ułatwić kontrolę nad czasem spędzanym w grach i usługach online, a także zmniejszyć absencję w szkołach wynikającą z nałogowego grania. Podjęte zostaną również działania mające na celu lepszą klasyfikację gier i treści internetowych oraz ochronę danych osobowych dzieci.

Chiny zakazują transmisji na żywo osobom poniżej 16 roku życia - ilustracja #2
Udział grup wiekowych w chińskim internecie. Źródło: cnnic.com.cn

W połowie tego roku technologiczny gigant Tencent (właściciel m.in. Riot Games i Funcom) rozpoczął wdrażanie systemu rozpoznawania twarzy w swoich aplikacjach w celu ograniczenia nocnego grania wśród małoletnich Chińczyków. Na początku funkcja pojawi się w 60 najpopularniejszych grach koncernu, m.in. Honor of Kings i Game for Peace. Dodajmy, że firma Tencent kontroluje ponad połowę rynku gier wideo w Chinach, jest właścicielem platformy streamingowej TenCent Video oraz komunikatora WeChat, a także posiada 40 proc. udziałów w Epic Games.

Infografika prezentująca Tencent w kontekście gier wideo. Źródło: nikopartners.com

Coraz nowsze restrykcje to konsekwencja przyjętego przez rząd w Pekinie programu wytycznych dotyczących rozwoju dzieci, którego projekt został zgłoszony już w 2019 roku przez chińskie organizacje młodzieżowe (All China Youth Federation). Miała to być odpowiedź komunistycznych młodzieżówek m.in. na szerzący się w Chinach fenomen streamujących nastolatek, które prześcigały się w celu zwiększania oglądalności i zarobków. Użytkownicy chińskich aplikacji społecznościowych wysyłali swoim idolom wirtualne gifty, które mogły być wymienione na realne pieniądze. Najpopularniejsze nastolatki potrafiły w ten sposób zarobić nawet 20 tys. dolarów miesięcznie, co wywołało spore kontrowersje w kraju. Próbując ukrócić proceder, chińskie władze posuwały się do takich rozwiązań, jak zakaz sugestywnego jedzenia bananów...

W odpowiedzi na nowe przepisy 213 chińskich firm (m.in. Tencent i NetEase) zapowiedziało ścisłe przestrzeganie nowych zasad.

Podobało się?

54

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2021-09-29
14:05

ViruS122 Centurion

Widzę chiny walczą z całym światem, zmniejszają wartość rynkową rozrywki elektronicznej co uderza w zyski zachodnich firm, ograniczenia prądu, zamykanie portów, podejrzenia o wypuszczenie covida. Jednym słowem grubo.

Komentarz: ViruS122
2021-09-29
12:38

Cainoor Legend

Cainoor

Wyżej podany był przykład porównujący zakaz alkoholu do zakazu streamowania. Nie są to żadne tożsame dzialania. Alkohol, kazdy alkohol, z definicji uszkadza mozg.
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.05.10.21256931v1.full.pdf

Streamowanie online przez dziecko to jednak zupelnie inny czynnik ryzyka.

Komentarz: Cainoor
2021-09-29
12:33

Cainoor Legend

Cainoor

I jak zawsze ten totalitaryzm podyktowany jest troska o obywatela, którą to troske i jej granice wyznacza partia. Gdzies juz to bylo…

Komentarz: Cainoor
2021-09-29
12:31

Cainoor Legend

Cainoor

O tym samym pomyslalem

Komentarz: Cainoor
2021-09-29
08:14

Mianolito Generał

napisał to nauczyciel, który chyba najlepiej z nas powinien zdawać sobie sprawę, jak nie odpowiedzialne mogą dzieci w wieku poniżej 16 roku, ile krzywdy mogą zrobić, jak bardzo są okrutne wobec rówieśników i wreszcie jak mogą być wrażliwe na krytykę i podatne na różne rodzaje autoagresji (np anoreksja) - generalnie po to są te wszystkie ograniczenia np. przed korzystaniem używek lub choćby PEGI żeby chronić ich dojrzewający umysł - i tak powinny być w Internecie ograniczenia wiekowe dla młodzieży także w Internecie i państwo powinno pomagać rodzicom właśnie takimi rygorami.

Komentarz: Mianolito

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl