Firma Tencent zapowiedziała sieciowy survival Light of Motiram. Patrząc po pierwszych materiałach widać, że nie mieli oporów przed kopiowaniem serii Horizon.
Z informacji, do jakich dotarł serwis Eurogamer wynika, że Light of Motiram trafi nie tylko na PC, ale także na Androida i iOS (gdzie wkrótce odbędą się beta testy). Co więcej, możliwe, że gra zostanie wydana na konsolach Sony, na co może wskazywać ogłoszenie na chińskich kanałach socialowych PlayStation.
Ujawniono też 16 minut gameplaya:
Żadna gra nie jest tworzona w próżni i każdy deweloper inspiruje się wcześniejszymi produkcjami. Rzadko budzi to jakiekolwiek zastrzeżenia, ale czasem kopiowanie cudzych rozwiązań jest tak bezczelne, że wywołuje wręcz rozbawienie. Tak jest właśnie w przypadku zapowiedzianej właśnie gry Light of Motiram.
Zostawmy jednak te podobieństwa wizualne na boku i przyjrzyjmy się rozgrywce. Tak jak w serii Horizon gracze będą mogli przejmować kontrolę nad robotami. Tutaj jednak autorzy wzbogacą to rozwiązaniami z Palworld i podobnych produkcji.
Mechaniczne bestie będą jak stworki z serii Pokemon – będziemy mogli je łapać i tresować, zwiększając ich zdolności. Każdy model posiadać ma unikalne cechy oraz własne drzewko rozwoju, pozwalające dopasować jego funkcje do naszych potrzeb. Nie zabraknie także budowania bazy oraz bitew z wielkimi bossami, które z kolei wydają się być inspirowane serią Monster Hunter. Możliwe będzie zarówno rywalizowanie z innymi graczami, jak i kooperacja.
Light of Motiram zmierza wyłącznie na PC. Gra będzie dostępna w serwisach Steam oraz Epic Games Store. Na razie autorzy nie są gotowi podać planowanej daty premiery.

Powolne Sony
Choć Light of Motiram, delikatnie mówiąc, nie grzeszy oryginalnością, to i tak może okazać się sporym sukcesem. Świat serii Horizon od zawsze wydawał się bowiem doskonałym uniwersum dla sieciowej gry survivalowej.
Tutaj niestety widać, jakim problemem jest powolność firmy Sony, typowa dla wielkich firm. Już w styczniu ubiegłego roku do sieci wyciekły materiały wideo z multiplayerowego spin-offa serii Horizon, który koncentruje się na budowaniu baz i rozgrywce survivalowej. Sama gra nie została jednak wciąż oficjalnie zapowiedziana i nie zdziwilibyśmy się, gdyby Light of Motiram ukazało się wcześniej.
Zwłaszcza w tym gatunku szybkość jest wszystkim. Standardem jest wypuszczanie survivalowych gier sieciowych wpierw we wczesnym dostępie i potem ich regularne rozbudowywanie, przy wprowadzaniu zmian sugerowanych przez graczy. Taka zwinność i zdolność adaptacji nie jest jednak czymś, co kojarzy się z wielkimi koncernami i należącymi do nich zespołami.
Light of Motiram tworzy studio Polaris Quest, będące częścią koncernu Tencent. Jeden z graczy zwrócił uwagę na fakt, że artwork z gry mocno przypomina ten ze skasowanego Avatar: Reckoning. Ten projekt również tworzyła firma Tencent, więc nie zdziwilibyśmy się, gdyby część elementów z tej porzuconej gry została potem wykorzystana w Light of Motiram.
2

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.