Firma analityczna SimilarWeb opublikowała zastawienie 15 najchętniej odwiedzanych serwisów internetowych w pierwszej połowie 2024 roku. Aż 11 z nich jest rodem ze Stanów Zjednoczonych.
Internet stanowi nieodłączną część współczesnego społeczeństwa. Być może jest to truizm, ale chociażby ostatnie zawirowania związane z globalną awarią systemów informatycznych pokazują, jak bardzo integralnym elementem naszego życia stała się sieć. Według szacunków, obecnie ponad 5,4 miliarda osób (czyli 67,1% całej populacji) codziennie przegląda swoje ulubione serwisy w poszukiwaniu informacji bądź rozrywki.
Lecz które strony cieszą się największą popularnością? Od lat różne firmy analityczne badają rynek, aby odpowiedzieć na to pytanie. Jedną z nich jest SimilarWeb. Ostatnio opublikowała ona listę 15 portali, które w okresie od stycznia do czerwca 2024 roku wygenerowały największy ruch. Oto, jak się ona prezentuje (via Visual Capitalist):
Domena | Udział w ruchu | Wizyty w miesiącu | Kraj | Tematyka |
google.com | 18.32% | 82 miliardy | USA | Wyszukiwarka |
youtube.com | 6.96% | 31 miliardów | USA | Wideo |
facebook.com | 3.41% | 15 miliardów | USA | Social Media |
instagram.com | 1.55% | 7 miliardów | USA | Social Media |
x.com | 0.87% | 6 miliardów | USA | Social Media |
baidu.com | 0.98% | 4 miliardy | Chiny | Wyszukiwarka |
wikipedia.org | 0.93% | 4 miliardy | USA | Encyklopedia |
yahoo.com | 0.75% | 3 miliardy | USA | Wiadomości i rozrywka |
yandex.ru | 0.70% | 3 miliardy | Rosja | Wyszukiwarka |
whatsapp.com | 0.67% | 3 miliardy | USA | Komunikator |
chatgpt.com | 0.62% | 3 miliardy | USA | Software (AI) |
reddit.com | 0.51% | 2 miliardy | USA | Social Media |
xvideos.com | 0.52% | 2 miliardy | Czechy | Treści dla dorosłych |
tiktok.com | 0.51% | 2 miliardy | Chiny | Social Media |
amazon.com | 0.49% | 2 miliardy | USA | E-commerce |
Jak zatem widać, na liście zdecydowanie dominują serwisy amerykańskie. Zajmują one aż 11 na 15 miejsc. Króluje rzecz jasna Google. Tę najpopularniejszą wyszukiwarkę internetową na świecie w pierwszej połowie 2024 roku odwiedzono średnio 82 miliarda razy miesięcznie, co stanowiło 18.32% ogólnego ruchu w Internecie. Ponadto według danych SimilarWeb, strona ta obsługuje 8,5 miliarda zapytań dziennie.
Na drugim miejscu znalazł się YouTube, czyli kolejny serwis należący do holdingu Alphabet, posiadającego także kontrolę nad Google. Jego w pierwszej połowie tego roku odwiedzano średnio 31 miliarda razy miesięcznie. Najniższy stopień podium zajął Facebook z 15 miliardami wizyt.
Oprócz portali amerykańskich znalazły się jeszcze dwie strony z Chin (Baidu oraz TikTok) i po jednej z Rosji (Yandex) oraz Czech (Xvideos). Warto zwrócić uwagę zwłaszcza na wynik TikToka, który bardzo wyraźnie przegrywa z YouTube, choć jeszcze niedawno wieszczono, że będzie to wielki pogromca amerykańskiego giganta.
W oczy rzucają się jeszcze dwie ciekawostki. Po pierwsze, na 11. miejscu uplasował się ChatGPT, co tylko pokazuje rosnące zainteresowanie zarówno dużych korporacji, jak i zwykłych ludzi sztuczną inteligencją. Po drugie natomiast, na 7. pozycji znalazła się Wikipedia, która jest jednocześnie jedyną niekomercyjną stroną spośród całej piętnastki. Jak widać, głód wiedzy wciąż wśród ludzi istnieje.
Więcej:Ponad 2000 zł za RAM z outletu. Ceny pamięci szaleją wszędzie na świecie

Autor: Miłosz Szubert
Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.