CD Projekt Red świętuje 20. urodziny; podziel się wspomnieniami

Studio CD Projekt Red obchodzi dziś dwudziestolecie swojego istnienia. Z tej okazji nasz rodzimy deweloper zachęca fanów do dzielenia się wspomnieniami związanymi z nim i jego grami.

Hubert Śledziewski

CD Projekt Red świętuje 20. urodziny; podziel się wspomnieniami.
CD Projekt Red świętuje 20. urodziny; podziel się wspomnieniami.

Dwadzieścia lat minęło jak jeden dzień – studio CD Projekt Red obchodzi dziś dwie dekady swojego istnienia. Zostało ono założone jako spółka zależna firmy CD Projekt w 2002 roku. Kilka miesięcy później – a dokładnie we wrześniu 2003 r. – rozpoczęły się prace nad pierwszym Wiedźminem.

Okazał się on na tyle dobrą grą, że zapewnił naszemu rodzimemu deweloperowi możliwość dalszego rozwoju i stworzenia dwóch udanych kontynuacji. Dziś – z siedmioma produkcjami na koncie – CD Projekt Red jest największym polskim studiem, znanym również zagranicznym graczom.

CD Projekt Red świętuje 20. urodziny; podziel się wspomnieniami - ilustracja #1
Źródło: Twitter / CD Projekt Red.

Z okazji tej okrągłej rocznicy „Redzi” przypomnieli pokrótce swoją historię – możecie zapoznać się z nią tutaj – a także zorganizowali swego rodzaju zabawę dla fanów. Polega ona na dzieleniu się wspomnieniami związanymi z deweloperem i jego grami.

Możecie wziąć w niej udział, przechodząc do strony podlinkowanej w poprzednim akapicie i zjeżdżając nieco w dół – aż zobaczycie tan oto komunikat z zasadami zabawy (pisownia oryginalna):

DOŁĄCZ DO ZABAWY

Dwudziesta rocznica, to znakomita okazja, by uhonorować naszą społeczność. Przebyliśmy wspólnie długą drogę i czas, podczas której zebraliśmy wiele cudownych wspomnień — czas je odkurzyć.

Z okazji naszych urodzin zachęcamy was do dołączenie do naszej urodzinowej galerii. Cyknęliście sobie selfie z naszą ekipą na targach, posiadacie epicką kolekcję gadżetów z Cyberpunka 2077, a może kilka lat temu zrobiliście zrzut ekranu z Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu, który do tej pory służy wam za tapetę? Śmiało, podzielcie się swoimi wspomnieniami — chcemy zobaczyć wszystko, co macie do zaprezentowania!

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 10 grudnia 2020

Informacje o Grze
8.2

GRYOnline

7.6

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

78

Hubert Śledziewski

Autor: Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2022-07-02
18:16

katai-iwa Legend

Firma, jak każda inna od gier, pamiętam szał, kiedy pierwszego wieśka wydali i te dyskusje w szkole, kto jaką drogę wybrał.

Komentarz: katai-iwa
2022-07-02
18:33

A.l.e.X Legend

A.l.e.X

Stworzyli 4 świetne gry i w każdą włożyli masę serca a to że przy okazji zakombinowali po polaczkowatemu przy premierze konsolowej Cyberpunka to już ich wewnętrzny problem. Moim zdaniem stracili bardzo, bardzo dużo (o czym wiedzą) i teraz właściwie każda kolejna gra czy dodatek musi być topowy bo inaczej zostaną kolejnym BioWare które przez lata dominowało.

Jeśli chodzi o konkurencyjne studia to absolutnie fenomenalne wejście zrobiło Tactical Adventures z Solastą która ma gigantyczne wsparcie i wspaniałą społeczność. Oczywiście stare BioWare z ich kultowymi pozycjami, ZA/UM z Disco Elysium, Warhorse z KingdomCome Deliverance i na koniec przede wszystkim Spider i Cyanide studio które tworzy gry z duszą. Czekam też z niecierpliwością na BG3 które będzie na 100% totalnym rpgiem, już teraz w EA zawstydza większość. Mam nadzieje że Obsidian wróci w końcu na właściwy tor bo po ostatnim PoE wypuściła przeciętniaki, to samo inXile które po Bards Tale IV stać na naprawdę dużo.

Komentarz: A.l.e.X
2022-07-02
19:12

GreedyDodger Konsul

GreedyDodger
😜

A gdzie to się podziała ta ich tęcza

Komentarz: GreedyDodger
2022-07-02
19:13

psyh0zzy Pretorianin

Śmiać mi się chce z tych wszystkich oszukanych i okradzionych xD Co najmniej jakby wam Kiciński osobiście przyszedł i wyjął te 200 zł z portfela, a przy okazji naszczał do gara z rosołem, który akurat gotował się na kuchence, zerżnął matkę i siostrę, nasrał na środku salonu i podtarł się waszym chomikiem xD Ile można tego biadolenia słuchać?! Nie podobał się Cyberpunk? No strasznie mi przykro. To już wiesz, żeby nie kupować gier w preorderze, bo ani CDPR pierwszy, ani ostatni wydymał swoich fanów bez poślizgu, wydając zbugowany produkt na premierę. Taka jest ta branża, taką ją uczyniliśmy (WOLNY RYNEK !@#$%^&!) i taki jest świat korporacji, a wraz z sukcesem Wiedźmina 3, a właściwie już nieco wcześniej CDPR zmieniło się z firmy złożonej z pasjonatów gier komputerowych, w korpo, którego nadrzędnym zadaniem jest zarabiać gruby hajs.
Co nie zmienia faktu, że seria Wiedźmin, a szczególnie 2 i 3, to gry rewelacyjne, obie dały mi długie godziny radości oraz powrót do klimatu materiału źródłowego, którego jestem psychofanem i którego próżno szukać chociażby w (ha tfu!) serialu Netflixa.
A Cyberpunk 2077 to również wspaniała gra! Nie pod każdym względem i zgadzam się z tym, że nie powinni go byli wypuścić w takim stanie, w jakim znajdował się na premierę na niektórych platformach. Co nie zmienia faktu, że ja, co wielokrotnie powtarzałem, miałem może z 5 drobnych bugów, typu zwiecha muzyki i słuchanie jednego riffu przez całego questa, spadający z nieba samochód oraz Oda, który po zebraniu ode mnie oklepu zawisnął w powietrzu. Nic co uniemożliwiłoby mi skończenie gry lub chociaż jednego zadania. A wszystkie techniczne bolączki wynagrodziła mi swoboda zabawy oraz historia i postaci. Wątek Peralezów, Rivera Warda, Aldecaldos, czy Eurodyne'a i reaktywacja Samuraia to są złote samorodki. Do tego sam Johny, charakter i humor z jakim napisana jest ta postać, świetne dialogi i relacja z V to jest majstersztyk! Z drugim podejściem do C2077 miałem poczekać na DLC, ale jakoś mnie ostatnio wzięło i właśnie bawię się na aktualnym patchu. I jest pięknie!

Dlatego wierzę, że ludzie z CDPR umieją wyciągać wnioski i nie pozwolą sobie na taką wtopę drugi raz. Nigdy już nie będą tą bandą nerdów z zajawką na zrobienie po prostu dobrej gry, ale wierzę, że można połączyć cele finansowe dużego przedsiębiorstwa notowanego na giełdzie, z wydawaniem jakościowych produktów. Porzucenie kłopotliwego Red Engine na rzecz UE5 też biorę za dobrą monetę. Dlatego życzę tej firmie po pierwsze tego, żeby godnie traktowała swoich pracowników, uniknęła crunchu przy kolejnych produkcjach, żeby DLC do CP2077 zamknęło pyski większości malkontentów oraz żeby W4 wywali wszystkich z kapci.

Komentarz: psyh0zzy
2022-07-04
13:05

Kost3kkkkkk Junior

Moze niech sie skupia na produkcji gier lepiej,zamiast organizacji gejowskich eventow,bo jakos na dobre im to ostatnio nie wychodzi.Chyba ze chca sie przebranzowic,droga wolna.

Komentarz: Kost3kkkkkk

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl