Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 sierpnia 2025, 15:18

Blizzard ukarał graczy za swój własny błąd. Społeczność WoW Classic nie kryje oburzenia: „To absurdalne, to wasza wina”

W wyniku błędu społeczność skupiona wokół dodatku World of Warcraft: Mists of Pandaria Classic przez krótki czas miała możliwość przedwczesnego przeprowadzenia rajdu na Krypty Mogu’Shan. Blizzard postanowił zawiesić wszystkich graczy, którzy to wykorzystali.

Źródło fot. Blizzard Entertainment.
i

Firma Blizzard Entertainment po raz kolejny znalazła się w ogniu krytyki ze strony własnych fanów. Z uwagi na błąd twórców użytkownicy dodatku World of Warcraft: Mists of Pandaria Classic przedwcześnie uzyskali dostęp do Krypt Mogu’Shan (Mogu’Shan Vaults), co wykorzystała niewielka grupa graczy. Blizzard potraktował to jako naruszenie zasad i... ukarał wszystkich uczestników rajdu.

[...] zidentyfikowaliśmy wszystkie konta, które uzyskały wcześniejszy dostęp i zabiły bossów, wszystkie zostały tymczasowo zawieszone. Zawieszenia są na tyle długie, by uniemożliwić tym graczom udział w pierwszych przejściach Krypt Mogu’Shan.

Poważnie podchodzimy do kwestii uczciwej gry. Uważamy, że w tym przypadku udostępnienie rajdu było wyraźnie niezamierzone, a osoby, które wykorzystują takie sytuacje, nie powinny odnieść z tego żadnych korzyści – brzmi komentarz menedżera społeczności o pseudonimie Kaivax udostępniony na forum Blizzarda.

Choć zawieszenie trwało tylko kilka godzin, jego uzasadnienie nie spotkało się z dobrym przyjęciem wśród społeczności. Większość użytkowników forum twierdzi, że kara była zbyt surowa (wręcz „absurdalna”), a wina za przedwcześnie przeprowadzony rajd leży po stronie twórców. Nawet osoby, których zdaniem wspomniani gracze nie powinni wykorzystywać błędów, uważają, iż Blizzard przesadził ze swoją reakcją. Warto nadmienić, iż po oficjalnym debiucie Krypt Mogu’Shan gildia Numen uporała się z rajdem w ciągu zaledwie 36 minut.

Mists of Pandaria Classic to dodatek do gry MMORPG World of Warcraft Classic, który zadebiutował 21 lipca tego roku.

Krzysztof Kałuziński

Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

więcej