Wtopa twórców Modern Warfare 2; bug działał jak „legalny” wallhack

Jako że Call of Duty: Modern Warfare 2 jest świeżą produkcją, gracze wciąż trafiają w niej na wiele mniejszych lub większych błędów. Jeden z nich pozwalał na śledzenie przeciwników przez ściany. Na szczęście twórcy szybko zareagowali.

Kamil Kleszyk

Wtopa twórców Modern Warfare 2; bug działał jak „legalny” wallhack, źródło grafiki: Activision Blizzard.
Wtopa twórców Modern Warfare 2; bug działał jak „legalny” wallhack Źródło: Activision Blizzard.

Najnowsza odsłona serii Call of DutyModern Warfare 2 – od momentu premiery spotyka się z wieloma pozytywnymi opiniami (np. na portalu Metacritic pecetowa wersja gry otrzymała od użytkowników ocenę 8,9/10). Dobry odbiór tytułu od Activision Blizzard nie oznacza jednak, że nie ma on żadnych błędów. Wręcz przeciwnie.

Jak to zwykle bywa w przypadku świeżych produkcji, są one podatne na wiele wad, przeoczonych podczas testów. Najnowszym tego przykładem w MW2 jest błąd, którego wielu graczy doświadczyło podczas sieciowej rozgrywki w różnych trybach rywalizacji.

Wspomniany mankament pozwalał na korzystanie z wallhacka, czyli oszustwa polegającego na widzeniu innych użytkowników przez ściany. Daje to graczom ogromną przewagę, bowiem zawsze wiedzą, gdzie ukrywa się przeciwnik.

Jak konkretnie przejawiała się owa usterka w MW2? Była związana z funkcją tzw. pingów, która jest zwykle używana do powiadamiania członków drużyny o określonych punktach orientacyjnych na mapie. Gdy gracz ginął i korzystał z tego systemu na ekranie śmierci do wskazania kompanom przeciwnika, umieszczony na nim znacznik nie znikał przez resztę meczu (via Eurogamer).

W efekcie wielu użytkowników zaczęło skarżyć się w sieci na niesprawiedliwą przewagę, jaką dysponują ich rywale. Poniżej możecie zobaczyć wideo prezentujące działanie owego quasi-wallhacka.

Ze względu na ogromny szum wśród społeczności deweloperzy z Infinity Ward zdecydowali się wyłączyć funkcję pingów do momentu, aż znajdą sposób na naprawienie gry. W momencie pisania tej wiadomości nie zostało wydane żadne oficjalne oświadczenie w tej sprawie, ale biorąc pod uwagę szybką reakcję twórców, możemy oczekiwać rychłego zażegnania problemu.

Call of Duty: Modern Warfare II

Call of Duty: Modern Warfare II

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 28 października 2022

Informacje o Grze
7.9

GRYOnline

6.2

Gracze

5.5

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

13

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2022-10-30
19:18

zanonimizowany558287 Senator

To jest zabawne. Klepią te CoDy non stop od lat, a potrafią takie głupoty zrobić, których nie powinno być. Coś jak Bethesda, która powinna znać swój silnik od podszewki po korzystaniu z niego od ponad dekady, a jednak walą takie babole, że aż wstyd.

Komentarz: zanonimizowany558287
2022-10-30
23:46

zanonimizowany1373230 Konsul

Przecież to standardowy błąd, który wraca co jakiś czas. Po prostu jak coś pogrzebią w kodzie nie tak, to ten błąd może się pojawić w patchu. Ten sam błąd był w 2019 i też jest tu.
To samo w Warzonie też sie pojawia podobny błąd. Bo dotyczy tej samej linijki kodu. Dlatego tego błędu nie było w poprzedniej grze.

Komentarz: zanonimizowany1373230
2022-10-31
00:03

GruboSkórny Centurion

artykul na 2000+ słow, a sam bug zniknął 2-3h od premiery xD

Komentarz: GruboSkórny
2022-10-31
01:57

anonpeak-YouTube Pretorianin

anonpeak-YouTube
😂

Nie wiem jak oni to naprawili jak przed chwilą miałem taką sytuację (a gra jest zaktualizowana), oczywiście że korzystałem, bo głupi by nie skorzystał

Komentarz: anonpeak-YouTube
2022-10-31
07:18

zwireqq Pretorianin

A do tego dodajcie, że nie można na PC wyłączyć crossplay I musicie sie meczyc z konsolowcami ktorzy mają aim assista który robi im hardlocka na głowy i sam kontroluje recoil.. wiec w sumie nie rozni sie duzo od aimbota

Komentarz: zwireqq

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl