Wtopa twórców Modern Warfare 2; bug działał jak „legalny” wallhack
Jako że Call of Duty: Modern Warfare 2 jest świeżą produkcją, gracze wciąż trafiają w niej na wiele mniejszych lub większych błędów. Jeden z nich pozwalał na śledzenie przeciwników przez ściany. Na szczęście twórcy szybko zareagowali.

Najnowsza odsłona serii Call of Duty – Modern Warfare 2 – od momentu premiery spotyka się z wieloma pozytywnymi opiniami (np. na portalu Metacritic pecetowa wersja gry otrzymała od użytkowników ocenę 8,9/10). Dobry odbiór tytułu od Activision Blizzard nie oznacza jednak, że nie ma on żadnych błędów. Wręcz przeciwnie.
Jak to zwykle bywa w przypadku świeżych produkcji, są one podatne na wiele wad, przeoczonych podczas testów. Najnowszym tego przykładem w MW2 jest błąd, którego wielu graczy doświadczyło podczas sieciowej rozgrywki w różnych trybach rywalizacji.
Wspomniany mankament pozwalał na korzystanie z wallhacka, czyli oszustwa polegającego na widzeniu innych użytkowników przez ściany. Daje to graczom ogromną przewagę, bowiem zawsze wiedzą, gdzie ukrywa się przeciwnik.
Jak konkretnie przejawiała się owa usterka w MW2? Była związana z funkcją tzw. pingów, która jest zwykle używana do powiadamiania członków drużyny o określonych punktach orientacyjnych na mapie. Gdy gracz ginął i korzystał z tego systemu na ekranie śmierci do wskazania kompanom przeciwnika, umieszczony na nim znacznik nie znikał przez resztę meczu (via Eurogamer).
W efekcie wielu użytkowników zaczęło skarżyć się w sieci na niesprawiedliwą przewagę, jaką dysponują ich rywale. Poniżej możecie zobaczyć wideo prezentujące działanie owego quasi-wallhacka.
Ze względu na ogromny szum wśród społeczności deweloperzy z Infinity Ward zdecydowali się wyłączyć funkcję pingów do momentu, aż znajdą sposób na naprawienie gry. W momencie pisania tej wiadomości nie zostało wydane żadne oficjalne oświadczenie w tej sprawie, ale biorąc pod uwagę szybką reakcję twórców, możemy oczekiwać rychłego zażegnania problemu.

Call of Duty: Modern Warfare II
Data wydania: 28 października 2022
GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
zanonimizowany558287 Senator
To jest zabawne. Klepią te CoDy non stop od lat, a potrafią takie głupoty zrobić, których nie powinno być. Coś jak Bethesda, która powinna znać swój silnik od podszewki po korzystaniu z niego od ponad dekady, a jednak walą takie babole, że aż wstyd.
zanonimizowany1373230 Konsul
Przecież to standardowy błąd, który wraca co jakiś czas. Po prostu jak coś pogrzebią w kodzie nie tak, to ten błąd może się pojawić w patchu. Ten sam błąd był w 2019 i też jest tu.
To samo w Warzonie też sie pojawia podobny błąd. Bo dotyczy tej samej linijki kodu. Dlatego tego błędu nie było w poprzedniej grze.
GruboSkórny Centurion
artykul na 2000+ słow, a sam bug zniknął 2-3h od premiery xD
anonpeak-YouTube Pretorianin

Nie wiem jak oni to naprawili jak przed chwilą miałem taką sytuację (a gra jest zaktualizowana), oczywiście że korzystałem, bo głupi by nie skorzystał
zwireqq Pretorianin
A do tego dodajcie, że nie można na PC wyłączyć crossplay I musicie sie meczyc z konsolowcami ktorzy mają aim assista który robi im hardlocka na głowy i sam kontroluje recoil.. wiec w sumie nie rozni sie duzo od aimbota