Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 marca 2020, 13:24

autor: Adrian Werner

Black Mesa - dziś premiera remake'u Half-Life

Dzisiaj po południu w serwisie Steam zadebiutuje pełna wersja gry Black Mesa, czyli remake’u klasycznego FPS-a Half-Life. Tym samym dobiegnie końca trwający niemal pięć lat okres wczesnego dostępu.

Black Mesa - dziś premiera remakeu Half-Life - ilustracja #1
Na premierę wersji 1.0 Black Mesa czekaliśmy bardzo długo.
Przyszłość Black Mesa:
  1. Dzisiaj po południu premiera pełnej wersji gry.
  2. Cena pozostanie na poziomie 71,99 zł, tak jak we wczesnym dostępie.
  3. Po premierze gra nadal będzie rozwijana.

Po prawie pięciu latach spędzonych we wczesnym dostępie dzisiaj zadebiutuje pełna wersja Black Mesa, czyli remake’a pierwszej części Half-Life. Produkcja dostępna jest tylko na PC i nie oferuje polskiej wersji językowej. Projekt można kupić na Steamie za 71,99 złotych.

Na premierę edycji 1.0 czekaliśmy długo. Projekt rozpoczął życie jako fanowska modyfikacja, której pierwsza wersja zadebiutowała w 2012 roku. Odpowiedzialny za produkcję zespół Crowbar Collective uzyskał od Valve zgodę na przeobrażenie moda w komercyjny tytuł, który trafił do sprzedaży w Steam Early Access w maju 2015 roku.

Black Mesa nie tylko ulepsza oprawę graficzną pierwowzoru, ale również mocno przerabia wiele jego elementów. Największe zmiany zaszły w sekcjach osadzonych w obcym świecie Xen, które są uznawane za najgorszą część Half-Life.

Pomimo bardzo długiego cyklu deweloperskiego twórcy nie zamierzają porzucać projektu. Obiecują, że po premierze będzie on dalej rozwijany i ulepszany.

Wczesna wersja Black Mesa spotkała się z ciepłym przyjęciem. Na Steamie aż 95% ocen użytkowników jest pozytywnych. Nie znamy oficjalnych wyników sprzedaży, ale według szacunków płatnej wersji serwisu SteamSpy produkcja znalazła ponad 1,7 mln nabywców.

  1. Black Mesa w serwisie Steam
  2. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej