Niniejsze kompendium wiedzy poświęcone jest grze Battlefield 1, czyli najnowszej odsłonie przebojowego cyklu pierwszoosobowych strzelanek studia DICE. Będzie ono uzupełnianie o najciekawsze informacje i materiały zarówno przed, jak i po premierze tego tytułu.
Aktualizacja #24 [4 maja 2018 r.]: Pod koniec kwietnia Studio DICE ogłosiło, że w czerwcu zakończy cykl comiesięcznego aktualizowania Battlefield 1. Nie znaczy to, że w przyszłości nie pojawią się już żadne patche, ale będą one najpewniej skromne i na pewno będą wydawane rzadziej.
Warto także wspomnieć, że firma Electronic Arts zorganizowała promocję, w ramach której DLC Battlefield 1: Nie Przejdą (ang. Battlefield 1: They Shall Not Pass) można zdobyć za darmo.Promocja pozostanie ważna do 14 maja. Co ważne, jeśli przed upływem terminu dodacie rozszerzenie do swojej biblioteki gier w serwisie Origin, PlayStation Store lub w usłudze Xbox Live, to pozostanie ono już tam na zawsze, nawet gdy oferta wygaśnie.
Aktualizacja #23 [5 kwietnia 2018 r.]: intensywny rozwój gry dobiegł już końca, ale uznaliśmy, że warto dodać do kompendium zapowiedź nowej zawartości.
Nie mamy co liczyć na nowe mapy, czy tryby, ale autorzy pracują nad mniejszymi dodatkami, obejmującymi głównie nowe warianty broni. W planach są takie zabawki jak Sjögren Inertial na nabój kulkowy, eksperymentalny pistolet maszynowy M1912/P16, Ribeyrolles 1918 z celownikiem optycznym, Ross MkIII piechoty, Arisaka patrolowa, karabin patrolowy Carcano, karabin patrolowy M1917, czy M1917 Enfield z tłumikiem.
Obecnie nie wiadomo, kiedy nowa zawartość zostanie dodana do gry, ale społeczność już testuje to uzbrojenie, więc nie powinniśmy czekać długo.
Aktualizacja #22 [6 marca 2018 r.]: zaktualizowaliśmy kompendium o informacje dotyczące wydanego właśnie ostatniego dodatku do Battlefield 1, czyli DLC Apokalipsa. (6.4).
Aktualizacja #21 [31 stycznia 2018 r.]: zaktualizowaliśmy kompendium z okazji wydania drugiej części dodatku Niespokojne wody (6.3).
Aktualizacja #20 [7 grudnia 2017 r.]: uzupełniliśmy kompendium o datę premiery dodatku Niespokojne wody (6.3), a do sekcji multimedia (9.) dodaliśmy teaser z tego rozszerzenia. Ponadto zamieściliśmy informacje o listopadowych aktualizacjach (7.).
Aktualizacja #19 [18 października 2017 r.]: uzupełniliśmy kompendium o informacje dotyczące trzeciego z dodatków, zatytułowanego Niespokojne wody (6.3)
Aktualizacja #18 [19 września 2017 r.]: dodaliśmy informacje o premierze dodatku W imię cara (6.2)
Aktualizacja #17 [19 czerwca 2017 r.]: dodaliśmy informacje oraz materiały wideo z dodatku W imię cara (6.2) oraz daty orientacyjne daty premiery kolejnych dwóch rozszerzeń (6.3 i 6.4)
Aktualizacja #16 [3 maja 2017 r.]: dodaliśmy informacje o wiosennej aktualizacji gry (7.).
Aktualizacja #15 [25 kwietnia 2017 r.]: uzupełniliśmy kompendium o przyszłe plany rozwoju gry (7.), w tym przejście na tryb comiesięcznych aktualizacji, opcję dzielenia się przepustką premium oraz nadchodzącą nocną mapę.
Aktualizacja #14 [7 marca 2017 r.]: dodaliśmy informacje na daty premiery pierwszego z dodatków (6.1.) oraz pierwsze skromne konkrety na temat pozostałych zaplanowanych DLC (6.2.-6.4.). Natomiast sekcja multimedia (9.) wzbogaciła się o zwiastun rozszerzenia Nie przejdą.
Aktualizacja #13 [17 lutego 2017 r.]: rozszerzyliśmy kompendium o informacje dotyczącej zimowej aktualizacji. (7.).
Aktualizacja #12 [28 stycznia 2017 r.]: rozszerzyliśmy kompendium o dodatkowe informacje o rozszerzeniu Nie Przejdą (6.1.).
Aktualizacja #11 [22 grudnia 2016 r.]: rozszerzyliśmy kompendium o pierwsze informacje na temat dodatku Nie Przejdą (6.1.) oraz nowego trybu niestandardowego „Przesyłka na ślepo” (7.).
Aktualizacja #10 [15 grudnia 2016 r.]: uzupełniliśmy kompendium o informacje odnośnie nowej aktualizacji (7.), która wprowadziła m.in. tryb obserwatora, nowe gry niestandardowe oraz mapę Upadek Kolosa. Ponadto zwiastun tego poziomu dodany został do sekcji multimedia (9.)
Aktualizacja #9 [4 grudnia 2016 r.]: uzupełniliśmy kompendium o konkrety dotyczące darmowej mapy Upadek Kolosa, która ma się ukazać w grudniu (7.). Ponadto w sekcji Informacje ogólne (1.) pojawiło się stwierdzenie szefów Electronic Arts, według których na kolejną odsłonę serii Battlefield poczekamy kilka lat.
Aktualizacja #8 [21 października 2016 r.]: uzupełniliśmy kompendium o informacje dotyczące premiery gry, wersji trial (1.1.) oraz wynajmowania serwerów (5.2.)
Aktualizacja #7 [9 października 2016 r.]: uzupełniliśmy kompendium o informacje dotyczące kampanii fabularnej (3.) oraz pierwsze konkrety odnośnie trybu obserwatora (4.9.). Ponadto dodaliśmy nowy zwiastun do sekcji video (8.).
Aktualizacja #6 [23 września 2016 r.]: uzupełniliśmy kompendium o informacje dotyczące zakończonych beta testów i ich popularności (1.) i wymagań sprzętowych wersji pecetowej (5.1.). Ponadto dodaliśmy pełną listę map (4.4.) i trybów rozgrywki (4.5.)
Aktualizacja #5 [26 sierpnia 2016 r.]: uzupełniliśmy kompendium o informacje z gamescomu dotyczące klas elitarnych (4.3.1.), , trybu Szturm (4.5) i koni (4.6) oraz pierwsze konkrety odnośnie planowanych dodatków DLC (6.)
Aktualizacja #4 [7 sierpnia 2016 r.]: uzupełniliśmy kompendium o informacje dotyczące polskiego dubbingu (1.1) oraz dodaliśmy filmik prezentujący uzbrojenie w grze (8.)
Aktualizacja #3 [13 lipca 2016 r.]: uzupełniliśmy kompendium o informacje dotyczące klas (4.3.), map (4.4.) oraz trybów rozgrywki (4.5.)
Aktualizacja #2 [19 czerwca 2016 r.]: dodaliśmy informacje oraz materiały uzyskane w trakcie targów E3 2016. Wśród nich znalazł się nowy zwiastun oraz trwające prawie godzinę zapisy rozgrywki z trybu multiplayer. Jeśli chodzi o świeże konkrety, to objęły one zapowiedź otwartej bety (1.) oraz informacje o systemie dynamicznej pogody (4.1), grywalnych nacjach (4.2) dostępnych pojazdach i samolotach (4.4), oraz jednym z pierwszych planowanych dodatków (7.).
Aktualizacja #1 [8 czerwca 2016 r.]: dodaliśmy informacje dotyczące sposobu funkcjonowania uzbrojenia w grze oraz krótki teaser video mający zaostrzyć apetyty graczy przez E3.

Battlefield 1 to najnowsza odsłona jednego z najpopularniejszych cykli FPS-ów. Za jej produkcję odpowiada studio DICE, czyli zespół, który opracował wszystkie wcześniejsze odsłony cyklu za wyjątkiem Battlefield Hardline.
Pod koniec sierpnia ruszyła otwarta beta gry, która dobiegła końca 8 września. W ciągu tych kilku dni w testach udział wzięło 13 mln osób. Gra trafiła do sprzedaży 21 października 2016 roku, w wersjach na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4.
30 listopada, podczas omawiania wyników finansowych firmy Electronic Arts jej przedstawiciel stwierdził, że na następną odsłonę Battlefielda poczekamy kilka lat. W przyszłym roku dostaniemy jedynie dodatki do Battlefield 1.
Zgodnie z tradycjami, Battlefield 1 otrzymało pełną polską wersję językową, w której opracowaniu brali udział tacy aktorzy jak Aleksandra Szwed, Jarosław Boberek, Mirosław Zbrojewicz czy Paweł Małaszyński; Co ciekawe, tym razem rodzimy oddział firmy Electronic Arts nie ograniczył się tylko do profesjonalnych aktorów. Zamiast tego podczas zabawy w trybie multiplayer możemy usłyszeć głosy popularnych youtuberów - Rocka, Roja i Izaka. W sekcji multimedia (8.) tego kompendium znajdziecie filmiku ukazujący kulisy tych nagrań. Wydawca udostępnił także kilka przykładowych nagrań w nieobrobionej wersji.
Warto dodać, że pecetowe egzemplarze gry dostępne na rodzimym rynku pozwalają wybrać jedynie między polską i rosyjską lokalizacją.
Subskrybenci usług EA Access na Xboksie One oraz Origin Access na komputerach osobistych mogą pobrać Battlefielda 1 w wersji próbnej. Pozwala na 10 godzin zabawy w tryb multiplayer lub kampanię.
W przypadku kampanii dostępne są dwie misje. Z kolei multiplayer oferuje pięć map (St. Quentin Scar, Amiens, Sinai Desert, Fao Fortress i Suez) i cztery warianty rozgrywki (Conquest, Rush, Operations i Domination).
Dla użytkowników PlayStation 4 nie przewidziano triala.
Gra jest pierwszą odsłoną cyklu, która osadzona jest w realiach I wojny światowej. Autorzy dokładnie przestudiowali ten konflikt i zaoferowali dużą różnorodność lokacji. Poza dobrze znanymi frontami europejskimi możemy także wziąć udział m.in. w bitwach na arabskich pustyniach.
Twórcy podeszli do tej tematyki w sposób realistyczny. W rezultacie w grze nie pojawiają się żadne elementy, których nie znajdziemy w podręcznikach historii.

Kampania zaprezentowana został w formie antologii, składającej się z kilku odrębnych wojennych opowieści, z których każda ma innego bohatera o odmiennym pochodzeniu i umiejętnościach. Gra pozwala wziąć udział w wielu dużych bitwach, ale sama fabuła koncentruje się na osobistych przeżyciach postaci, a nie na słynnych wydarzeniach historycznych. Fabuły nie śledzimy jedynie z oczu bohaterów i pojawiają się też klasyczne scenki przerywnikowe.
Jedna z tych opowieści z kampanii zatytułowana została Błoto i krew. Koncentruje się ona na załodze brytyjskiego czołgu Mark V. Wcielamy się w młodego żołnierza imieniem Danny Edwards, który dołącza do grupy jako kierowca. Wcześniej był szoferem i jego umiejętności kontrolowania maszyn pancernych pozostawiają wiele do życzenia. Fabuła opowiada o jego próbach nadrobienia zaległości i zdobycia zaufania towarzyszy broni.

Pomimo nacisku na fabułę tryb dla pojedynczego gracza ma dużo wspólnego z rozgrywkami multiplayer. Mapy są większe i bardziej otwarte niż w poprzednich odsłonach, a podczas zabawy często przychodzi nam korzystać z pojazdów i samolotów. W jednej z misji pojawia się etap, w którym podróżując pieszo czyścimy drogę czołgowi przedzierającemu się przez spowitą mgłą mapę. Nieprzyjacielską broń przeciwpancerną zniszczymy tutaj ładunkami wybuchowymi, ale równie dobrze sprawdza się podejście skradankowe i eliminowanie wyłącznie wrogich załóg. Po dotarciu do bazy z działami polowymi możemy je wysadzić lub przejąć nad nimi kontrolę.
Podczas kampanii spotykamy też kilka słynnych postaci historycznych. W jednej z opowieści wcielamy się w arabską rebeliantkę, której przełożonym jest sam Lawrence z Arabii. W pewnym momencie otrzymuje ona misję przeprowadzenia rekonesansu bazy wroga i wywabienia z ukrycia pancernego pociągu należącego do Imperium Osmańskiego. Tutaj również możliwe jest podejście skradankowe, jak i postawienie na otwarte konfrontacje.
Wszystko to w sumie bardziej przypomina to, co oferowały kampanie w Battlefield: Bad Company i Battlefield: Bad Company 2, niż te z Battlefield 3 oraz Battlefield 4.
Sercem gry jest tryb multiplayer, który stanowić rozwinięcie pomysłów z poprzednich części. Wieloosobowe potyczki toczymy więc na dużych mapach, a podczas zabawy kluczową rolę odgrywają pojazdy, samoloty i okręty morskie. W sieciowych bitwach może zmierzyć się maksymalnie 64 graczy jednocześnie. Tradycyjnie nacisk położony został na zabawę drużynową. Samotne wilki mogą się dobrze bawić, ale współpraca z innymi graczami jest znacznie bardziej satysfakcjonująca. Pomaga w tym tzw. persistent squad system, czyli system stałych oddziałów, pozwalający nam na łączenie się w drużyny, które przenoszone są pomiędzy kolejnymi bitwami oraz serwerami.

Nowe realia przyniosły jednak również sporo zmian. Starcia są bardziej brutalne i osobiste. Większą rolę odgrywa walka na krótkie dystanse. Gracze mogą np. przeprowadzać szarże z bagnetami, ale jest to zdolność specjalna i po jej wykorzystaniu zmuszeni jesteśmy chwilę odczekać aż się zregeneruje. Pojawiają się także ataki gazami bojowymi. Chronią przed nimi maski gazowe, które jednak mocno ograniczają pole widzenia oraz wpływają na to, w jaki sposób nasza postać rejestruje docierające do niej dźwięki.
Ponadto autorzy zadbali o większą interaktywność pola bitewnego, co głównie przekłada się na lepszy system zniszczeń oraz większy wpływ terenu i zmian w nim na rozgrywkę. O różnorodność wrażeń dba także system dynamicznej pogody, drastycznie zmieniający warunki walki na polu bitwy. Na poczynania naszej drużyny wpływa np. gęsty deszcz i mgła lub upalne słońce.
W podstawowej wersji gry w trybie multiplayer dostępnych jest sześć krajów – Wielka Brytania, Cesarstwo Niemieckie, Austro-Węgry, Włochy, Imperium Osmańskie oraz Stany Zjednoczone. Zabrakło więc żołnierzy francuskich oraz tych z Imperium Rosyjskiego. Wiemy już jednak, że pierwsza z tych brakujących armii dodana zostanie w rozszerzeniu DLC i na pewno na niej się nie skończy.
Gracze mogą wybierać między standardowymi kilkoma klasami:
Dodatkowo pojawiają się tzw. Klasy Elitarne, które sieją zniszczenie i chaos na polu bitewnym. Ich sposób działania przypomina bohaterów w Star Wars: Battlefront. Gracze mogą więc znaleźć na mapie specjalne przedmioty, które pozwalają im pokierować Klasą Elitarną. W grze umieszczono trzy rodzaje:

Battlefield 1 oferuje duże mapy, których skala dorównuje tym znanym z pierwszych odsłon marki. Ponadto poziomy są mocno różnorodne. Celem autorów było pokazanie wielu lokacji, których ludzie nie kojarzą jako pól bitewnych z I wojny światowej. Jedna z map osadzona jest np. w środku lasu, przez który przejeżdżają pociągi. Inna odtwarza lądowanie na plaży pełnej wrogich pozycji obronnych, w stylu znanym z operacji D-Day z II wojny światowej.
Pełna lista map prezentuje się następująco:
Autorzy przygotowali sześć trybów rozgrywki

Poza walkami piechoty Battlefield 1 pozwala także pokierować m.in. różnorodnymi samolotami (zarówno myśliwcami, jak i bombowcami), wieloma typami czołgów oraz okrętami morskimi. Wszystkie te jednostki mocno różnią się między sobą, nawet w obrębie danego typu, więc umiejętności kontrolowania np. lekkiego czołgu nie wystarczą do sprawnego pokierowania ciężkim modelem.
Piloci mogą toczyć pojedynki z innymi samolotami, atakować żołnierzy piechoty i zrzucać bomby na cele. Niektóre dwupłatowce wymagają do pełnej obsługi dwóch graczy, z których jeden kieruje lotem, a drugi ostrzałem. Pojawiają się także maszyny z dwoma silnikami śmigłowymi, znacznie większe niż modele, które widzieliśmy w zwiastunie. Możemy również kontrolować sterowce.
Gracze mogą pokierować także okrętami morskimi, a ostrzał z ich potężnych dział jest w stanie zniszczyć elementy lądowych części map. Ponadto wśród czołgów pojawiły się tak duże modele, że możliwe jest zmieszczenie do ich środka całego oddziału żołnierzy.
Pojawia się także opcja jazdy konnej. Wierzchowce możemy zdobyć na dwa sposoby — wybierając klasę kawalerzysty, lub poprzez przejęcie bezpańskiego rumaka znajdującego się już na polu bitwy. Osoba dosiadająca konia może oczywiście walczyć wierzchem, zarówno przy pomocy broni białej, jak i karabinów średniego zasięgu. Nie zabrakło także tratowania przeciwników, a. sakwy przytroczone do siodła umożliwią dzielenie się dodatkowymi zapasami amunicji i bandaży. Warto wspomnieć, że zwierzęta same starają się unikać wszelkich przeszkód, pozwalając nam tym samym na skoncentrowanie się na walce.
Najpotężniejsze typy jednostek określane są mianem behemotów, wśród których znajdziemy m.in. sterowce, pociągi pancerne oraz pancerniki. Dostanie się za nich stery wymaga odrobiny szczęścia, ale za to potrafią one siać kompletne spustoszenie na mapach, z łatwością zrównując z ziemią większość struktur.
W Battlefield 1 bronie zostały podzielone na sześć klas:
Do tego dochodzi spory wybór broni białej. Uzbrojenie jest bardziej specjalistyczne niż w poprzednich odsłonach i gracze mogą nauczyć się mocnych oraz słabych stron każdego modelu. Zgodnie z realiami, ograniczone zostały opcje modyfikowania uzbrojenia. Zamiast setek części każdy typ broni dostaje trzy przygotowane przez autorów wersje. Poza nimi gracze otrzymują opcję zmieniania skórek, wybrania elementów pomagające w celowaniu oraz montowania bagnetów.
Aby zapewnić odpowiedni realizm ograniczono także zasięg karabinów snajperskich, przez co korzystający z nich gracze zmuszeni zostają do przemieszczania się bliżej wrogów. Ponadto autorzy zwiększyli prędkość lotu pocisków, co w połączeniu z oddziałującymi na nie siłami grawitacji czyni wymiany ognia ciekawszymi. Twórcy zadbali także o dużą w pozostałych typów uzbrojenia. Przykładowo, poza standardowymi granatami odłamkowymi dostępne będą także gazowe i zapalające.

W porównaniu z poprzednimi odsłonami Battlefield 1 oferuje mocno ulepszony tryb obserwatora. Po raz pierwszy w historii serii dostępny jest on nie tylko dla pecetowców, ale również dla graczy konsolowych, którzy wreszcie mogą nagrywać własne filmiki i robić zrzuty z ekranu.
Podczas korzystania z tego trybu dołączamy do gry jako obserwator, a potem możemy śledzić pojedynczych żołnierzy i pojazdy, posługując się kamerą reżysera. Jest ona powiązana z ruchem wybranego gracza, ale otrzymujemy pełną kontrolę nad jej położeniem. Do tego na mapie rozmieszczamy wiele tzw. kamer swobodnych, dowolnie dobierając ich ustawienia. Gracze mogą również zmienić ustawienia pola widzenia (FOV) i głębi pola (DOF), a nagrania dodatkowo urozmaica możliwość korzystania z różnych filtrów.
Battlefield 1 powstało na najnowszej wersji silnika Frostbite. Fanów powinna ucieszyć wiadomość, że gra posiada przeglądarkę serwerów.
Autorzy przewidzieli wynajmowanie serwerów. W ramach tej usługi wybieramy ich nazwy, mapy i tryby, ustawimy rozgrywkę itd. Krótko pisząc, dopasujemy zabawę do własnych preferencji. Funkcja ta była dostępna w przeszłości, ale tym razem odpowiadać za nią będzie wydawca produkcji, a nie zewnętrzne podmioty.
Wynajmowanie serwerów ruszyło w listopadzie i jest płatne. Na PC za 180 dni zapłacimy 149,99 dolarów, a na konsolach 99,99 dolarów.
Gra ma być oczywiście intensywnie wspierana płatnymi i darmowymi dodatkami. Do tej drugiej kategorii należeć będą cztery duże rozszerzenia, które zaoferują nowe mapy (po cztery w każdym DLC), armie (najpierw francuska, a w późniejszym czasie Imperium Rosyjskie), operacje, tryby rozgrywki, dodatkowe klasy elitarne, broń (dwadzieścia egzemplarzy), pojazdy i kilka nieujawnionych jeszcze atrakcji.
Już obecnie można kupić przepustkę sezonową w usłudze Origin, którą wyceniono na 179,99 złotych. Dodatkowo, posiadacze przepustki co miesiąc mają otrzymywać pakiety bojowe, zawierające skórki dla broni. Łącznie ukaże się czternaście tego typu zestawów. Ponadto otrzymają każdy dodatek dwa tygodnie przed oficjalną premierą.

Pierwszy z czterech płatnych dodatków zatytułowany został Nie Przejdą (ang. They Shall Not Pass). Posiadacze przepustek sezonowych otrzymali go 14 marca, a reszta graczy musiała dwa tygodnie dłużej, czyli 28 marca. Rozszerzenie wymaga podstawowej wersji gry i wzbogaca ją o nowe uzbrojenie oraz dodatkową grywalną frakcję w postaci armii francuskiej.
Największa atrakcją są jednak cztery nowe mapy:
Battlefield 1: Nie Przejdą oferuje również nowy tryb gry o nazwie Linia frontu, stanowiący hybrydę dwóch istniejących wariantów rozgrywki – Podboju i Szturmu. Obie strony konfliktu toczą w nim walkę o powiązane ze sobą punkty na linii frontu. Drużyny rywalizują o kontrolę nad pojedynczym celem. Po jego zdobyciu gra nakazuje im zdobycie kolejnego. Po opanowaniu sztabu głównego i wszystkich punktów rozpoczyna się etap, w którym zespoły atakują telegrafy lub postarają się je obronić przed przeciwnikami.
Inną nowością jest wprowadzenie elitarnej klasy Czyściciela okopów, który specjalizuje się w walce wręcz oraz w używaniu granatów. Korzystając ze specjalnej pałki oraz arsenału ładunków wybuchowych sieje on zniszczenie w szeregach wrogów. W trakcie rozgrywki mamy również okazję pokierować także nowym behemotem w postaci superciężkiego czołgu Char 2C. Twórcy udostępnili również działo samobieżne St. Chamond, a także haubicę oblężniczą, którą mogą obsługiwać żołnierze polowi.

Drugie DLC, czyli W imię cara trafiło 5 września 2017 roku do rąk posiadaczy przepustek premium, a 19 września do zabawy dołączyli pozostali gracze.
Dodatek pozwala dołączyć do armii rosyjskiej i przenieś się na największy front Wielkiej Wojny. Ponadto po raz pierwszy w historii cyklu w multiplayerze pojawiły się grywalne postacie kobiece.
Rozszerzenie oferuje sześć nowych map:
Rozszerzenie wprowadziło także 11 rosyjskich modeli broni palnej, między innymi Mosin-Nagant M91, nowe typy broni do walki wręcz oraz rosyjski granat model 1912. Dodano też potężny bombowiec Ilja Muromiec, mocno uzbrojony samochód pancerny Garford-Putiłow oraz okręt desantowy Y-Lighter. Ponadto obronę pozycji ułatwia nowa broń stacjonarna w postaci baterii dział nabrzeżnych.
W imię cara oferuje również nowy tryb rozgrywany nazwany „Zrzut zaopatrzenia”. W nim toczymy szybkie potyczki na froncie wschodnim, podczas gdy samoloty zrzucają sprzęt potrzebny do pokonania wrogów. Nie zabrakło również dwóch nowych operacji zatytułowanych „Ofensywa Brusiłowa” oraz „Czerwony przypływ”.

Trzeci dodatek otrzymał tytuł Niespokojne wody (ang. Turning Tides) i zadebiutował grudniu 2017 r. Wdrażanie oferowanych przez DLC nowości tradycyjnie było rozłożone w czasie na kilka tygodni.
Rozszerzenie oferuje cztery nowe mapy
Dodatek wprowadza też nową klasę elitarną w postaci Infiltratora, który dysponuje nie tylko permanentnym sprintem w trakcie wzywania wsparcia artylerii, lecz także potrafi ukrywać się na widoku oraz ustawiać punkty odrodzenia dla poległych sprzymierzeńców.
Ponadto dzięki dodatkowi gracze mogą zrobić użytek z trzech nowych rodzajów broni białej oraz sześciu rodzajów broni palnej – te ostatnie obejmują pistolet automatyczny M1912/P.16 i karabiny Carcano M91 oraz Farquhar-Hill. Rozszerzenie wprowadza również nowe pojazdy - powietrzny klasy C i czteroosobowy Niszczyciel klasy L, a także kolejną frakcję, jaką są brytyjscy Royal Marines.
Listę nowości zamyka dodanie trybu „Podbój i najazd”, w którym atakujący i obrońcy zmagają się o kluczowe punkty, kontrolowane na początku meczu tylko przez drużynę broniącą.

Ostatni dodatek, zatytułowany Apokalipsa ukazał się w marciu 2018 r. DLC koncentruje się na najkrwawszych bitwach I wojny światowej, pozwalając nam siać śmierć i zniszczenie za pomocą potężnego uzbrojenia powstałego wskutek desperacji i chęci przełamania impasu.
Tradycyjnie główną atrakcją są nowe mapy, których tym razem jest pięć. Trzy z nich top dodatkowe poziomy do starć lądowych:
Dodatek wprowadza również nowy tryb rozgrywki czyli Powietrzny szturm, koncentrowany n starciach w powietrzu. Towarzyszą mu dwie mapy:
Ponadto rozszerzenie wprowadza nowe pojazdy, sześć rodzajów broni i gadżety. Dzięki temu w starciach możemy wykorzystać między innymi pistolet maszynowy Chauchat-Ribeyrolles, z kolei wcielając się w szturmowca możemy zrobić użytek z działa przeciwlotniczego, udzielając wsparcia asom przestworzy.
Poza płatnymi dodatkami gra jest rozwijana także poprzez darmowe aktualizacje i zmiany. W listopadzie dodano serwery hardcore, pozwalające na wyłączenie wielu ułatwień, takich jak mini mapa, znak celowniczy czy funkcja dostrzegania wrogów. Da się także aktywować bratobójczy ogień, dzięki czemu podczas starcia przez nieostrożność można zabić członków własnego zespołu. Wśród opcji znajdziemy też zwiększenie obrażenia pocisków. Inną listopadową nowością okazało się dodanie tzw. gier niestandardowych, w ramach których ustawienia rozgrywki mogą zostać zmodyfikowane, tworząc świeże wyzwania. Przykładowo „Mgła wojny” znacznie ograniczy zasięg widzenia i wyłączy minimapę oraz imiona graczy wyświetlane nad ich głowami. W innych grach niestandardowych dostępne są tylko wybrane klasy lub uzbrojenie. Zmiany tego typu mogą wprowadzić również sami gracze na wynajmowanych przez siebie serwerach.
Grudniowa aktualizacja przyniosła darmową mapę nazwaną Upadek Kolosa. Od 13 grudnia mogą w nią grać posiadacze przepustki sezonowej oraz osoby, które zamówiły grę w przedsprzedaży. Reszta społeczności dołączy do walk 20 grudnia. Poziom pozwala o wziąć udział w bitwie rzeką Selle, chłodną jesienią 1918 roku. Podczas zabawy walka będzie przenosiła z okopów na otwarty teren, którego punktem centralnym jest wrak sterowca. Starcia rozgrywane też będą wzdłuż brzegów rzeki, obok linii kolejowej Cateu–Wassigny, po której poruszać się ma się pociąg pancerny. Dodatkową atrakcją jest możliwość wypróbowania kuszy z garłaczem, czyli nowego gadżetu dla klasy wsparcia,
Aktywowano wreszcie także zapowiadany trybu obserwatora, umożliwiającego wcielenie się w widza bez uczestnictwa w potyczce. Walkę można obserwować z widoku FPP i TPP, z lotu ptaka, albo za pomocą własnoręcznie kierowanego obiektywu. Udostępniono też parę filtrów i pomocy dla osób chcących kręcić w tym trybie filmy.
Ponadto do gier niestandardowych dodano nowy wariant nazwany „Wersje Standardowe Karabinów”. Jego aktywacja powoduje, że wszystkie klasy mogą korzystać jedynie z podstawowego karabinu danej frakcji (przykładowo SMLE MK III dla Wielkiej Brytanii). To rozwiązanie dla fanów realizmu, gdyż podczas pierwszej osoby zwykli piechurzy nie mieli najczęściej dostępu do wysoce wyspecjalizowanego arsenału np. z precyzyjną lunetą i większym magazynkiem.
Inną grudniową nowością okazało się „W polu widzenia”, czyli oficjalna gra niestandardowa prowadzona w trybie Szturmu na mapie Suez. Jedynymi dostępnymi w niej klasami są medyk i zwiadowca (te postacie zadają tutaj dwukrotnie większe obrażenia niż zazwyczaj), a w starciach nie biorą udział pojazdy lądowe ani latające
Zaraz przed świętami aktywowano nowy tryb niestandardowy nazwany „Przesyłka na ślepo”, będącym zmodyfikowaną wersją Gołębi wojennych, bez mini-mapy oraz z ekwipunkiem ograniczonym do broni osobistej i ładunków wybuchowych.
W połowie lutego 2017 roku gra otrzymała kolejną dużą aktualizację. Powróciły znane z poprzednich części baretki, które otrzymujemy za określone osiągnięcia. W odróżnieniu od medali, wstęgi nie są wybierane przed rozpoczęciem rozgrywki – gracze mogą uzyskać wszystkie z dwudziestu wyróżnień w dowolnym momencie. Ponadto można je zdobyć wielokrotnie. Za każdym razem otrzymując trzysta punktów doświadczenia.
Mocno zwiększono również maksymalną rangę klasy, dodając następne czterdzieści poziomów do dotychczasowych dziesięciu. Umożliwiają one zdobycie nieśmiertelników oraz ikon klas, te ostatnie w wariantach brązowym (od 20. poziomu), srebrnym (za rangę 30.), złotym (na 40.) oraz platynowym (na 50.). Inną atrakcją jest pojawienie się ośmiu (na razie, w przyszłości dodane zostaną nowe) elitarnych kodeksów. Ich zdobycie wymaga dobicia do pięciuset zabójstw daną bronią, przy czym gra nie uwzględnia punktów zdobytych przed aktualizacją. W nagrodę gracze otrzymają 25 tysięcy punktów doświadczenia.
Aktualizacja poprawiła również kod sieciowy i umożliwiła graczom głosowanie na mapy po zakończeniu rozgrywki na wybranych serwerach oficjalnych i wynajmowanych. Te ostatnie doczekały się kilku znaczących nowości – ich administratorzy otrzymali interfejs banowania i wyrzucania uczestników, jak również priorytet w dołączaniu do własnego serwera. Mogą teraz również wyłączyć behemoty.
Nie obyło się też bez zmian zbalansowania rozgrywki. Zmniejszono czas działania granatów gazowych z 22 do 15 sekund, zmodyfikowano mechanikę przygwożdżenia (od teraz kara za przykrycie ogniem nie będzie aktywowała się od razu po ostrzelaniu nas przez przeciwnika) oraz ograniczono zasięg i moc szabli kawaleryjskiej. Z kolei klasy elitarne nie otrzymują już dodatkowych granatów po wejściu do gry, a ich regeneracja zdrowia została poprawiona.

Pod koniec kwietnia ukazała się tzw. wiosenna aktualizacja. Wprowadziła ona do gry wyczekiwaną funkcję tworzenia wirtualnych plutonów, co pozwala graczom połączyć siły ze znajomymi i wspólnie zdobywać zwycięstwa oraz osiągać cele jako pojedyncza jednostka wojskowa. Proces jest prosty – musimy tylko podać nazwę, tag i opcjonalny opis oraz wybrać emblemat. Dostęp do grupy może być otwarty dla każdego lub też wymagać wcześniejszej akceptacji członków posiadających odpowiednie uprawnienia.
W plutonie może się znaleźć maksymalnie stu graczy. Podzieleni są oni według stopni wojskowych. Najwyższym z nich jest oczywiście Generał, czyli dowódca z krwi i kości. Zostaje nim osoba zakładająca pluton, ale może przekazać pozycję innej osobie. Kolejne stopnie to Pułkownik, Porucznik i Szeregowy. Zasada jest prosta – im niższa ranga, tym węższy wachlarz dostępnych opcji związanych z zarządzaniem grupą.
Wiosenna aktualizacja wprowadziła również kilka innych nowości. Medycy mogą teraz sygnalizować konającemu graczowi, że zamierzają mu pomóc, tak aby ten nie zdecydował się na przedwczesną śmierć. Oprócz tego otrzymaliśmy do dyspozycji opcje związane z zarządzaniem serwerami - administratorzy mogą dodawać innych graczy do listy administratorów. Nic nie stoi też na przeszkodzie, by obniżyć wymagania graczy na serwerze po zakończeniu odliczania (z dwudziestu do sześciu). Ponadto twórcy dodali możliwość zakładania serwerów chronionych hasłem.
Patch dodał też nowe typy broni (w liczbie czterech), dziewiętnaście nowych baretek i pięć nieśmiertelników.
Majowa aktualizacja skoncentrowała się na generalnym ulepszaniu gry. Łatka wprowadziła. szereg zmian w wyważeniu rozgrywki (liczne poprawki pojazdów i samolotów, osłabienie szarży z bagnetem etc.), usprawniła kod sieciowy, zmodernizowała łączenie graczy z serwerami w trybie Operacji, a także zbalansowała tryb Podboju. Szczegółową rozpiskę nowości znajdziecie tutaj.
Ponadto przywrócono promocję umożliwiającą granie na mapach z dodatków razem ze znajomymi, którzy nabyli przepustkę Premium.

Z kolei w czerwcu w otrzymaliśmy mapę o nazwie Wieczory w Nivelle (Nivelle Nights). Przenosi ona graczy do roku 1917, gdzie mogą wziąć udział w krwawej Bitwie pod Aisne. Jest to pierwszy nocny poziom, jaki został wydany w Battlefield 1.
Mapa udostępniona została w ramach przepustki sezonowej oraz dla posiadaczy dodatku Nie Przejdą.

W lipcu studio DICE wypuściło kolejne pole bitwy dla gry Battlefield 1 o nazwie Prise de Tahure. Jest to druga mapa nocna po Offensywie Nivelle’a i podobnie jak tamta arena dostępna jest tylko dla posiadaczy przepustki Premium (i ich znajomych dzięki funkcji współdzielenia przepustki Premium Friends) oraz nabywców dodatku Nie Przejdą.

Najważniejszą nowością wprowadzoną we wrześniu 2017 roku był system specjalizacji.
Wszyscy gracze posiadają od teraz 3 domyślne specjalizacje, zaprojektowane w celu udzielania wsparcia we wspólnych obszarach gry.
Więcej specjalizacji można odblokować po ukończeniu odpowiednich przydziałów służby. Istnieją dwa rodzaje specjalizacji: ogólne i typowe dla klasy.
Ogólne (dostępne dla wszystkich 4 głównych klas)
Typowe dla klasy:
Szturmowiec:
Medyk
Żołnierz wsparcia
Zwiadowca:

W listopadzie udostępniono za darmo mapę Ofensywa Nivelle'a. To nocne pole walk dostępne było dotychczas wyłącznie dla graczy z przepustką sezonową lub zaopatrzonych w marcowe DLC Nie Przejdą.
W tym miesiącu zadebiutowały również tzw. kampanie Operacji. W tym rozbudowanym trybie gracze walczą o panowanie nad kluczowymi punktami strategicznymi w szeregu wybranych Operacji nagradzanych rzadkimi łupami.
Pierwszą taką kampanię opatrzono mianem Burzy na wschodzie. Stanowi ona połączenie dwóch Operacji z dodatku W imię cara w postaci Ofensywy Brusiłowa i Czerwonego przypływu. Aby uzyskać dostęp do tej zawartości należy posiadać wspomniane DLC lub przepustkę premium. Kolejne kampanie Operacji dodane zostaną w późniejszym terminie.
W jedenastym miesiącu roku otrzymaliśmy również nową broń w postaci białej maczugi bojowej totokia. Aby ją zdobyć należało otworzyć za darmo okazjonalny pakiet bojowy Star Wars Battlefront II.

Dla największych fanów przygotowano Edycję Kolekcjonerską, która zawiera:

W sierpniu 2017 roku ukazało się nowe wydanie produkcji, nazwane Battlefield 1: Rewolucja. Zawiera ona poza sama grą przepustkę premium (dającą m.in. wcześniejszy dostęp do nowej zawartości) i dostęp do wszystkich czterech dodatków.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
30

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.